GRendal Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hei jeg planlegger aa kjoepe en Raptor 36,7 eller 74,4 aa stappe inn i det snertne lille AMD 64 shuttle kabinettet mitt, men passer det med to harddisker, og SATA.. takk for alle svar! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) det passer vel ikke med 2 harddisker, så lenge du har tenkt å ha CDrom enhet i den iallefall... og SATA vet jeg heller ikke om det er... Endret 10. mars 2004 av MrLee Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hei jeg planlegger aa kjoepe en Raptor 36,7 eller 74,4 aa stappe inn i det snertne lille AMD 64 shuttle kabinettet mitt, men passer det med to harddisker, og SATA.. Shuttle SN85G4 har 1 stk. 3.5"-plass og 1 stk. 5.25"-plass, så hvis du ofrer 5.25"-plassen til en slik (i svart farge, bildet viser modell i beige farge) så får du plass: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=WIN7500B Da har du ikke plass til CD-ROM e.l. altså som du trenger under installering. Husk at du må koble til diskettstasjon også under installering hvis du har tenkt å installere Windows på SATA-harddisken (trenger driverdiskett for det). Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) hei jeg planlegger aa kjoepe en Raptor 36,7 eller 74,4 aa stappe inn i det snertne lille AMD 64 shuttle kabinettet mitt, men passer det med to harddisker, og SATA.. Shuttle SN85G4 har 1 stk. 3.5"-plass og 1 stk. 5.25"-plass, så hvis du ofrer 5.25"-plassen til en slik (i svart farge, bildet viser modell i beige farge) så får du plass: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=WIN7500B Da har du ikke plass til CD-ROM e.l. altså som du trenger under installering. Husk at du må koble til diskettstasjon også under installering hvis du har tenkt å installere Windows på SATA-harddisken (trenger driverdiskett for det). I tend to disagree. Den enheten du viser der tar 2 stk 5.25" plasser, da må 3.5" plassen moddes i bredden i såfall... Edit: I tillegg er det ikke en 3.5" ekstern på SN85G4 men intern, altså funker ikke det der i det hele tatt. Var du trøtt når du posta? Endret 10. mars 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 um, den derre tar jo 2 5.25'' plasser da! Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja det kan gå. Shuttle SN85G4 har to s-ata, så den saken er grei. Men for å få plass til dette må du fjerne enten minnekort-leseren eller cd-rom, og da er det kanskje minnekort plassen som ryker først. Gjør du en av disse tingene, eller at du har en vanvittig bra ide om å lime disken på toppen av kabinettet, så går det! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Men for å få plass til dette må du fjerne enten minnekort-leseren eller cd-rom, og da er det kanskje minnekort plassen som ryker først. Gjerne begge delene, og så kjøpe en ekstern cd-rom så har man noe på gang hvis man ikke vil dremle kabinett. Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Gjerne begge delene, og så kjøpe en ekstern cd-rom så har man noe på gang hvis man ikke vil dremle kabinett. Ja klart, det er en løsning. Men, har selv shuttle, og syns da med en ekstern cd-rom at noe av meningen med shuttle blir borte. Nemlig at du kun har en liten enhet som er lett og frakte med seg. Nå sier ikke jeg at en ekstern cd-rom er tung og vanskelig å få plass til. Men det estetiske spiller også en rolle her, syns i alle fall jeg. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Gjerne begge delene, og så kjøpe en ekstern cd-rom så har man noe på gang hvis man ikke vil dremle kabinett. Ja klart, det er en løsning. Men, har selv shuttle, og syns da med en ekstern cd-rom at noe av meningen med shuttle blir borte. Nemlig at du kun har en liten enhet som er lett og frakte med seg. Nå sier ikke jeg at en ekstern cd-rom er tung og vanskelig å få plass til. Men det estetiske spiller også en rolle her, syns i alle fall jeg. Joa helt sant. Har selv en SN45G2 og storfornøyd med den som den står nå (helt sort, ingenting eksternt). Men i SN45G2 er det plass til 2 stk 3.5" enheter og 1 5.25" , noe som gir litt utvidede muligheter i forhold til SN85G4. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hei jeg planlegger aa kjoepe en Raptor 36,7 eller 74,4 aa stappe inn i det snertne lille AMD 64 shuttle kabinettet mitt, men passer det med to harddisker, og SATA..takk for alle svar! Jeg har 3 stk harddisker i min Shuttle SS51g + cd-rom. om du ikke er avhengi av diskettstasjon, så kan du bruke den plassen til extra harddisk + at det er plass til 1 harddisk bak cdrom'en. men da må ikke cdrom'en være lengre enn 17,9 cm !! men husk at du må fjerne noe metall for og få plass til IDE + strømkabler, hvis du skal ha harddisk bak cd-rom. Dessuten er det lurt og montere kjørling på harddiskene om du velger og ha harddisk der diskettstasjonen skal stå, fordi det blir sinnsykt varmt med 2stk harddisker under en varm cdrom Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) I tend to disagree. Den enheten du viser der tar 2 stk 5.25" plasser, da må 3.5" plassen moddes i bredden i såfall... Edit: I tillegg er det ikke en 3.5" ekstern på SN85G4 men intern, altså funker ikke det der i det hele tatt. Var du trøtt når du posta? Hehe, stemmer det "my bad" Man kan ikke bruke denne, så glem det altså! Men han kan bruke denne da e.l. hvis han ofrer den ene 5.25"-plassen: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UNV35SH Endret 10. mars 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 "Jeg har 3 stk harddisker i min Shuttle SS51g + cd-rom.om du ikke er avhengi av diskettstasjon, så kan du bruke den plassen til extra harddisk + at det er plass til 1 harddisk bak cdrom'en. men da må ikke cdrom'en være lengre enn 17,9 cm !! men husk at du må fjerne noe metall for og få plass til IDE + strømkabler, hvis du skal ha harddisk bak cd-rom." Kan jeg da spørre hva du har festa den tredje hd til? Bare lagt den på vifta til heat pipe'en da eller? Og at du atpåtil må fjerne "noe metall" for å få dette til... Hmmm.. Du er klar over at du fjerner alt som heter garanti ved å gjøre dette? Dette er ikke å anbefale. Uansett så kan det bli problemer hvis muligheten for tre disker hadde vært tilstedet, da den orginale psu kan få problemer. Men denne kan jo byttes ut. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Men når det er sagt så hadde jeg heller kjøpt 1 stk. WD Raptor 74GB S-ATA disk og 1 stk. Plextor PX-708A DVD-brenner (svart) og en slik en utenom for lagring som passer perfekt for Shuttle: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Skal gå bra med 2 stk 3.5" i SN85G4..... SN85G4 har 2 (TO) stk S-ATA kontakter. Den har bare en S-ATA strømkontakt, men på Western Digital er det både "Gammel" og S-ATA strøm så det skal gå bra. Det er som sagt bare en 3.5" brønn i SN85G4, men hvis du ofrer Minnekortleser eller Cd-Rom tror jeg det skal gå bra. Når det gjelder driver til S-ATA vil jeg bare nevne at SN85G4 støtter "Boot on USB" Altså du kan boote på en USB-Floppy. Det har jeg gjort selv og en slik floppy koster 350,- kr. Altså ikke noe stort problem. Edit: Kan jo nevne at SN85G4 finnes i en annen utgave også kalt SN85G4L http://us.shuttle.com/specs_access.asp?pro_id=440 Denne ser ut til å kunne støtte 2 stk 3.5" litt lettere enn SN85G4. Endret 10. mars 2004 av B-Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå