smurfine Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 jeg skulle gjerne laget et bildearkiv a la dette : http://www.dikemarkrideskole.no/bildearkiv.htm På den linken der er alt laget i dreamweaver. Gjør nå om alt sammen til html og css. Hvordan lager man enklest et billedgalleri? Trenger ikke se helt likt ut som dette. Hvis jeg skal lage en og en side for hvert bilde tar det fryktelig lang tid og det blir altfor mange sider. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 du har to muligheiter: 1. lage et dokument for kvert bilde 2. bruke et serverside script, med info samla i en database eller i ei mappe.. viss du velger 2, kan eg hjelpe deg med d.. (ASP + Access/MS SQL/FSO) Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 skulle gjerne sluppet å lage et dokument for hver side. Kunne du hjelpe meg sa du? Vil helst gjerne ha et arkiv hvor man trykker "next" og "back" og ikke slik som på linken. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hvis du har server med php støtte så anbefaller jeg på det sterkeste å bruke http://gallery.menalto.com Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 først må du finne ut kva server du har/skal ha sida di på..viss det er windows kan eg hjelpe deg på vei, viss det er linux får du gå for alternativet over.. Lenke til kommentar
Lystig Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 viss det er linux får du gå for alternativet over.. Hva er det for noe tull? Har du hørt om PHP og MYSQL? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 viss det er linux får du gå for alternativet over.. Hva er det for noe tull? Har du hørt om PHP og MYSQL? hæ? er det programmet som magikern foreslo som var gale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå