Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver og instalere FreeBSD så får jeg gang på gang den samme feilmeld. Alt går fint til jeg har valgt CD-Rom som kilde for insalasjonsfilene. Etter det får jeg meld om at "Signal 11" er motatt og maskinen vil bli restartet. Dette skjer på samme plassen hver gang uansett. Noen som vet hva en BSD noob bør gjøre med dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du er inne på noe med hardware. Når jeg tenker meg om så har jeg to stk 512 ram brikker på kortet. Den ene er registrert, og den andre er uregistrert. Det er selvsagt bare 512 mb som står oppført når jeg booter siden hovedkortet ikke er noe særlig gla i og kjøre sånt om hverandre. Har bare ikke fått rotet meg til å plukke ut den ene av dem enda, siden den funker uten å gjøre det :roll: Er vel kansje en liten mulighet for at dette er grunnen til at jeg ikke får instaler kansje???

Lenke til kommentar

memtest86 fåes både som en fil man kan skrive ut på diskett med rawrite og som en std iso som man kan brenne ut med valgfri brenneprogram.

ellers, til opplysning så har jeg installert FreeBSD 5.2.0 på en maskin her, og jeg fikk det problemet under installasjonen at freebsd ikke greidde å lese innholdet på platen. altså, maskinen bootet fint med platen og startet installasjonsprogrammet men der stoppet det. etter litt grubling og roting inni installasjonsmenyen så tok jeg og installerte IIS FTP server på hovedmaskinen min og kopierte innholdet av platen til en mappe i ftp serveren kalt 5.2-RELEASE. tastet inn ip adressa til ftp serveren og nå fikk installasjonsprogrammet ett sted å hente installasjonsfilene fra.

når freebsd bootet så spyttet den ut 7-8 linjer med feilmeldinger på cd-rom'en og av og til så stoppet booting helt opp og tvang meg til å slå av strømmen og prøve igjen.

når maskinen var oppe så prøvde jeg å mounte og lese innholdet på flere plater, både orginale og kopi plater men freebsd greidde ikke under noen omstendigheter å lese innholdet på platene. resultatet ble at jeg rett og slett fjernet støtte for ide cd-rom og iso9660 filsystemet fra kernelen. nå har jeg ikke bruk for cd-rom på den maskinen i det store og hele så jeg har ikke giddet å bry meg noe særlig mer om den saken.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...