kneecaps Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Har en FDD, dvs tre av de, og ingen virker. Får feilmelding "FDD Error (40)" ved søk etter den i oppstarten. Og så lyser det konstant i det lille søte grønne lyset på diskettstasjonen. Er det slemme hovedkortet (Abit NF7-S V2.0) som er bakgrunnene for dette?? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 At den lyser konstant kan ihvertfall være en indikasjon på at kabelen står feil vei. Lenke til kommentar
kneecaps Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 men det er jo sånne små duppeditter på enden av kablene som gjør at den ikke kan stå feil vei... eller mener du den ene enden i den andre enden og den andre enden i den første...? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 I og med at ingen av dem virker, tyder det på at kabel/kontroller er defekt/feil på. Jeg har koblet floppykabel feil vei mange ganger, og da lyser det grønne lyset konstant og ingenting virker. Kabel kan fint settes feil selv med disse knottene som skal hindre det. Hvis du har en slik kabel som kan ta 2 floppyer, må den stå ytterst på kabelen. Regelen er som med HD at rød stripe går mot strømkontakten. Lenke til kommentar
kneecaps Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 hmm. HK, kabel og FDD er helt ny... så da må jeg vel skvise noen baller hos komplott.no kanskje? flashing av bios o.l. vil vel ikke hjelpe? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hmm. HK, kabel og FDD er helt ny... så da må jeg vel skvise noen baller hos komplott.no kanskje? flashing av bios o.l. vil vel ikke hjelpe? ta rett og slett og snu den enden som står i FLOPPYDISKEN, slik at den røde stripa på floppykabelen står mot den siden der strømkontakten på floppyen er. Lenke til kommentar
kneecaps Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 AH! Et aldeles utmerket forslag... skal teste det. Selv om ansamlingen av nerveceller i øvre deler av kroppen min antyder at jeg har prøvd det før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå