Gå til innhold

Hjemmeside på Online.no

Anbefalte innlegg

ja..som topic sier...Jeg har idag en hjemmesiden hos Telenor...Jeg har nå lagd meg en ny en, som jeg skal flytte over på den adressen. Den nye siden har jeg ikke lagt ut på nettet, den ligger fremdeles i Dreamweaver... Men det står følgende på online.no:

Hvordan legger jeg mine eksisterende hjemmesider inn i generatoren?

Har du allerede eksisterende hjemmesider, kan du på grunn av tekniske begrensninger dessverre ikke laste dem direkte inn i hjemmesidegeneratoren. Men du trenger ikke fortvile av den grunn, du kan nemlig lime sidene direkte inn i generatoren. Har du en side du gjerne ville ha overført via hjemmesidegeneratoren, kopierer du ganske enkelt kildekoden til siden og limer denne koden direkte inn i generatoren. "

Noen som kan hjelpe meg med hva det "betyr"/hvordan gjør jeg det? Hvor finner jeg kildekoden? Og må den nye siden ligge på et annet sted på nettet, for å kunne flyttes over? :dontgetit:

Er takknemlig for all hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kildekoden finner du ved å gå til Vis > Kilde (i internet explorer).

Deretter markerer du all tekst du får opp (kildekoden) og kopierer denne over i denne såkalte "hjemmesidegeneratoren".

Er det ikke mulig å FTP-overføre sider med online.no?

EDIT: DW har også egen "code-view" hvor du kan se og kopiere koden.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke helt.. skal du sende den nye siden du har laget i DW inn i hjemmesidegeneratoren? :)

du skal vel bare laste den opp på siden din vel?

da bruker du et ftp program (eller ie explorer) og skriver inn adressen: home.online.no (ftp://home.online.no i explorer)

så skriver du inn ditt bruker navn og passord (samme du bruker når du logger på nett) så går du inn i wwwdocs, der ligger din nåværende side.. last filene opp her..

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke helt.. skal du sende den nye siden du har laget i DW inn i hjemmesidegeneratoren? :)

da bruker du et ftp program (eller ie explorer) og skriver inn adressen: home.online.no (ftp://home.online.no i explorer)

så skriver du inn ditt bruker navn og passord (samme du bruker når du logger på nett) så går du inn i wwwdocs, der ligger din nåværende side.. last filene opp her..

Den siden jeg har laget i DW, den skal vises på den hjemmesiden jeg har idag...for å si det sånn... Jeg kan ikke så fryktelig mye om slike programmer og hjemmesider...

Når en er på hjemmesidegeneratoren, så står det bla dette..:

Velg visningsmåte for ditt område:

Gjeldende: HTML (websider)

FTP (filhåndtering)

Jeg prøvde å velge FTP..men da skjedde det ikke noe, igrunn....

For det blir jo HTML koder, når jeg kopierer kildekodene...

:no::blush::dontgetit:

Lenke til kommentar

Jøsses!...så jeg bare fjerner alt som ligger der? alle bilder osv? Men hva mener du med laste opp? Flytter jeg over mappa jeg har laget den nye siden i? Og når jeg skal oppdatere siden fremover nå, endrer jeg det i DW, og flytter det over på nytt?

Når jeg putter noe i den mappa...hvordan kommer deg seg på sida mi da..?

jeg kan ikke dette så særlig... :blush:

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Jøsses!...så jeg bare fjerner alt som ligger der? alle bilder osv? Men hva mener du med laste opp? Flytter jeg over mappa jeg har laget den nye siden i?

Du flytter ikke over hele mappa, men alt innholdet i den. Slik du slipper en ekstra folder å forholde deg til iht. url. ;)

Og når jeg skal oppdatere siden fremover nå, endrer jeg det i DW, og flytter det over på nytt

Korrekt. :thumbup:

Lenke til kommentar
En ting...hvorfor ligger det bare bilder i den mappa...den wwwdocs mappa? hvor er resten av "siden" min? noen som vil forklare litt det med den wwdocs mappa i forhold til hjemmesiden min...?

wwwdocs

her ligger siden din.. dette er root om du vil..

legger du index.html fila og alt innholdet inn her, vil det komme opp når du skriver inn addressen til hjemmesiden din.. home.online.no/~brukernavn som regel..

wwwdocs, altså dokumenter som ligger på nettet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...