Kamerat Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Nei det samme skjer om jeg kun kjører med en ata disk Veldig vansklig å si da egentlig, skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 vel skal på posten i morgen å hente et shuttle AN50R så får vi se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Lykke til med testinga og la det få smake loddebolten. Endret 11. mars 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Siden hardware.no synes kortet sugde sånn, fant jeg ut at jeg skal prøve å drepe det. Kobla vekk 3,3V linja fra PSU og kobla 5V inn der i stedet. Dro opp RAMen til 3,7V, testa opp til 4,14V men det var ved 3,7V den overklokka best: Her snakker man båndbredde: 4502/4500 MB/s Int/Float. Jaja, bare venter på at det smelter totalt, så jeg i stedet kan kjøpe et av disse glimrende K8T800-korta som er så ekstremt overklokkbare og stabile. Endret 11. mars 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) Siden hardware.no synes kortet sugde sånn, fant jeg ut at jeg skal prøve å drepe det. Hvis du ikke lykkes, kan du godt sende til meg. Bare send PM for adresse edit: Vill hastighet på minnet det der! Endret 11. mars 2004 av RikkyRally Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Hvis du ikke lykkes, kan du godt sende til meg. Bare send PM for adresse edit: Vill hastighet på minnet det der! Takker! Joa, du kan sikkert få det... men det blir nok i en sammensmelta klump med Radeon 9800 Pro, A64 3200+ og 256 MB Geil PC3700. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Hvis du ikke lykkes, kan du godt sende til meg. Bare send PM for adresse edit: Vill hastighet på minnet det der! Takker! Joa, du kan sikkert få det... men det blir nok i en sammensmelta klump med Radeon 9800 Pro, A64 3200+ og 256 MB Geil PC3700. Du er BAD !!!! Konge klokk det der. Hva er det de sier?? No Guts, No Glory. Ser ut som det ble endel Glory på deg denne gangen ja..... Jævlig bra gjort Du kan godt sende meg en step by step for overklokking av A64, for jeg regner med at mitt kommer neste uke Endret 12. mars 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Har nå prøvd med et AN50R og da gikk klokkeegenskapene ned, dette kortet klarer jeg ikke å starte maskinen med fsb over 222. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 There's no such thing as free lunch Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Venter enda i spenning på at det skal komme opp en melding i testen om at den kan være basert på feilaktige målingger? HW.no bør være såpass kritiske til innhold at dette blir belyst! Mitt tilsvarende kort med dårligere minne og lavere FSB/VCORE scorer over 10% bedre. Dette BØR HW.no ta seriøst og sjekke. Slik det er nå slakter de ett produkt ut fra manglende kunnskaper om hvordan tester bør foretas! Skjerpings! -KJ Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Venter enda i spenning på at det skal komme opp en melding i testen om at den kan være basert på feilaktige målingger? HW.no bør være såpass kritiske til innhold at dette blir belyst! Mitt tilsvarende kort med dårligere minne og lavere FSB/VCORE scorer over 10% bedre. Dette BØR HW.no ta seriøst og sjekke. Slik det er nå slakter de ett produkt ut fra manglende kunnskaper om hvordan tester bør foretas! Skjerpings! -KJ Har du testet med identisk oppsett? Så lenge man ikke har et identisk oppsett å sammenligne med er det umulig å si noe sikkert om noe som helst dessverre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Venter enda i spenning på at det skal komme opp en melding i testen om at den kan være basert på feilaktige målingger? HW.no bør være såpass kritiske til innhold at dette blir belyst! Mitt tilsvarende kort med dårligere minne og lavere FSB/VCORE scorer over 10% bedre. Dette BØR HW.no ta seriøst og sjekke. Slik det er nå slakter de ett produkt ut fra manglende kunnskaper om hvordan tester bør foretas! Skjerpings! -KJ Har du testet med identisk oppsett? Så lenge man ikke har et identisk oppsett å sammenligne med er det umulig å si noe sikkert om noe som helst dessverre. Jeg har testet mitt K8NNXP med samme minnebrikker som deg og med en A64 3000 og A64 3400 og får en annen konklusjon enn deg, nemmelig at dette er et av de beste hk på markede, da sammenlignet med shuttle AN50R (mitt eget) Asus K8V (mitt eget) + Abit sitt (lånt av kompis) . Så min konklusjon er at du har fått et hk med en eller annen feil på da den ytelsen du har oppnådd ikke kan vere riktig. Dette er ikke en kritikk av deg eller testen som sådan , men en påstand om at det er en feil i en av de testede komponentene. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Venter enda i spenning på at det skal komme opp en melding i testen om at den kan være basert på feilaktige målingger? HW.no bør være såpass kritiske til innhold at dette blir belyst! Mitt tilsvarende kort med dårligere minne og lavere FSB/VCORE scorer over 10% bedre. Dette BØR HW.no ta seriøst og sjekke. Slik det er nå slakter de ett produkt ut fra manglende kunnskaper om hvordan tester bør foretas! Skjerpings! -KJ Har du testet med identisk oppsett? Så lenge man ikke har et identisk oppsett å sammenligne med er det umulig å si noe sikkert om noe som helst dessverre. Jeg har testet mitt K8NNXP med samme minnebrikker som deg og med en A64 3000 og A64 3400 og får en annen konklusjon enn deg, nemmelig at dette er et av de beste hk på markede, da sammenlignet med shuttle AN50R (mitt eget) Asus K8V (mitt eget) + Abit sitt (lånt av kompis) . Så min konklusjon er at du har fått et hk med en eller annen feil på da den ytelsen du har oppnådd ikke kan vere riktig. Dette er ikke en kritikk av deg eller testen som sådan , men en påstand om at det er en feil i en av de testede komponentene. At det kan være noe galt med HK er selvfølgelig en mulighet, men jeg presiserer at det er mange ting som kan være forskjellig. F.eks. så har du et annet HK, selv om all sunn fornuft skulle tilsi at de yter likt. Er det Sandra-målingene du sikter til forresten? Eller er det overklokkingen? Edit: Når jeg tenker meg om må det jo være OC-en - det bør være innlysende når jeg tenker over hvem jeg snakker med Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jepp det er i hovedsak oc egenskapene jeg snakker om , det skal ikke bli slik forskjell på disse to kortene. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Bra test Desertglow! Men å ikke anbefale nForce3 er vel litt drøyt når man ser hvor mange som har problemer med A64 system med hovedkort basert på brikkesett fra VIA. Selv om ikke nForce 3 ikke kommer opp mot ytelsen til VIA, så kommer ikke VIA opp mot nForce 3 stabilitet! og ytelsen var ikke så veldig langt bak VIA sitt brikkesett syns nå jeg. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 Bra test Desertglow! Men å ikke anbefale nForce3 er vel litt drøyt når man ser hvor mange som har problemer med A64 system med hovedkort basert på brikkesett fra VIA. Selv om ikke nForce 3 ikke kommer opp mot ytelsen til VIA, så kommer ikke VIA opp mot nForce 3 stabilitet! og ytelsen var ikke så veldig langt bak VIA sitt brikkesett syns nå jeg. Personlig heller jeg nok mot å si: Vent med å kjøpe A64 nå til nForce3 Pro 250 kommer, tror det vil være verdt ventetiden. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har du testet med identisk oppsett? Så lenge man ikke har et identisk oppsett å sammenligne med er det umulig å si noe sikkert om noe som helst dessverre. Jeg har testet med tilsvarende kort, men med minne med dårligere timing. Jeg opplever å få 10% bedre minnebåndbredde selv med dårligere minnetiming, og det utgjør veldig mye i slike tester som du bruker her. Lenger opp i tråden har også to andre med samme kort testet sine og opplever samme resultat som meg. Da er vi altså tre stykker med minnebåndbredde rundt 3100MB/s og en som får mellom 2700MB/s og 2800MB/s. Kan ikke skjønne at det regnestykket er så problematisk? Hadde du sjekket litt på nettet angående dette kortet ville du ha sett at den forskjellen du har i din test er en god del større enn hva andre tester viser. (Ref http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=6&id=921) Ergo bør testen enten trekkes eller så bør du skrive det i testen din at resultatene dine avviker fra hva alle andre finner. I tillegg kan det være snedig å ta med BIOS revisjon, da dette er en faktor som kan innspille på resultatet. -KJ Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jaja, da var mitt kort avgått ved døden, likte visst ikke helt VBT-spenninga jeg ga det . nForce3 250 here I come... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Ser nå at i den nye testen så har minnebåndbredden økt betraktelig. (AMD64 3400+) Slik jeg leser den listen med maskinvare, så kjører dere den på nForce 3? Link til test. -KJ Endret 18. mars 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå