wildjam Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei folkens... jeg er ganske ny til Visual Basic, og har begynt pA ett lite prosjekt jeg ville lage... Men, plutselig... jeg fikk ett problem!!! Fordi jeg skal lage en lite ting til Html koder... Dvs. en textboks med knapper som setter inn f.eks. Knapp: <HTML> <html> </html> sA skal jeg kunne trykke pA <HEAD> men da vil jeg at dette skal komme etter <html> seff... Og dette fikk jeg litt problemer med A gj0re... Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan fA texten til A dukkke opp der jeg har satt muspekeren eller noe...?? pA forhAnd takk... (det at de ikke har de tre siste bokstavene i alfabetet i england er irriterendes assa!) -Wiliam- Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 For å sette inn en streng hvor markeringen befinner seg kan du bruke denne koden: Dim sBuff$ sBuff = Text1.Text Text1.Text = Left(sBuff, Text1.SelStart) & "<head>" & Right(sBuff, Len(sBuff) - Text1.SelStart) Den skulle være lett å bruke. Og forresten, viste du at de tre siste bokstavene i alfabetet kan fås fram ved henholdsvis bruk av ALT+0198 (Æ), ALT+0248 (Ø) og ALT+0229. Du kan naturligvis også bruke Character Map. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ah, der kom den. Har allitd lurt på den der Trådstarter, skriv 'charmap' i kjør så får du den frem. Lenke til kommentar
wildjam Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Ok... Jepps, jeg har brukt de to siste... men brukte "alt + 0230" for "æ"... men takk for hjelpa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå