Gå til innhold

Tips til Hjemmekino?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok invistert altskillig mer i hjemmekino anlegg. Det er ikke veldig mye du får ut av disse små sakene av kvalitet. De funker forsåvidt kreit nok til film, men når actionscenene kommer så tro jeg ikke subben vill kunne gå dypt nok, og heller ikke spille veldig kontrolert. Hvis du har tenkt å høre på musikk så bør du holde deg langt unna. Men av de du så tror jeg, uten å ha hørt noen av dem, at pioneer er best. Pioneer pleier i hvert fal å komme bra ut i noen tester, av og til.

Lenke til kommentar
Jeg ville nok invistert altskillig mer i hjemmekino anlegg. Det er ikke veldig mye du får ut av disse små sakene av kvalitet.

Skjønner at man ikke kan forvente så alt for mye til den prisen. Hva om jeg går opp litt i pris da? En av disse to?

 

JVC THA75R til 6995kr.

PHILIPS LX7100SA til 6995kr.

 

Vil en av disse være grei? Går jeg så høyt i pris, blir det vann og knekkebrød i en mnd :ermm:

Lenke til kommentar
Tror nok dette lett parkerer Logitech sitt ja. Mulig det er litt dyrere, men det er absolutt det feteste man får til en rimelig penge.....

 

http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=712

og hvordan er det med dekodere på den saken der? med et lite forbehold; den kan ikke kobles rett til dvd spiller med mindre spilleren har intern dekoder. og da snakker vi vel fort en del over både ~3500 som z-680 koster og 5000 (som var prisen jeg kom med) (men det setter der er helt sikkert veldig bra, men antar at det er ganske mye dyrere...)

 

om du går opp til 6-7, hadde jeg vurdert å kjøpe en receiver samt fronthøytalere nå. og så oppgradert anlegget etterhvert som du får råd. kommer ann på hvor viktig det er med 5.1 fra første stund...

 

se f eks litt på hifiklubben

 

edit: vil anta at en pakke til ca 7k er helt grei. om du har mulighet til det, hør på anlegget før du kjøper det.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
og hvordan er det med dekodere på den saken der? med et lite forbehold; den kan ikke kobles rett til dvd spiller med mindre spilleren har intern dekoder. og da snakker vi vel fort en del over både ~3500 som z-680 koster og 5000 (som var prisen jeg kom med) (men det setter der er helt sikkert veldig bra, men antar at det er ganske mye dyrere...)

Logitechen har innebygde dekodere for DD og dts. Da går det fint an å bruke en dvd-spiller til snaue tusenlappen som signalkilde.

Lenke til kommentar
og hvordan er det med dekodere på den saken der? med et lite forbehold; den kan ikke kobles rett til dvd spiller med mindre spilleren har intern dekoder. og da snakker vi vel fort en del over både ~3500 som z-680 koster og 5000 (som var prisen jeg kom med) (men det setter der er helt sikkert veldig bra, men antar at det er ganske mye dyrere...)

Logitechen har innebygde dekodere for DD og dts. Da går det fint an å bruke en dvd-spiller til snaue tusenlappen som signalkilde.

beklager, var kanskje litt uklar der; snakker om Klipsch settet. kan ikke se at det har innebygd dekoder, og da må man fort bla opp noen kroner ekstra.

 

Z-680 er genialt i den forstand at du kan bruke det til alt rett opp av esken :) pc, dvd, x-box osv osv.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en tur inn på AV forum og søke/spørre litt rundt der...

 

Er veldig mange der som kan MYE om hjemmekino...

 

Skal du bli skikkelig fornøyd med det du kjøper, så anbefaler jeg deg å styre unna slike allt i ett pakker, og heller begynne med en bra receiver, og kanskje kjøpe høytalerne litt og litt... Evt spare noen måneder til før du handler...

 

Ingenting som er så gøy i hjemmekino som en bra sub, men de koster desverre ekkelt mye... :scared:

og du bør jo også ha utstyr ellers som henger med den...

 

Men du verden så gøyt det er når hele rommet rister så ting begynner å ramle ned av veggene! :laugh:

Lenke til kommentar
Skal du bli skikkelig fornøyd med det du kjøper, så anbefaler jeg deg å styre unna slike allt i ett pakker, og heller begynne med en bra receiver, og kanskje kjøpe høytalerne litt og litt... Evt spare noen måneder til før du handler...

Har bestemt meg for å spare litt til, og kjøpe litt av gangen. Vil jo gjerne ha "noe som gjør at hele rommet rister så ting begynner å ramle ned av veggene!" :D

 

Takker igjen for god hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjører dette settet fra Klipsch hjemme selv. Litt større enn det jeg anbefalte lengre oppe, men fy ###### for en rå lyd :D

 

http://www.hometheatersound.com/equipment/...h_reference.htm

 

Bruker da denne forsterkeren:

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|95|95|40|pdetail

 

Å en tilsvarende DVD spiller til dette. Min er noen år eldre

 

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|96|96|2850|pdetail

 

Men som det blir sagt over. Det koster å være kar...........

Lenke til kommentar
En Hjemmekinoforsterker til 20000kr :wow:

Hehe, er du bitt av basillen så kan du gange med 10 så nærmer du deg hjemmekinoanlegg med anstendig trøkk ;)

 

Ellers vil jeg anbefale H/K DVD 506 som DVD spiller.

Her får du utrolig mye for pengene!

Ren HiFi og bildekvalitet du må langt opp i pris for å matche, samt mulighet for avspilling av mp3, wma og visning av jpg bilder.

Parrer du denne med H/K 505 som er H/K's aniversary modell vil du ha en råtass av en forsterker som du vil få stor glede av.

 

Ikke la deg lure av den relativt beskjedne wattbeskrivelsen!

Watt som er oppgitt her er kontinuerlig effekt 20 - 20000 Hz.

Ikke peak eller områdeeffekt som oppgis av Sony, JVC, Pioneer osv...

 

For under 8000 skal du lete lenge etter å finne noe som er av bedre kvalitet.

 

Vil du ha mest for pengene og ikke er redd for å snekre litt så bygg sjøl!

Både Ljudia og Eltek har gode sett her.

 

Vil du bygge opp et virkelig vellydende HiFi og hjemmekinoanlegg så anbefaler jeg DynaBel S23.

Brukes disse sammen med DynaBel C11 som bak og senterhøyttalere vil du få veldig mye for pengene!

 

Har hørt C11'en selv og er imponert over hvor klar og definert lyden er der. Denne har virkelig det rette raspet og snerten over seg når det gjelder å formidle lydeffekter og tale, som jo en god senter (og bakhøyttaler) skal ha.

 

Uansett er det viktig at høyttalerne er av samme merke og dermed har samme tonale egenskaper.

 

Dette ble litt mye, men det er mye en trenger å vite i dette gamet. Etter 8 år som offisiell audiofil innser jeg mer og mer hvor rett de gamle ringrevene med over 30 års erfaring innen HiFi har når de sier at en kan aldri bli utlært..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...