aka Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hei! Sitter her med en pc som ikke vil starte. Det vil si; jeg hører at harddisken starter, men det er bare svart skjerm med melding om signal error. CPU viften går ikke, og hører ikke det pipet en pleier å høre under oppstart av en maskin. Har gjort følgende: Satt i nytt skjermkort - hjalp ikke Satt skjermkortet i PCI slot istedet for AGP slot - hjalp ikke Koblet til en annen strømforsyning - hjalp ikke Koblet fra HD og startet pc`en opp - hjalp ikke Hva kan være defekt/årsaken til dette? Trenger hjelp Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 No signal= Ingen kontakt mellom skjermkort og skjerm. Sjekk kabelen. Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Har du slått opp i Manualen din å sett på error meldinger? Jeg hadde problemer med dette før, jeg fikk ikke startet pcen og lurte lenge på hva det var. Det var rett og slett skjermen min som ikke tålte mitt nye skjermkort! Har du sånn D-bracket eller hva det heter? Følgte med mitt hovedkort og ved hjelp av den får du meldinger via ulike lysdiodekombinasjoner. Vist ikke så kan det være mange ting. CPU viften går ikke Kortsluttning i hovedkorte? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Høres ut som om det er hovedkortet sin feil, siden ikke cpuvifta går. Jeg regner med at vifta på skjermkortet, hvis du har en, ikke går heller. Jeg har en liten diode på hovedkortet som lyser hvis jeg har strøm koblet på hovedkortet, sjekk om du har noe sånt, hvis du har det og den ikke lyser så er det veldig sannsynlig at hovedkortet er gått føyken. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) prøv med en annen ram-brikke. funka til en kompis av meg..... SATT SKJERMKORT I PCI SLOT ISTEDE FOR AGP SLOT???????; TRØSKA DU DET NEDI?; IKKE RART DET IKKE VIRJKER ISÅFALL Endret 10. mars 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 jeg har samme problemet, men når jeg trykker på reset knappen så starter den normalt og går fint, Har lurt på om den"henger" på floppy eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå