Gå til innhold

flytting av bilder i Word. hvordan?

wil

Anbefalte innlegg

jeg har laget endel dokuemnter i Word som de fleste andre her i verden. i mange av disse dokumentene så setter jeg også inn bilder av forskjellige ting, f. eks til en prosjektoppgave. det hender seg at jeg har lyst til å flytte på bildene som jeg setter inn, men får ikke til å flytte de hvor jeg vil i dokumentet. får bare til å flytte de opp eller ned i dokumentet på venstre side i dokumentet.

noen som vet hvordan jeg flytter bildene hvor jeg vil i dokumentet?

håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stund siden jeg har brukt word men...

du markerer bildet og velger den "pilen" som peker nedover på den linjalen som er oppe i word (veldig dårlig forklart men...) og endre stilling på denne inntil du syntes bildet er bra plassert!

Ellers kan du jo markere bildet og velge midtstill eller å sette den til høyre eller venstre!

Var slik og andre kompliserende ting og mangelen på muligheter at jeg etterhvert fikk over til latex istedet!

Lenke til kommentar

Høyreklikk på bildet og velg "Formater bilde" deretter fanen "Oppsett". Her velger du f.eks. tekstbrytningsstilen "Firkant" og vannrett justering "Annet". Nå skal du kunne flytte bildet rundt i teksten. Under "Avansert" kan du velge avstand mellom tekst og bilde samt diverse andre spesialiteter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...