DionysosDale Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Har hatt en Gentoo box gående en stund nå. Denne er satt opp med lokal ip på innsiden av netteverket på jobb. Har nå flyttet maskinen til DMZ sonen, og har derfor gitt den public adresse. Etter eg endret IP, har eg fått en del problemer, bl.anna med SSH. Får ikkje logget meg inn. i loggen står det følgende: [sshd] refused connect from min ip adresse Har også merket at innlogging og browsing på min ProFTPd server går myye seinere enn tidligere. Hva kan dette skyldes? Dionysos Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 /etc/init.d/sshd start Nei, servicen er startet. Ellers ville eg jo ikkje fått poster i loggen som seier "refused connect". Det eg lurer på, er om det finnes noen filter på hvem som får logget seg på? Funket fint heilt til eg skiftet ip... Dionysos Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har du destination ip filter i firewallen? Kan du ssh inn fra localhost? prøv å skru av firewal (for en veldig kort stund) for å se om du kommer inn da. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 prøv ssh localhost når du sitter på samme maskinen. Lenke til kommentar
HiMiC Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) se om noen uønskede har tatt seg inn i systemet. er det en standard boks, som står som webserver elns så er den ganske åpen med en standard install.. ta en titt i tmp. særlig om du kjører php baserte sider med register globals on.. eller bare killall -HUP inetd. fikk ikke helt med meg hvilket system det var, og gidder ikke scrolle, men det gjør seg ofte med en service restart.. err.. må lære meg å lese poster.. prøv å flush iptables. evt lokal ssh som torbjørn sier Endret 11. mars 2004 av HiMiC Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 tømme ~/.ssh/known_hosts på klientboksen? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 tømme ~/.ssh/known_hosts på klientboksen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå