Gå til innhold

Plextor PX-708A, litt problemer med buffer

Anbefalte innlegg

Når jeg skal brenne en DVD+R plate med dennne går det helt fint til å begynne med. Men plutselig hører jeg at den spinner opp også blir bufferen veldig ujevn. Av og til blir det også feilbrenning. Hva kan være feil?

Lurer også på hvilken software folk vil anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken firmware har du på brenneren?

Du har selvsagt sjekket at den står med DMA slått på?

Hvilke type plater er det snakk om her? Dvd -/+ R? Fabrikat?

Når jeg brenner dvd+r (4X fra Plextor) på 8X så starter den med ganske bra turtall, buffer ligger da stabilt på 87%. Når det har gått ca 1 min 40 sek så økes omdreiningene noe og buffernivå går ned til 84%. Den har først da satt opp hastigheten til 8X. (Det er slik det skal være) :)

Forleden dag var det et eller annet som skjedde, og brenneren var gått over til PIO modus. Turtallet var da meget høyt fra starten av, men bufferen hoppet opp og ned som gal. Det tok også svært lang tid å brenne platen.

Jeg avinstallerte da brenneren og startet opp på nytt, og alt virket som det skulle etterpå.

Jeg bruker Nero 5.5 sammen med min Plextor, og har som regel ikke problemer.

En opppdatert versjon av Nero er vel egentlig "a winning team" skulle jeg tro... :)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Å legge inn drivere til hovedkort er det første du bør gjøre etter installasjon. Bare husk å ikke bruke Nvidia sine drivere til IDE-kontroller. De gjør mye mer ugangn en nytte.

Oppgrader også firmware på brenneren til siste versjon. Det er vel fremdeles 1.04, da 1.05 er trukket tilbake fra Plextor. Denne kan lastes ned her

Lenke til kommentar

Ahh, liten skrivefeil i forrige innlegg. Er verson 6.3.0.3 jeg bruker. Skal prøve å fjerne brenneren fra "Device Manager" nå slik at den blir lagt til på nytt. Må bare kjøpe meg noen flere plater slik at jeg kan teste det :p

Lenke til kommentar
Forleden dag var det et eller annet som skjedde, og brenneren var gått over til PIO modus. Turtallet var da meget høyt fra starten av, men bufferen hoppet opp og ned som gal. Det tok også svært lang tid å brenne platen.

Jeg avinstallerte da brenneren og startet opp på nytt, og alt virket som det skulle etterpå.

Kan nevne at det samme skjedde med meg. Hadde brent ca 50 DVD+R på 8x da windows plutselig skiftet til PIO modus. Da brukte brenneren over en time på den DVD'en i 8x. Reinstalerte brenneren og har nå brent ca 100 plater til uten problem i 8x. Hva som var årsaken til PIO modus aner jeg ikke. Noen som har en ide?

Brukte hele tiden Nero 6.3.0.2 og Firmware 1.04

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå prøv å reinstallert brenneren, men bufferen hopper fortsatt opp og ned hele tiden. Er det noe med nForce2 chipsettet som klikker? Har nyeste firmware, plextools, og Nero. Samme resultat både på DVD-R og DVD+R plater.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få lagt inn standard-driverne igjen? Ser ikke ut som om Plextools oppdager DVD-brenneren når jeg bruker nvidia sine drivere. Rart i grunn når det går fint med 16x brenneren min som også er en Plextor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...