cdr Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) For en ukes tid siden, fjernet jeg en disk ifra maskinen. Jeg har 2 disker i maskinen, og fjernet second-disken, for å gjøre formateringer osv. på en annen disk. Men da jeg skulle sette disken tilbake i maskinen, var den beskrevet som "foreign". jeg brukte diskpart og administrative tools for å importere disken igjen. -Dette gikk altså ikke; "Disk group ClasDg0: Two disk groups have the same name" Jeg prøvde flere ganger å importere disken, og søkte masse på netet for å finne en løsning på dette. Det eneste jeg fant ut som kunne virke, var å fjerne noe i registeret. Men siden jeg har en slik bug, som gjør at taskmanager og register-menyen går vekk etter et par sekunder, så kunne jeg ikke det. Istedet ptøvde jeg å innstallere en pci-kontroller, og prøve å importere disken igjennom denne. Dette gikk heller ikke; disken var kjent som "unreadable". Etter å ha restartet maskinen fikk jeg initalisert disken, men nå sto den som "unallocated". Jeg satte disken inn i den intergrerte kontrolleren igjen, men fikk samme melding; "UNALLOCATED" Hva skal jeg gjøre med dette? Disken er på ingen måe skadet så det burde ikke være noe problem. Disken surrer og går som vanlig, men jeg får altspå ikke tilgang til dataen på disken. Dette er ufattelig irriterende, siden disken, som er på 120GB, er 5 GB fra full og inneholder masse viktige filer.. Noen som kan hjelpe meg ? Takker for all interesse! ##Topic endret av moderator, ingen caps. - Vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 12. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
cdr Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Er det ingen overhode som har noe greie på dette? Jeg har søk på nettet i hele dag for å finne noe informasjon. Men jeg finner ikke noe konkret... Problemet er såpass stort, og dataen på disken er såpass viktig, at jeg nermest vil tilby en belønning, i form av en penger, til den personen som kommer med det avgjørende innlegget... Hvis noen har kunnskaper om dette, om det så ikke er "avgjørende", være så snill å kom med et innlegg!!¨ Takker for all hjelp ! Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Var borti noe lignende selv en gang... Etter masse styr fant jeg ut at det letteste var bare å formatere disken og kjøre filgjenoppretting på den. Fikk gjenopprettet alle filene. Dette var en nesten full seagate barracuda V 120GB disk. Er sikkert bedre/enklere måter å gjøre dette på, men ikke som jeg kan tipse deg om. Lykke til! MVH Lars Lenke til kommentar
cdr Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg takker for innlegget ditt, Lars! Jeg har surfet mye på nettet, og lett i timevis etter informasjon. En av de mange "rare" tingene jeg leste om gjennom dagen var i samsvar med innlegget ditt. Det eneste problemet, er at disken jeg sitter med nå, master-disken, har kun 600 MB ledig av 120. Den "ulokaliserte" disken, hadde/har 30 GB ledig diskplass. Jeg ser etter forslag, som utelukker formateringer. Jeg vil nødig formatere disken, men har naturligvis ikke noe valg, hvis jeg ikke finner noen annen utvei. Tusen takk! Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) hva slags disk er det ? Det sier du ingenting om partition magic, er kanskje noe som hjelper Endret 10. mars 2004 av hjalmar Lenke til kommentar
cdr Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har 2x Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM, Special Edition 8MB cache WD1200PB Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 http://support.wdc.com/download/index.asp prøv Data Lifeguard v11.0 for DOS reddet disker med det på jobb Lenke til kommentar
cdr Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Takk Hjalmar!! Jeg prøver ut programmet i morgen!! Har du noen erfaringer å dele? Hvilken diagnose stilte du disken din, Hva var galt? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei. Jeg vil tro at denne artikkelen hjelper deg http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;222189 Lykke til Lenke til kommentar
cdr Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Linken inneholdt ikke noe konkret info om hva jeg skulle gjøre. Ordet "UNALLOCATED" ble ikke nevnt i noen sammenhenger, og ble heller ikke forbundet indirekte med temaet... Jeg lastet ned den nyeste versionen av Data Lifeguard fra WDC, og kjørte en test (quick) testen tok 2 min, og det kom ingen error beskjeder, bortsett fra en såkalt "error-kode". Da jeg sjekka kodetabellen på support.wdc, viste det seg at 0000 betydde "ingen error", sltså det var ikke noe galt med disken. Disken har ingen fysisk skade, og jeg tror ikke egentlig at det skal så mye til for å ordne disken, men for den uerfarne kan det uansett oppstå forviklinger og frustrasjon... Jeg vil gjerne ha flere innlegg !! Takker alle som bryr seg Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Kan ikke gjøre annet enn å tipse deg om noen gjenopprettingsprogrammer. - Easy Recovery Pro 6.0 (min favoritt). - GetDataBack for NTFS. - Stellar Phoenix 2.0 FAT & NTFS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå