mort112 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har et lite problem med pcn min. explorer.exe bruke 100% av cpu. så alt går sinsykt tregt. har windows xp. tror jeg så en post om dette her en gang det var en fil man måtte legge i registeret, men når jeg søker finner jeg ikke noe. noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har opplevd samme problem 2 ganger faktiskt ene gangen laste jeg win xp om igjen den andre gangen brukte jeg antivirus program to clean ut virus som jeg hadde i maskinen og det hjalp Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) -slettet- En midlertidig løsning er å avslutte prosessen. Så går du på Fil --> Ny oppgave (Kjør...) --> skriver inn "explorer.exe" --> trykk enter og voila.. Ellers kan du jo prøve noen av tipsene på denne linken. Lykke til! Endret 10. mars 2004 av havegg Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 det hjelper ikke å avslutte prosessen. den starter på nytt igjenn med 100% cpu load. fungerer ikke med antivirus eller ad aware. Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 man kan oppleve å få 100% cpu load på explorer.exe f.eks hvis du blar i kataloger som inneholder ufullstendige .avi filer. Finnes registry fix for dette,søk litt på nettet så finner du det nok. Lenke til kommentar
mort112 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 har søk på nettet men kan ikke finne noe Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 at det hjelper ikek å kjøre virus prog er jeg ikke enig det fungerte hos meg nå er maskinen 100 % stabilt Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 at det hjelper ikek å kjøre virus prog er jeg ikke enig det fungerte hos meg nå er maskinen 100 % stabilt Kan det tenkes at han har et annet problem?? "ikke enig i at det ikke fungerer"....? Tenk nå litt lenger enn nesetippen da... Lenke til kommentar
alka07 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 samme type problem 100 % sikker explorer brukte 99% av cpu bør laste om igjen xp den fungerte for meg og 2 å sjekke pc for virus jeg er veldig sikker på at jeg hadde samme problem som deg før lykke til en av dem vil hvertfall funke Lenke til kommentar
Folo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) 1. Open up regedit2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. Dette har blitt spurt om så mange ganger nå at det nesten burde lages en liten sticky? Og det skyldes altså at du har "incomplete" .avi filer. Når du ikke har hele filen så leser explorer.exe gjennom hele filen for å finne ut imformasjon om den som den ikke kan finne ettersom den ikke er hel. Det eneste du kan gjøre er å fikse dette i regedit. (evt. bruke divfix og rebuilde indexingen til .avi filen, men det vil ikke løse det egentlige problemet) Endret 10. mars 2004 av Folo Lenke til kommentar
dEEp_FisH Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 det hjelper ikke å avslutte prosessen. den starter på nytt igjenn med 100% cpu load. fungerer ikke med antivirus eller ad aware. For meg så funker det helt fint å avslutte explorer.exe for så å starte det på nytt igjen. Trenger bare å vente ett par sekunder så har den roet seg ned og ligger helt normalt Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 har samme problemet nå..... Explorer.exe drar seg opp på 99% og blir der... det skjer bare sånn plutselig når jeg lukker alle programmer elns er ikke sikker men hva er det egentlig som har skjedd da?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg har hadd problemet på noen PCer før, men fant ikke ut av det så jeg reinnstallerte hele greia. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Flyttet fra Annet om Hardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå