DDFC Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) isopropanol får du der du kjøper maling spyleveske kan inneholde mye rart artic silver ol kan lede men kan du boote så har du andre problemer last ned memtest86 http://www.memtest86.com/ for å sjekke ram tror det er mere mulig edit: trykkleiffff Endret 10. mars 2004 av DDFC Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Sjekk kondensatorene på det kortet, bare et tips Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Når det gjelder fjerning av pastaen: Mange frostvæsker og kondensfjernere inneholder isopropanol. Pass imidlertid på at dette ikke er en blanding som også inneholder lengre karbonkjeder, da disse ofte vil danne en ugunstig hinne på overflaten du vasker. ...frostvæske inneholder da vitterlig ikke isopropanol...?! I så fall tror jeg at jeg skal begynne å være redd når jeg kjører bil...det er vel glykol du mener vel? Godt mulig du har rett. Håper ikke kjemilæreren ser meg nå... Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Bare en liten tilleggsopplysning om bruk av goop. I teorien hadde det ikke vært behov for goop hvis flatene på kjøleren og CPU'en hadde vært helt plane og uten ripene og gropene som er så små at de ikke synes for det blotte øyet. Optimal kjøling hadde man altså oppnådd hvis 100% av flatene hadde hatt kontakt med hverandre. Goop brukes derfor for å fylle ut disse ripene og mikroskopiske gropene ,nærmest som sparkel. Da sier det seg selv at det er minimalt med goop som skal til. For mye goop derimot fjerner flatene fra hverandre (i tillegg til at det tyter ut på sidene) og gir det motsatte av ønsket effekt... Sikkert mange som dette ikke er noen nyhet for, men sikkert like mange som ikke var klar over dette. Off topic ang. riper og groper: Visste dere forresten at hvis man hadde tatt en ping-pong ball og forstørret den opp til jordas størrelse, så hadde "fjelltoppene og dalene" på den blitt henholdsvis høyere og dypere enn de som finnes på den "ekte" jordkloden. (SiggyT er i det filosofiske hjørnet i dag) Endret 10. mars 2004 av SiggyT Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Off topic ang. riper og groper: Visste dere forresten at hvis man hadde tatt en ping-pong ball og forstørret den opp til jordas størrelse, så hadde "fjelltoppene og dalene" på den blitt henholdsvis høyere og dypere enn de som finnes på den "ekte" jordkloden. (SiggyT er i det filosofiske hjørnet i dag) hørt den før men allikevel en ganske sprø tanke.. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jeg bruker AXE til og rense med. Vet ikke om det er skadelig eller ikke. Må jeg få si LOL, god lukt av pcèn din når den blir varm da skjønner jeg Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Verre er D ikke finner jo ihvertfall ut om det er HK eller ei ved å bytte det.... hmmmm... et par øl er tingen Hoi Hoi! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Gidder ikke å lese hele driten ... men bruk maskeringstape når du driver med slikt .. funker som gull. Lenke til kommentar
spyfish Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 vet noen hvor man får kjøpt ren (eller så ren den skal være) isopropanol? skal skifte gpu kjøler og det skal jo være ganske gunstig og fjerne dritet som ligger der fra før.......har eg hørt jeg brukte whitespirit til å ta vekk goopen. Vet ikke om det er skadelig eller ikke, men det funket hos meg.... Whitesprit!!!!! Ikke særlig lurt det da. Whitesprit er et oljeprodukt og legger et fettlag igjen etter seg. Det vil nok redusere kjøleegenskaper mye. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Når det gjelder fjerning av pastaen: Mange frostvæsker og kondensfjernere inneholder isopropanol. Pass imidlertid på at dette ikke er en blanding som også inneholder lengre karbonkjeder, da disse ofte vil danne en ugunstig hinne på overflaten du vasker. ...frostvæske inneholder da vitterlig ikke isopropanol...?! I så fall tror jeg at jeg skal begynne å være redd når jeg kjører bil...det er vel glykol du mener vel? Jeg sitter her med tre plastflasker, en isopropanel, en frostvæske og en spylevæske. Nå skal vi se hva som står på innholdsfortegnelsene: - Isopropanol: 2-propanol. Det står til og med at dette er vindusspylervæske-konsentrat.1 del isopropanol og 2 deler vann. - Spylervæske: 2-propanol, denaturert etanol. - Frostvæske: 1.2-etandiol (ethylenglycol) (hva nå enn det er). Endret 11. mars 2004 av hn66 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 vet noen hvor man får kjøpt ren (eller så ren den skal være) isopropanol? Vinmonopolet Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 bruker Heptan jeg, vet ikke om det er noe bedre eller dårligere enn de andre forslagene her. Men goopen forsvinner i alla fall Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Har ihvertfall kategorisert hovedkortet som kaputt.. duron'n med goopgris funker fint på andre hovedkort... Får nok kjøpe meg noen isopropanol ja.. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Kjøp som sagt Kondensfjerner på en bensinstasjon. Pass på at det står 2-propanol bak på, ettersom isopropanol er et synonym navn. På texaco får man 80-100% 2-propanol uten tilsetninger, dette fungerer helt bra til vårt bruk. Pass på å ikke puste inn for mye os , ikke gjør som meg og lukk døren og la flasken stå åpen en hel dag og sitte på rommet samtidig. Var litt ør i hodet ett par dager . Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 neglelakk-fjerner (hvis det er noen kvinnfolk i huset) og ja, pasta leder ofte strøm (ihvertfall arctic silver som det faktisk er sølv i!!), så den funker nok ikke før du har fjernet det (hvis den enda funker) Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Er det ikke noen som har et fintfølende ohm-meter som kan prøve å måle goop, gjerne forskjellige typer? Hadde vært interessant å vite. Har ohm-meter men ikke annet goop enn det som er på cpuen, og det vet jeg ikke hva er, fulgte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå