Evial Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har en wd raptor som blir installert som scsi?. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Raptor var ikke i Windows ordliste. Så dette må du desverre finne deg i Forøvrig helt normalt.... Lenke til kommentar
arcade Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Og spørsmålet var? Raptor diskene er tilkoblingsmessig helt lik andre SATA disker, du trenger en SATA kontakt på hovedkortet, eller et SATA kontrollerkort for å bruke slike disker. Om du tenker på Serial Attached SCSI (SAS), så er dette en teknologi som vil komme for fullt til høsten. Fordelen med Raptor disker i forhold til "vanlige" SATA disker er rotasjonshastigheten på 10 000 rpm som gir bedre søketid/ytelse, og mange har sammenlignet dem med SCSI disker i forhold til bruksområde. SCSI disker er fremdeles "konger på haugen" med rotasjonshastighet på opptil 15 000 rpm og et teoretisk grensesnitt båndbredde på 320MB/s (SATA har 150MB/s). Arcade Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har en P-ATA disk som står som S-ATA i AIDA32... Jeg har ikke engang S-ATA-kontroller Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har en P-ATA disk som står som S-ATA i AIDA32... Jeg har ikke engang S-ATA-kontroller Hvis du har problemer med AIDA så la være å bruke den. Hold deg til tråden... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg tor at svaret på spørsmålet ditt må bli: S-ATA og SCSI (og evt. RAID) blir av en eller annen grunn blandet i Windows, på min S-ATA, så har den også noen SCSI egenskaper hvis jeg høyeklikker på disken i explorer. Tror det er noe rot pga at S-ATA er nyere enn Win XP, så derfor tar den det som SCSI.. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Har dette noe å si for ytelsen. I manualen som fulgte med stod det at jeg kunne enable cache på sata disker og at den var disabled default. Når jeg kjører programmet som skal ordne dette er valgene grå slik at jeg ikke kan velge disse. Trodde at det med scsi var problemt (det er en helt vanlig sata raptor disk som blir installer som scsi. I device manager står det wdc wd 36 0GD-00FNA0 SCSI DISK DEVICE) Endret 10. mars 2004 av knut oddsen Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Arcade: Dette er ikke vondt ment, men du bomma kraftig på spørsmålet. Den biten med at Windows kaller den SCSI er jo allerede besvart av sveinsel... Bra svar Etter at Windows får seg en språkvask (etter noen hundre patcher til) så er vel denne biten på plass og. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Etter at Windows får seg en språkvask (etter noen hundre patcher til) så er vel denne biten på plass og. Kanskje dette hjelper: D) Vær klar over at enkelte BIOS'er vil gjennkjenne SATA kontrolleren som en SCSI enhet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kanskje dette hjelper:D) Vær klar over at enkelte BIOS'er vil gjennkjenne SATA kontrolleren som en SCSI enhet. Vet da dette! Men her er et supportforum og ikke en lærebok. Heller ikke en konkuranse om hvem som vet mest... Trådstarter kunne spurt: har en S-ATA RAID som blir installert som scsi?. (kanskje et mer korekt spørsmål) Og da ville mitt svar vært: S-ATA RAID var ikke i Windows ordliste. Så dette må du desverre finne deg i Forøvrig helt normalt.... (et mer korekt svar) Husk: Trådstarter har vanligvis et problem. Og har du problem med det, så la være å svare.(seff. kan man bomme helt hvilket noenhver gjør av og til ) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Vet da dette! Men her er et supportforum og ikke en lærebok. Heller ikke en konkuranse om hvem som vet mest... Hvis du oppfatter det slik må jeg si du er usedvanlig hårsår ! Trådstarter har vanligvis et problem. Og har du problem med det, så la være å svare Er det ikke nettopp det jeg svarer på da når trådstarter spør: har en wd raptor som blir installert som scsi?. og jeg svarer: D) Vær klar over at enkelte BIOS'er vil gjennkjenne SATA kontrolleren som en SCSI enhet. Arrghhh. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har en wd raptor som blir installert som scsi?. Jepp, det samme skjedde på mitt gamle hovedkort da eg installerte raid, så det er ikke unormalt. Hovedkortet eg tenker på er abit bx133-Raid. Alle hovedkort med raid funksjon bli lagt i other devices om du ikke har instalert drivern på de gamle hovedkortene. Er driveren instalert så kommer den opp som scsi. PS: Det blir kalt "Pci Mass storage controller" sveinsel: Det er ikke windows sin ordliste som er feil, for om det vare det burde microsoft ha klart å fikset ordlisten i windows xp og 2k? Det var akkuratt det samme under win98/ME, det samme under win NT4.0. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har en P-ATA disk som står som S-ATA i AIDA32... Jeg har ikke engang S-ATA-kontroller Hvis du har problemer med AIDA så la være å bruke den. Hold deg til tråden... Stått opp med feil fot, eh? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har en wd raptor som blir installert som scsi?. Jepp, det samme skjedde på mitt gamle hovedkort da eg installerte raid, så det er ikke unormalt. Hovedkortet eg tenker på er abit bx133-Raid. Alle hovedkort med raid funksjon bli lagt i other devices om du ikke har instalert drivern på de gamle hovedkortene. Er driveren instalert så kommer den opp som scsi. PS: Det blir kalt "Pci Mass storage controller" sveinsel: Det er ikke windows sin ordliste som er feil, for om det vare det burde microsoft ha klart å fikset ordlisten i windows xp og 2k? Det var akkuratt det samme under win98/ME, det samme under win NT4.0. Alltid farlig å komme med forenklede forklaringer, men når den er forenklet så betyr det at allt ikke er med. Nå forenkler jeg igjen: Når man lager et program så er det praktisk å ha med en liste med setninger som det pekes på. Fx. i et spill er dette vel kjennt. Enkelte funksjoner (FX. mass storage) består av flere programmer som jobber sammen. I et programm som fungerer er det tidkrevende og farlig å gå inn å gjøre forandringer. Så har da Microsoft et bra programm som egentlig var laget for scsi, og dette passer inn i funksjonene for S-ATA RAID ...eller hva, og så blir det brukt. Windows består av programmer og funksjoner som kan vere 20 år gamle. Fx.(igjen ) Kommandoene i DOS er de samme som det første jeg lærte for over 20 år siden (dir, format, delete,edit osv osv) Her er en liste over programmer som kan starte opp i Windows. (Ikke småtteri ) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har en P-ATA disk som står som S-ATA i AIDA32... Jeg har ikke engang S-ATA-kontroller Hvis du har problemer med AIDA så la være å bruke den. Hold deg til tråden... Stått opp med feil fot, eh? Jeg hadde nettop svart på denne, og tenkte "makan til idiotprogram " Så gikk det ut over deg...unskyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå