Gå til innhold

Spørsmål om kjøp av MSI KT3 ULTRA VIA KT333

Anbefalte innlegg

For ca 1 år siden bygde en maskin med følgende spec.:

- MSI K7T PRO 2-A

- 700 mhz Duron

- 768 MB ram

- GeForce 2MX

- 40 GB WDC

I ettertid har jeg spandert på meg ett Geforce 3 TI200, men nå begynner jeg å føle på meg at tiden er inne til å skifte ut hovedkortet.

I første omgang tenkte jeg å kjøpe ett MSI KT3 Ultra og 256 MB DDR-DIMM PC2700, og heller kjøpe prossesor når økonomien har stabilisert seg litt.

Det jeg da lurer på, er om jeg kan kjøre den gamle Duron'n(200 Mhz bus) min i mellomtiden på dette hovekortet.

Er det noen som har erfaring med dette kortet hadde jeg satt pris på noen synspunkter.

[ Denne Melding var redigert av: schwenkis på 2002-03-22 20:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/.../kt3/index.html

Ville gått for Asus a7v333. Asus koster litt mer men er etter min mening bedre, du ser av reviewen i linken over at det 'gamle' asus kortet har høyere ytelse enn MSI sitt nye i flere av testene....

Alle AMD hk støtter prosessorer fra 600mhz og oppover så du kan fint kjøre Duronen din på det nye MSI kortet.

Hvis du er lur venter du 1-2 mnd. før du kjøper hovedkort, for da er trolig den nye 0.13 micron cpuen til AMD kommet på markedet, og av erfaring er det ofte en del hk som ikke vil fungere med dem fordi hovedkort produsentenen har spart inn noen kr. på en komponent som kanskje er avgjørende når det kommer noe nytt! Som ett eksempel så fungere ikke Gf4 MX kort så veldig bra på MSI k7t266 pro2(ru) pga av at MSI har 'spart' noen kr på noen kipe komponenter... lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...