Gå til innhold

Alle proffer, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Heisann,

Ok, dette er problemet. Mens jeg spiller spill oftest cs 1.6 eller COD går skjermen i sleep mode. Musikken stopper og alt blir svar. Pcen kjører i bakgrunnen men likevel kommer det ingenting på skjermen. Dette er et vanvittig irreterende problem imed at det fucker opp internett scoren min og jeg skal på lan til helgen.

Jeg har Norton 2004 installert og AD-Ware 6.0. Jeg har ogsåen cpu vifte til xp3200+. Likevel er tempraturen rundt 60 grader uten load, men når den henger seg komer det ingen pipelyder. Jeg har også nyeste drivere til skjermkortet.

Det kommer heller ingen feilmeldinger, når jeg må restarte pcen.

Hva F er problemet, er det skjermen ramen eller hva?

Please hjelp meg. Takker for alle svar...

Fredric

Endret av Fredric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo nå skal du høre,

last ned Prime95 her http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe , kjør de forskjellige stresstestene mens du holder øye med temperaturene til cpu/system, bruk enten motherboardmonitor eller speedfan. Hva går cpu-tempen opp i?

Jeg vil tro at du enten har du behov for kabinettvifter eller så bør du se på om kjøler/vifte sitter som den skal.

Du bør og forsøke med programmet memtest86 http://www.memtest86.com/ , det tar

eventuelle RAM feil prime ikke finner.

Håper dette hjelper deg et lite stykke på vei.

Lenke til kommentar

Sikkert overoppheting. Jeg fikk samme problemet forrige uke, men etter at jeg hadde fjernet det tykke laget med støv på støvfilteret foran viftene mine ble alt mye bedre :blush:

Hvis du har 60 grader på cpu når den er idle så kanskje du bør sjekke luftgjennomstrømning og om cpu-vifta sitter skikkelig. Tre vifter burde holde.

Lenke til kommentar

cpu'n din skal ikke ligge på 60grader, den skal aldri ligge på 60 grader...

Du har sikkert dårlig kontakt mellom CPU og CPU-vifte (ujevnt lag med kjølepasta, satt vifta feil... )

Har hatt en ganske lik feil før, da var cpu-cache'n defekt...

Skjer feilen bare i CS?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...