_dAwn_ Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Er dette et bra hovedkort? med tanke på overklokking og holdbarhet i noen år framover? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har ett slik i en maskin her, fungerer greit det, billig, virker stabilt (blir ikke hardkjørt, har bare hatt det ett par måneder), supert til overklokking. xp 2500+ @ 3200+ uten å endre spenning. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Er vel et av de beste(innen socket a selvfølgelig) Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Er vel et av de beste(innen socket a selvfølgelig) Om ikke det beste (?) Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Ja, dette er kanskje det beste hovedkortet for socket A. Stabilt og det beste alternativet til overklokking. Brukbar lyd og nettverk er også innebygget. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Støtt som et fjell Anbefales! Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 har det selv meget stabilt og høy ytelse.mye for pengene. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hadde jeg kjøpt nytt kort nå hadde jeg kjøpt dfi lanparty har selv an7, som jeg byttet inn for nf7 ganske nylig. abit har visst bestemt seg for å drite langt faan i kunden etter kortet er kjøpt og penga er i kassen. dette provoserer meg kraftig. eneste fordel er litt bedre lyd og automatisk viftestyring (som bare går ned til 8v). dfi lanparty på sin side har fått mye skryt spesielt pga høye fsb hastigheter. biosen programmeres av folk som stammer fra abit (og abit DREIT nok på draget der ja). Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) veldig bra hk,beste jeg har hatt. veldig bra på overklokking,inntrigrert lyd(6-kanals SoundStorm)lan(10/100 Mbit nettverkskontroller) og støtte for raid,s-ata mm.. har ikke merker noe svakheter på kortet,veldig bra shipset(NVIDIA nForce2) fikk ca 1000 mere i 3d mark bare på og bytte fra sis til nForce2. klarte og overklokke det til xp 3600+(2400mhz) og 17100 i 3d mark Endret 10. mars 2004 av Traxco Lenke til kommentar
MuD Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 jepp... det er eit ganske bra kort;) har det sjølv, det er ganske kjapt, oveklokkingvennbart anbefalest Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hadde jeg kjøpt nytt kort nå hadde jeg kjøpt dfi lanparty har selv an7, som jeg byttet inn for nf7 ganske nylig. abit har visst bestemt seg for å drite langt faan i kunden etter kortet er kjøpt og penga er i kassen. dette provoserer meg kraftig. eneste fordel er litt bedre lyd og automatisk viftestyring (som bare går ned til 8v). dfi lanparty på sin side har fått mye skryt spesielt pga høye fsb hastigheter. biosen programmeres av folk som stammer fra abit (og abit DREIT nok på draget der ja). kan du forklare den litt mere? driter i kundene? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 biosen programmeres av folk som stammer fra abit (og abit DREIT nok på draget der ja). Eh... nå er det vel ikke DFI som lager BIOS'en til LanParty heller da, men... Dessuten er det vel ikke ABIT sin skyld at du har problemer med din lokale leverandør... Lenke til kommentar
spyfish Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kjempekort!! Kjører dønnstabilt med xp2500+ og 2x512 twinmos pc3200, med disse instillinger: 11x200@2,2ghz vcore 1,9v chipset 1,7v Er dessuset kjempelyd i det integrete lydkortet. Har koblet det til min forsterker med spdif. Kongelyd med dolby digital. Anbefales:) Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 jeg har ikke problemer med min lokale leverandør. jeg har problemer med at abit har laget en elendig bios som klokker verre enn nf7 (som de oppdaterer svært sjelden) og at uguru pakken suger hund, noe de heller ikke ordner opp i. det er en gjeng fra tidligere abit som jobber for dfi som lager lanparty kortet. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 OK, men BIOS'en er det ikke ABIT eller DFI som lager. BIOS på NF7-S er klin lik utrolig mange andre kort på markedet. Dessuten har ikke NF7-S kortet uGuru, så å blande inn dette hjelper ikke trådstarter en døyt... At du er en av YTTERST få som har problemer bør ikke skremme trådstarter fra å kjøpe kortet (som jeg forøvrig er 100% fornøyd med fra første stund). Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 haaaaallo. jeg forsøker å fortelle ham at nf7 er gammelt nytt, og av de to som bør være aktuelle er dfi lanparty det beste valget. comprende? og hvor i alle dager får du det fra at biosen er klik like? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 NF7-S er vel en av topp 3 når det gjelder socket a hk. Dønn stabilt og en meget god overklokker, ikke la deg lure av at AN7 er nyere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 OK, men BIOS'en er det ikke ABIT eller DFI som lager. BIOS på NF7-S er klin lik utrolig mange andre kort på markedet. Dessuten har ikke NF7-S kortet uGuru, så å blande inn dette hjelper ikke trådstarter en døyt... At du er en av YTTERST få som har problemer bør ikke skremme trådstarter fra å kjøpe kortet (som jeg forøvrig er 100% fornøyd med fra første stund). Det er vel Phoenix som lager begge BIOS'ene om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kjempekort!! Kjører dønnstabilt med xp2500+ og 2x512 twinmos pc3200, med disse instillinger: 11x200@2,2ghz vcore 1,9v chipset 1,7v Er dessuset kjempelyd i det integrete lydkortet. Har koblet det til min forsterker med spdif. Kongelyd med dolby digital. Anbefales:) Trenger du virkelig så høy spenning? Sjekk signaturen min. Kjører på 211x10.5 ~ 2223 MHz @ 1,71V (MBM5) (1,75V satt i BIOS). Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 OK, men BIOS'en er det ikke ABIT eller DFI som lager. BIOS på NF7-S er klin lik utrolig mange andre kort på markedet. Dessuten har ikke NF7-S kortet uGuru, så å blande inn dette hjelper ikke trådstarter en døyt... At du er en av YTTERST få som har problemer bør ikke skremme trådstarter fra å kjøpe kortet (som jeg forøvrig er 100% fornøyd med fra første stund). Det er vel Phoenix som lager begge BIOS'ene om jeg ikke tar feil. altså. når vi snakker om lage bios snakker vi om å programmere-lage de. ikke lage bios chippene. skal du tenke sånn lager abit ikke en eneste komponent selv. de setter sammen andres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå