Gå til innhold

100% cpu load

Anbefalte innlegg

har et lite problem med pcn min.

explorer.exe bruke 100% av cpu. så alt går sinsykt tregt.

har windows xp.

tror jeg så en post om dette her en gang det var en fil man måtte legge i registeret, men når jeg søker finner jeg ikke noe.

noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

:thumbup:

Lenke til kommentar

samme type problem 100 % sikker

explorer brukte 99% av cpu

bør laste om igjen xp den fungerte for meg og 2 å sjekke pc for virus

jeg er veldig sikker på at jeg hadde samme problem som deg før

lykke til

en av dem vil hvertfall funke

Lenke til kommentar
1. Open up regedit

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

:thumbup:

Dette har blitt spurt om så mange ganger nå at det nesten burde lages en liten sticky?

Og det skyldes altså at du har "incomplete" .avi filer. Når du ikke har hele filen så leser explorer.exe gjennom hele filen for å finne ut imformasjon om den som den ikke kan finne ettersom den ikke er hel.

Det eneste du kan gjøre er å fikse dette i regedit. (evt. bruke divfix og rebuilde indexingen til .avi filen, men det vil ikke løse det egentlige problemet)

Endret av Folo
Lenke til kommentar
det hjelper ikke å avslutte prosessen. den starter på nytt igjenn med 100% cpu load. fungerer ikke med antivirus eller ad aware.

For meg så funker det helt fint å avslutte explorer.exe for så å starte det på nytt igjen. Trenger bare å vente ett par sekunder så har den roet seg ned og ligger helt normalt :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...