Gå til innhold

Garanti på selvbygd PC

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny PC, og vurderer å bygge den selv. Men hvordan er det med garanti når man bygger selv? Hvis noe skjer, skal man da kontakte den nettbutikken man har kjøpt varen hos, eller produsenten? Og hvis f.eks. en feil i hovedkortet har ødelagt prosessoren, hvem står da annsvarlig for dette? Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Nettbutikk vil jeg tro. Er det feil på et komponent, sender du det tilbake å får nytt. Hvert enkelt komponent har egen garanti fra produsent.

Lenke til kommentar
Nettbutikk vil jeg tro. Er det feil på et komponent, sender du det tilbake å får nytt. Hvert enkelt komponent har egen garanti fra produsent.

Har hørt at man ikke har garanti når PC'en er selvbygget, dette er bare tull altså? Må bare være sikker ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har hørt at man ikke har garanti når PC'en er selvbygget, dette er bare tull altså? Må bare være sikker ;)

Du har ikke garanti på hele pc'en. Altså, du har ikke rett til å levere den tilbake å få den fikset. Men ryker f.eks. cpu på grunn av produksjonsfeil, skal du selvfølgelig ha en ny. Det er det samme for alle varer vi kjøper i dag.

Lenke til kommentar

følgefeil dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven, så om hovedkortet knerter cpuen, så har du ikke krav på å få returnert annet enn cpu. er litt forskjellig praksis på dette hos butikkene, og er du heldig får du kanskje returnert cpu også.

Endret av veggiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...