D-Fender Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vil gjerne åsså ha sånn funsjon i prisguiden. Men viktig at man får den Reelle størrslen på disken da, Ikke den oppgitte størrelsen. Er jo ofte en "sannhet med modifiksasjoner" det de oppgir... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Men viktig at man får den Reelle størrslen på disken da, Ikke den oppgitte størrelsen. Er jo ofte en "sannhet med modifiksasjoner" det de oppgir... Så sant så sant, er noe drit vis man kjøper en 200 gb hdd også får man istede bare 180 gb på grunn av at folk regner at 1 mb var 1024 byte(er det ikke noe sånt da? husker ikke helt rett meg vis jeg tar feil) det er lureri spør du meg Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Vil gjerne åsså ha sånn funsjon i prisguiden.Men viktig at man får den Reelle størrslen på disken da, Ikke den oppgitte størrelsen. Er jo ofte en "sannhet med modifiksasjoner" det de oppgir... Pris 120 GB - 1000,- 80 GB - 800,- GB.............GiB.......................Prosent Forskjell Størrelse 120............111......................................93 % 80..............76,6.....................................96 % Pris pr GB...Pris pr GiB.............Prosent Forskjell Pris 8,33...........9,01.....................................93 % 10,00.........10,44....................................96 % Som du ser har det egentlig ingen ting å si om det blir oppgitt i reelle størrelser, bortsett fra at noen disker har litt mer? (har jeg en formening om) Er litt trøtt nå, men dette er vel riktig? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vil gjerne åsså ha sånn funsjon i prisguiden.Men viktig at man får den Reelle størrslen på disken da, Ikke den oppgitte størrelsen. Er jo ofte en "sannhet med modifiksasjoner" det de oppgir... Pris 120 GB - 1000,- 80 GB - 800,- GB.............GiB.......................Prosent Forskjell Størrelse 120............111......................................93 % 80..............76,6.....................................96 % Pris pr GB...Pris pr GiB.............Prosent Forskjell Pris 8,33...........9,01.....................................93 % 10,00.........10,44....................................96 % Som du ser har det egentlig ingen ting å si om det blir oppgitt i reelle størrelser, bortsett fra at noen disker har litt mer? (har jeg en formening om) Er litt trøtt nå, men dette er vel riktig? Selvsagt. Men poenget mitt er jo bare at vist noen produsenter opplyser i GB og noen i GiB så blir det ikke riktig å kjøre et sånn lite script som blindt regner ut prisen på en 160GB disk. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 er ytterst få som oppgir hardiskstørrelse i GiB. Er vel raptor hardiskene, og SCSI hardiskene som gjør dette... eller? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Når du først bestiller en hardisk eller to, så bruker du gjerne ti-femten sekund til å se hvilken som er billigst. Det er et greit forslag, men for seagate, f.eks., så er dette kanskje uheldig, og misvisende. De har jo meget gode disker og eg trur GJENNOMSNITTSKJØPEREN vil ha mer utbytte av denne disken en f.eks. WD, som bråker veldig mye, men de kjøper kanskje WD pga. gb/kr, og dette angrer de nok på (min WD er det eneste i pc'en jeg hører, og den er 35dB. Hadde det ikke vært for den så hadde pc'en min vært "lydløs") Derfor mener JEG at dersom du først skal ha ny harddisk, og det eneste som gjelder er gb/kr så kan du gjerne bruke noen sekunder ekstra på å finne ut dette selv. Men dette er jo bare min mening Skal du ha Seagate-disk kan du med en slik funksjon enkelt se hvilken Seagate som gir mest for pengene. Jeg ser ingenting her som taler imot en GB/kr-funksjon. Endret 16. april 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå