Gå til innhold

Meninger om min side?


Anbefalte innlegg

Har planer om å endre design, forbedre funksjoner, gjøre siden raskere (ved optimisering av skripting og database oppsalg mm.).

 

Før jeg begynner med dette kunne jeg tenke meg å få litt tilbakemeldinger på hva som funger og hva som ikke gjør det. Noe som mangler, er konseptet bra osv.

 

Håper på god respons, og at noen skjønner hva jeg er ute etter :p

 

http://www.netboot.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det var for lite "rom", det føltes litt rotete og sammenklemt. Du kunne med hell økt avstandene mellom menyene mer. Likte heller ikke hvordan menyen plutselig stoppet på siden, synes også du burde bytte headerne.

Konseptet er kanskje litt for bredt? Kan sikkert bli en fin side hvis du gjør litt med designet. Slik det ser ut nå er det stilistisk ikke bra, du får følelsen av å ikke kunne puste..

Og hvorfor blir aktive linker lysegule? Ikke en fin farge.. :no:

Ellers var fargekombinasjonen behagelig.

Hvorfor stopper headeren brått? Hadde vært bedre med en litt mer jevn overgang.

 

Uansett, lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

  • Veldig rotete
  • Headeren var tam og kjedelig. Fonten var ikke bra.
  • Sløve og kjedelige farger.
  • Mildt sagt stygge menyoverskrifter.
  • Liten "helhet".
  • VELDIG rotete.

Så til det konstruktive;

  • Prøv å lage et litt mer "helhetlig" design, der alt faller naturlig sammen.
  • Begrens fonttype og størrelser.
  • Søk inspirasjon fra andre lignende nettsteder, og ta med deg hva du synes _de_ har gjort bra.
  • Prøv å få litt mer ryddighet i det hele.
  • Bruk lenger tid på grafikken, og i dette tilfellet tenker jeg spesielt på header. Den gir et veldig negativt inntrykk nå, og setter for meg på en måte en standard for resten av siden.
  • Lag deg en logo, ikke bare tekst, men en man lett kan kjenne igjen.

Lykke til. :thumbup:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

fjern 'tickeren' øverst på siden.. hvem gidder lese det der? tar jo evigheter å lese en setning.. mye bedre om du informerer om det i et eget avsnitt.

 

konseptet: poenget ditt er at folk skal bruke siden din som en samleside for nyheter som de er interessert i? Å logge seg inn her og legge til og sette opp en konto er mye arbeid.. enklere å bare kjøre gjennom bookmarkene man har til det man er interessert i å oppdatere seg på. Skulle det vært noe point med en slik side så måtte det være at den søkte etter informasjon for deg.. la oss si du var interessert i webdesign, så søker den design sider på nettet etter nyheter, og finner design linker osv.. så hver gang du logger deg på er det noe nytt å 'oppdage' av nettet. Hvis din idè er å bare samle masse nyheter på en side, så ser jeg ikke helt hva mer du får ut av nettet av det, hvis det er de samme nyhetskildene hver gang du logger deg på, og du selv bestemmer hva du vil ha.

 

my 2 cents

Lenke til kommentar

Enig i det meste som har blitt sagt. Mulig denne siden er enda mer rotete enn min :) Du må få litt mer orden på tabellene - få teksten litt lenger unna kantlinjene. Menyen er forsåvidt grei, men den er litt trang den også. En mer spennende header ville også løftet på inntrykket. :thumbup:

Lenke til kommentar
fjern 'tickeren' øverst på siden.. hvem gidder lese det der? tar jo evigheter å lese en setning.. mye bedre om du informerer om det i et eget avsnitt.

 

konseptet: poenget ditt er at folk skal bruke siden din som en samleside for nyheter som de er interessert i? Å logge seg inn her og legge til og sette opp en konto er mye arbeid.. enklere å bare kjøre gjennom bookmarkene man har til det man er interessert i å oppdatere seg på. Skulle det vært noe point med en slik side så måtte det være at den søkte etter informasjon for deg.. la oss si du var interessert i webdesign, så søker den design sider på nettet etter nyheter, og finner design linker osv.. så hver gang du logger deg på er det noe nytt å 'oppdage' av nettet. Hvis din idè er å bare samle masse nyheter på en side, så ser jeg ikke helt hva mer du får ut av nettet av det, hvis det er de samme nyhetskildene hver gang du logger deg på, og du selv bestemmer hva du vil ha.

 

my 2 cents

Skjønner hva du mener med søk etter/i nyheter, og skal se på mulighet for dette.

 

Siden du nemner at det er mye arbeid med å registrere seg og sette opp, føler jeg for å spørre om du har prøvd oppsettet/registreringen. Og hva mener du burde endres på dette.

Vedr. "bookmarkene" har en jo også mulighet til å sette opp disse på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...