Folo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Av og til så ligger jeg ofte å regner ut hvor mye en jeg får for hver GB pr krone når jeg leter etter nye harddisker. Det er vel egentlig en ganske enkel måte å implementere dette i prisguiden dersom flere føler at de kan ha nytte av dette? Det gjelder vel forøvring andre lagringsmedia som CD/DVD pakker også. Er ikke alltid pris er den avgjørende faktoren for kjøp, men det kan jo ofte være en grei opplysning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hadde vert smart dette Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 ikkje dumt, ikkje dumt.. Lenke til kommentar
runeae Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Bruker å ta ned prislista til Komplett til Excel og gjør noen modifikasjoner, så har jeg pris pr. GB . Burde vært oppgitt på alle sider hvor harddisker selges. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Burde vært oppgitt på alle sider hvor harddisker selges. Det burde vært et krav, slik som det er på matvarer. Pris pr. MHz for prosessorer derimot greier vi oss uten. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Slik de har det i danmark Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Agreed, dette ønskes. Amund? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Det blir for dumt. Man måler ikke diskpris bare i størrelse, men kvalitet, type, fart fysisk størrelse, bråk osv. Endret 12. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Folo Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Det blir for dumt. Man måler ikke diskpris bare i størrelse, men kvalitet, type, fart fysisk størrelse, bråk osv. Nei, ikke utelukkende. Det er derimot et godt supplemang, vist jeg skal ha 5 disker på en server på loftet, så er det pris pr GB som er det viktigste for meg. Skal jeg ha en disk til pc en i soverommet er det støy som er det viktigste. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 HalTan - Da kan du i så fall bare elegant hoppe over den lille biten med tekst som kommer der hvis det blir inplementert. Når jeg nå skulle på TG var det *KUN* en faktor - GB/pris. Er man interessert i alt det andre der så spør man på forumet om det og går så til prisguiden og vet NØYAKTIG hvilken disk en vil ha. Dette er for dem som bare vil ha mest plass for minst mulig Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jess! tenkt på dette selv ved noen anledninger! god løsning! Lenke til kommentar
amund Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Agreed, dette ønskes. Amund? Forslaget er notert. En slik funksjon krever imidlertid at de tekniske spesifikasjonene våre kan regnes ut på bakgrunn av gitte variabler (i dette tilfellet: pris og antall GB), og det har vi ikke støtte for per i dag. Mvh, Amund Lenke til kommentar
DJtm Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hmm.. er ikke all info på siden hentet fra database da? I så fall er det jo enkelt og greit å lage en liten php-snutt som henter pris/gb og regner det ut. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Sant nok Blib, sant nok. Lenke til kommentar
amund Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hmm.. er ikke all info på siden hentet fra database da? I så fall er det jo enkelt og greit å lage en liten php-snutt som henter pris/gb og regner det ut. Joda, selve operasjonen er grei. Men for å bevare fleksibileteten til systemet bør det lages et oppsett slik at man kan regne ut andre ønskelige verdier også. En slik utregning kan likegjerne benyttes på "megapiksler per krone" i digitalkamera-kategorien. Da ønsker man i tilfelle å lage et rammeverk for slike funksjoner, istedet for å gjøre et kjapt og stygt hack. Mvh, Amund Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Mener dette har blitt fåreslått tidligere, men det betyr ikke at det er et dårlig forslag. Slettes ikke. Jeg har selv tenkt på det og hadde vært svært fornøyd hvis noe slikt kunne bli gjordt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Amund - et kjapt og stygt hack frem til du får opp en bedre løsning da? Funksjonen savnes! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hørtes ikke så dumt ut nei Lenke til kommentar
Stein_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Når du først bestiller en hardisk eller to, så bruker du gjerne ti-femten sekund til å se hvilken som er billigst. Det er et greit forslag, men for seagate, f.eks., så er dette kanskje uheldig, og misvisende. De har jo meget gode disker og eg trur GJENNOMSNITTSKJØPEREN vil ha mer utbytte av denne disken en f.eks. WD, som bråker veldig mye, men de kjøper kanskje WD pga. gb/kr, og dette angrer de nok på (min WD er det eneste i pc'en jeg hører, og den er 35dB. Hadde det ikke vært for den så hadde pc'en min vært "lydløs") Derfor mener JEG at dersom du først skal ha ny harddisk, og det eneste som gjelder er gb/kr så kan du gjerne bruke noen sekunder ekstra på å finne ut dette selv. Men dette er jo bare min mening Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) det hadde vært veldig kjekt med "Pris Per GB" i prisguiden, da blir det lettere for meg værtfall å finne ut hva jeg vil gå får, kjempe smart tenkt spør du meg Edit: amund:En slik funksjon krever imidlertid at de tekniske spesifikasjonene våre kan regnes ut på bakgrunn av gitte variabler (i dette tilfellet: pris og antall GB), og det har vi ikke støtte for per i dag. hoppa vist over det du skreiv, dere har ikke støtte for det idag sier dere, men er det ikke noe dere kan få til over tid da? eller vil ikke det gå? Endret 14. april 2004 av remy5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå