Gå til innhold

Er det meg,eller har LCD blitt vanvittig dyrt


Anbefalte innlegg

Må si at LCD "koster skjorto" Og Mener å se at en 17" LCD var billigere i høst enn den er nå, alstå steget i pris, (og snakker om eksakt samme skjermen). Hva er det for noe tull ?? Som alt annet, bør en vare (spesielt innen data) synke i pris etterhvert som den blir eldre, og nyere og bedre modeller inntar markedet... hva som har skjedd ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si at LCD "koster skjorto" Og Mener å se at en 17" LCD var billigere i høst enn den er nå, alstå steget i pris, (og snakker om eksakt samme skjermen). Hva er det for noe tull ?? Som alt annet, bør en vare (spesielt innen data) synke i pris etterhvert som den blir eldre, og nyere og bedre modeller inntar markedet... hva som har skjedd ?

Tror dette stemmer!

 

Det har blitt spådd mye billigere priser om en tre måneders tid, men nå er det for liten kapasitet på fabrikkene som produserer skjermene, så for tiden er det dyrt.

 

Dette er normal "tilbud og etterspørsel".

 

Så skal man kjøpe LCD-skjerm, kan det kanskje være lurt å prøve å overleve uten en ny skjerm et par måneder til!

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Dette virker fornuftig, men det jeg ikke kan se at er fornuftig er å kjøpe en 17" LCD til ca 5000,-, når man får en 17" CRT (vanlig) til under 1000,- , syns virkelig ikke at det er vært å betale 400 % mer for en skjerm som bare er flat og har et litt skarperer bilde. Nei, jeg for min del venter på bedre tider, go som det sies kan "den" komme til sommeren. Må også si at 2500,- er en overkommelig pris på en 17" LCD, selv om det sikkert er lenge til man rekker det målet.

Lenke til kommentar
Ja,du får sikkert en skikkelig kvalitets 17" CRT til tusen spenn. Ikke smart å handle datautstyr på Clas Ohlson kis

Der tar du feil... Glas ohlson har Ganske mye bra;) og billig, men kansje lcd-crt skjermer er noe bra der :ermm: Hvis dei selger det der da :dontgetit:

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Å sammenligne en 17" lcd til 5000 med en crt til 1000 blir som å sammenligne nyeste jaguaren mot en lada 92 modell..

 

Jeg ser på en 17" lcd til 4700 fortiden.. den vant hw.no sin lcd test når det gjaldt gaming, og jeg håper det blir et godt kjøp :)

 

Men lcd\crt er veldig smak\behag da.. noen driter i at skjermen tar hele kontorplassen så lenge prisen er riktig.. andre betaler gjerne 500% mer for å få en lik skjerm som kan henges på veggen.. er vel opp til hver enkelt om de liker lcd eller crt mest..

Lenke til kommentar

Er nok bare til å vente på bedre tider, og at sentralbansjefen nå setter ned styringsrenten med ytterligere 0,5 prosentpoeng, gjør ikke saken særlig bedre.

Og siden LCD skjermer er såpass "nytt" for norske husstander, er bruktmarkdet heller ikke noe å skryte av, ...is i magen eller penger som brenner i lommen... ikke vet jeg...

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Dette virker fornuftig, men det jeg ikke kan se at er fornuftig er å kjøpe en 17" LCD til ca 5000,-, når man får en 17" CRT (vanlig) til under 1000,- , syns virkelig ikke at det er vært å betale 400 % mer for en skjerm som bare er flat og har et litt skarperer bilde.

Nå har jo en 17" LCD vesentlig større billedflate enn en 17" CRT da...

Lenke til kommentar
Dette virker fornuftig, men det jeg ikke kan se at er fornuftig er å kjøpe en 17" LCD til ca 5000,-, når man får en 17" CRT (vanlig) til under 1000,- , syns virkelig ikke at det er vært å betale 400 % mer for en skjerm som bare er flat og har et litt skarperer bilde.

Nå har jo en 17" LCD vesentlig større billedflate enn en 17" CRT da...

jammen da kjøper du bare ein 19" crt til 2000spenn som kan være ca like bra som ein 17" lcd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...