Gå til innhold

Spyware og blokkering av MS Explorer

Anbefalte innlegg

Så et program på DR1 i går om spyware mm. Se link http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/?spots=true.

Har alltid kjørt Spybot - Search and Destroy, og dett har funket ok.

På link http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm anbefales det å bruke Ad-Aware fra Lavasoft.

Intallerte dette i går og fikk sjokk. Enorme mender med spyware var installert på pc.

Min firewall (Sygate Personal Firewall) ble disablet, og jeg klarer ikke starte den igjen

Tok snarveien og fikk fjernet all uønsket spyware, med Ad-ware.

Jeg klarer ikke å komme meg på nettet. .

Har så installert Zonealarm, og denne ser ut som å funke ok.

Når jeg så tar en ny test med Ad-ware, viser det seg at jeg fortsatt har 24 komponenter (spyware) som jeg må fjerne på nytt.

Når jeg åpner MS Explorer, får jeg feilmeldingen "kan ikke åpne søkesiden". Klarer i det hele tatt å ikke åpne noen applikasjoner som går mot internet.

Har også kjørt AVG viursjekk uten å finne noe virus.

Det går pakker både inn og ut gjennom ADSL-forbindelsen min.

Er det noen som har erfaring med dette problemet?

Har sett etter tråder med dette problemet, men ut å finne noe vettugt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør alltid ha flere typer Spyware/adware programmer fordi de fjerner på hver sin måte(f.eks Spybot finner noe som Ad-ware finner og Ad-Ware finner noe som spyBot ikke finner, derfor bør du minst ha Spybot og Ad-Ware helst noen til.

Du kan prøve med noen av de programmene som er og finne på siden nedforbi, eller du kan prøve og innstalere IE på nytt.

<LINK>

men visst du forsatt har 23 adware greier ville jeg anbefalt og fjernet dem med noen av programmene på sida over før jeg innstalerte evt IE på nytt.

Lenke til kommentar

Har kjørt The Cleaner uten at den fant noe....

Etter dette koblet jeg meg nettet igjen, og så hadde jeg forbindelse i ca 15 sekunder, før den forsvant.

På en times test har jeg mottatt 676 pakker, men bare sendt 72. Dette til tross for at jeg ikke er på nett med IE eller mail.

Kunne tenkt meg å tatt en online test, men det funker jo ikke når jeg ikk kommer meg ut......

(Har kjørt f-prot fra dos, men den siste versjonen er fra okt 03)

Noen som ar forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...