Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og voice program problem

Anbefalte innlegg

Fikk en SMC Barricade Broadband Router nettopp.

Har lite erfaring med routere, men har fått delt internett.

Men jeg får ikke til å joine et battlecom session. Altså et voice chat program. Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at det har noe med lukkete porter.

Jeg fikk tips om at jeg skulle connecte til routeren fra telnet og koble meg til routeren og skrive set nat entry add 192.168.xxx.xxx. Men dette går ikke, pga med SMC Barricade må jeg koble meg til gjennom internett explorer, og systemer er meny basert.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kan "åpne" disse portene slik at jeg får brukt battlecom ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-22 19:25, ZeeRaX skrev:

Fikk en SMC Barricade Broadband Router nettopp.

Har lite erfaring med routere, men har fått delt internett.

Men jeg får ikke til å joine et battlecom session. Altså et voice chat program. Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at det har noe med lukkete porter.

Jeg fikk tips om at jeg skulle connecte til routeren fra telnet og koble meg til routeren og skrive set nat entry add 192.168.xxx.xxx. Men dette går ikke, pga med SMC Barricade må jeg koble meg til gjennom internett explorer, og systemer er meny basert.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kan "åpne" disse portene slik at jeg får brukt battlecom ?

Har routeren selv,... Og hadde samme problem da brodern maste om at han ikke kunne bruke Micen på MSN Messenger,... Jeg bare søkte og fant frem til hvilken port MSN Messenger Voice gjelder,... og åpnet dermed denne i Router Administrasjonen ...

Tar jeg ikke heeelt feil i farten er det : http://192.168.123.254 som deffault ,... Men når du først er der,... Logger du inn så går du på Access Control og Åpner porten,... Det er sikkert andre måter å gjøre dette på men jeg gjorde det slik og det funket !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...