Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK-Ekte fiberoptisk bredbånd-Post din hastighet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har BKK kuling (2/2 mbit), får alt fra 800-2300kbit download når jeg måler på BKK eller Itavisen...Får ca. 1500 i snitt, ikke særlig fornøyd, hadde på følelsen at Nextgentel Bravo, som jeg hadde tidligere var like rask (eller treg)...

Merkelig nok får jeg bedre score ved å måle på Itavisen enn BKK???

 

Hvor måler andre som har BKK?

 

/re

Lenke til kommentar
Har BKK kuling (2/2 mbit), får alt fra 800-2300kbit download når jeg måler på BKK eller Itavisen...Får ca. 1500 i snitt, ikke særlig fornøyd, hadde på følelsen at Nextgentel Bravo, som jeg hadde tidligere var like rask (eller treg)...

Merkelig nok får jeg bedre score ved å måle på Itavisen enn BKK???

 

Hvor måler andre som har BKK?

 

/re

Jeg har bkk.

Den beste måten å teste det på, er å laste ned en stor fil og da se hvilken nedlastingshastighet du har i gjennomsmitt. For eks. micrsoft sin download server, der vil du yte maks... disse "speedometerene" kan være litt unøyaktig grunnet stor trafikk på server, og den gir heller ikke et realistisk vurderingsgrunnlag når man kommer opp i litt støre hastigheter opp mot og over 2 mbits...

 

Men prøv fra ms sin downlad server, der får alltid jeg maks av det jeg har ( 5mbit)

Lenke til kommentar
Er egentlig godt fornøyd med farten, det er andre ting som gjør at jeg misliker BKK sterkt.

 

 

-ull-2k-

Som hva da?

Er fremdeles sur for det året det strupet uploaden min til 1mbit, og så plager det meg noe grenseløst at jeg ikke har passord til dlink'en min.

 

-ull-2k-

Lenke til kommentar
Er egentlig godt fornøyd med farten, det er andre ting som gjør at jeg misliker BKK sterkt.

 

 

-ull-2k-

Som hva da?

Er fremdeles sur for det året det strupet uploaden min til 1mbit, og så plager det meg noe grenseløst at jeg ikke har passord til dlink'en min.

 

-ull-2k-

Må si meg enig der. Teit dette med passord til D-Linken. Men jeg kjøpte meg en ny D-Link jeg og satt den på IP-adressen til DMZ sonen de bruker. Funker utmerket det.

Lenke til kommentar

Bkk er nok bare flott for dem som bor i boretslag. Har adsl fra bkk 704/128 til 448kr i mnd, ikke akkurat et drømme tilbud. Servicen jeg får av bkk er heller ingen drøm. Det som er mest irriterende er å måtte sende mail for å få åpne porter. Siden det ikker er andre som leverer bredbånd her jeg bor må jeg ta til takke med bkk.

Endret av Vuggum
Lenke til kommentar
Det som er mest irriterende er å måtte sende mail for å få åpne porter. Siden det ikker er andre som leverer bredbånd her jeg bor må jeg ta til takke med bkk.

Hvorfor ikke bare skru av brannmuren og kjøre egen brannmur i stedet? Det står beskrevet på smartehjem.no hvordan du gjør (du skifter IP).

 

Hvis det er noe som helst som er negativt med ADSL tjenesten til BKK, så er det at vi ikke får passordet til modemet. Det er egentlig ikke noe stort problem i det hele tatt (siden jeg har ruter), og jeg skjønner egentlig veldig godt at de gjør det slik. Altfor mange n00bs ville fucket opp ting, og gitt BKK skylden og ekstraarbeid.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...