Gå til innhold

barebone erfaringer?

Anbefalte innlegg

skal bygge en barebone til en og vil ikke kjøpe shuttle pga av alt for mye støy og varme..

har sett på denne fra aopen og denne fra soltek.

den fra soltek har hw gjort en test på (tror det er samme mod?) så den virker jo grei, men var egentlig mest interessert i den aopen ettersom den var socket a. prøver og holde prisen nede her..

lurer på om noen har erfaringer med den? støy, varme, brukervennlighet, ytelse osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes de shuttlene jeg har vært borti har støyet for mye, mest pga av den gnålete 40x40mm vifta som sitter i psu'n. kan godt hende at de nyeste modellene er blitt litt bedre..

men nå var jeg ikke interessert i og høre kommentarer om shuttle, men derimot erfaringer og kommentarer til soltek og aopen sine barebones..

Lenke til kommentar
nei off.. kjenne mange så har kjøpt barebone de fleste angre pga d går nesten an å steiga egg på de :D

da har de gjort noe alvorlig galt. Har klokket P4 2.8c'en min til 3.3ghz i min shuttle (se profil for mer), og den har en behagelig temperatur på 45 grader idle. Inne er det varmere enn et standard kabinett ja (rundt 40grader), men det funker fett og litt varme må man forvente.

Har aldri angret en dag på at jeg byttet den svære bråkete boksen med en søt, stille Shuttle.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

ja da er det kanskje stor forskjell på socket a og socket 478 da.. har bare testet shuttle med socket a. noe annet blir for dyrt...

men tilbake til subject igjen!

enda ingen som har sett noen som kjenner ei som har hørt om en onkel som hadde en kompis som kjennte noen som hadde prøvd aopen eller soltek sin barebone?

Lenke til kommentar

Denne tråden kommer sikkert til åbli stengt hvis folk fortsetter med slike fantastisk saklige inlegg.

De nye Shuttle barebonene blir levert med Heatpipe system med en 80mm vifte, ikke små pipete 40mm vifter. Temperaturen i disse ligger litt over en "vanlig" pc med boxed kjøler med viftehastigheten på stille gang. Når viften går stille ligger cpu tempen på ca 48 - 55c load (amd xp 2600+ @ 2165mhz). Shuttle sine alu barebone ser i tilleg bra ut.

Edit: masse trykkleifer. gidder ikke rette alle :p

Endret av GSM
Lenke til kommentar
ja da er det kanskje stor forskjell på socket a og socket 478 da.. har bare testet shuttle med socket a. noe annet blir for dyrt...

men tilbake til subject igjen!

enda ingen som har sett noen som kjenner ei som har hørt om en onkel som hadde en kompis som kjennte noen som hadde prøvd aopen eller soltek sin barebone?

Jeg hadde shuttle, og har aldri hatt en så bra kjøler. Kjølte en 70,5 watts palmino ned til 40 grader idle (selv etter mange timer). Støyen var også mye lavere enn konkurrentene sine. Solgte den fordi jeg trengte mer plass. Det var forresten en SN41G2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...