Pirka Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Skal hjemmelage en vannkjøling av direct die typen. CPU er Barton 2500. Det jeg lurte på var om CPUen kan kortslutte hvis den får vann direkte på seg ? Noen som har prøvd ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Skal hjemmelage en vannkjøling av direct die typen.CPU er Barton 2500. Det jeg lurte på var om CPUen kan kortslutte hvis den får vann direkte på seg ? Noen som har prøvd ? Jeg har hjemmelaget vannkjøling på min overklokkede 2500+ funked fett, men nei. har ikke prøvd å sølt vann på den Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har oxo vannkjøling, men utrolig nok har jeg ikke prøvd å søle vann på cpu enda Prøver å unngå potensielle situasjoner som kan skade pc-utstyr, og slanke lommeboka mi. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Uten å vite det sikkert, tipper jeg at core tåler vann (om enn ikke på lengre sikt). Du skal nok derimot være forsiktig med å få vann på broene rundt core, der er det nok større fare for kortslutning. Var det ikke en artikkel på overklokking.no om en som gjorde akkurat dette, på en intel cpu uten heatspreader. Det vil jo i såfall være akkurat det du er ute etter. Du får sjekke. Link her. Edit: rettet opp nettsted og la inn link til artikkel. Endret 10. mars 2004 av da Gauss Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Uten å vite det sikkert, tipper jeg at core tåler vann (om enn ikke på lengre sikt). Du skal nok derimot være forsiktig med å få vann på broene rundt core, der er det nok større fare for kortslutning. Var det ikke en artikkel på overklokking.no om en som gjorde akkurat dette, på en intel cpu uten heatspreader. Det vil jo i såfall være akkurat det du er ute etter. Du får sjekke. Link her. Edit: rettet opp nettsted og la inn link til artikkel. Ja da det var intel, jeg lurte på om vann skal skade broene eller kortslutte noe ? Gjør den det så har jeg mer arbeid med å lage en vannblokk. lol, Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Hva med å limme eller laminere over de broene ? Slikt at vann kommer i kontakt kun med kjernen ? Hmm ... kan det funke ? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hva med å limme eller laminere over de broene ? Slikt at vann kommer i kontakt kun med kjernen ? Hmm ... kan det funke ? Det går sikkert bra Men er usikker på hvor godt core tåler direkte kontankt med vann over lang tid Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) lalalalallala /me peker på linken til Overklokking.no og rusler vidare (ok.no har testa direct die vannkjøling) Edit: Link for blinde: Direct Die del1 Endret 10. mars 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) lalalalallala /me peker på linken til Overklokking.no og rusler vidare (ok.no har testa direct die vannkjøling) Edit: Link for blinde: Direct Die del1 Valget av prosessor falt på en Intel P4. Rett og slett fordi den har en større kjerne og ingen overflatekomponenter som kan kortslutte ved eksponering av vann. ... Endret 11. mars 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Fordi at overklokking.no valgte en intel for prosjektet, betyr ikke at det ikke går med en amd barton. Det går nok så lenge man ikke får vann på broene, og de kan man lime over (nøye). Konlusjonen fra ok.no-prosjektet var at det fremdeles finnes ferdige, konvensjonelle vannkjøleløsninger med bedre ytelse enn hjemmelaget direct-die. (Kanskje du gjør det bedre, da ) Hvis det blir noe av prosjektet, pass på å post mye her. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 -Feilpostet Denne tråden hører ikke hjemme under Hovedkort, Prosessor og minne, da vi har et forum på overklokking.no som heter Vann- og ekstremkjøling! Flyttes dit! Pass på neste gang at du poster riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå