alex100 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei. Jeg har akkurat rippet en DVD jeg har av en konsert av en gruppe jeg liker. Det er ikke utgitt en CD med sangene fra konserten, så musikkfilene er umulig å finne tak i. Men nå har jeg alså en .MPG fil på ca 1 GB med hele konserten bilde og lyd rippet. Hvordan kan jeg få til klippe den slik at jeg kan få delt opp lyden til flere mindre filer med hver sang på? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
eught Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Det første du må gjøre er vel å bruke f. eks. VirtualDub til å få lyden for seg selv (file->save wav). Deretter kan du bruke f. eks. Sonic Foundry Sound Forge til å kutte opp lydfilen (og encode til MP3 samtidig). Litt tungvint, men jeg vet ikke om noen enklere måte. Endret 10. mars 2004 av eught Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Oki. Skal prøve nå Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 ImTOO DVD Audio Ripper lager mp3/wav filer av scenene i DVD filmen din direkte. Bra kvalitet blir det også. Du velger selv hvilke scener som skal rippes og kvaliteten på filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå