Gå til innhold

dell 8600 og logitech mx900, Bluetooth problem fra

Anbefalte innlegg

ok, fikk en mx900 til ok pris grunnet lefdals prisgaranti.

satte den opp til å fungere med bluetooth på dell 8600.

alt ok.

så jeg tenkte å plugge til huben, gjorde det samt installerte logitech software. for å konfigurere knappene på musa.

der startet problemet...

driverne for dell bluetooth forsvant, kunne ikke brukes. prøvde å installere dem men bare problem

maskinen oppførte seg svært rart, og fikk en del bt feilmeldinger etc.

måtte benytte system gjennopretting, avinstallere-reinstallere dell bluetooth.

har endelig fått det til å funke med musa og mobilen.

men hvordan skal en få til å bruke logitechs software.eller hubben med dell 8600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemmer det... Bluetooth kan kun kommunisere med én enhet om gangen.

DrLaban

Den blir for enkel, Doktor.

Logitech selger DiNovo som er mus,tastatur og separat nummertastatur/"remote", det blir 3 enheter som skal jobbe sammtidig

Det som kunne være problemet var hvis det er forskjell på et Bluetooth kort/"Dell TrueMobile Bluetooth Module" og en Bluetooth HUB (som er det Logitech kaller det som følger med i DiNovo pakka)

Jeg vet ikke, men:

I Enhetsbehandling på min 8600 er Bluetooth'noppført slik:

Bluetooth devices-> Dell TrueMobile Bluetooth Module

Og under Nettverkskort:

Bluetooth LAN Access Server Driver

Bluetooth LAN Access Server Driver #2

Bluetooth LAN Access Server Driver #3

Bluetooth LAN Access Server Driver #4

Vil jo tro at 8600'n da burde kunne komunisere med flere enheter sammtidig?

Må finne ut av dette, da jeg hadde tenkt å kjøpe Bluetooth tastatur og mus, men det er ikke aktuellt å plugge inn noe som helst mer, hater kabler fra bærbare :)

Lenke til kommentar

Prøver å sjekke litt, men får jo ikke testet ordentlig da jeg bare har en Bluetooth greie, min Nokia 3650

Har lastet ned nyeste hjelpefila til Bluetooth kortet og nye drivere, prøv herfra, hvis ikke det fungerer så gå inn på Dell Solution Center og let deg fram, ligger på Start menyen.

Her er noen utdrag angående bruker-grensesnitt (HID):

"The Human Interface Device (HID) Application allows this computer to wirelessly use one or more remote Bluetooth HIDs as input/output devices.

For example, the HID Application allows this computer to use a Bluetooth keyboard and a Bluetooth mouse."

"Once an HID connection is established, that connection will persist. If the computer is shut down, when the computer is turned on again the connection will re-establish automatically."

også videre

Finnes støtte for en haug med forskjellige BT tjenester, og jeg finner ingen sted i hjelpe fila der det nevnes at "denne" ikke kan kjøres sammtidig som "dette".

Ville vært latterlig hvis Bluetooth LAN access skulle slå av musa?

Lenke til kommentar
Men: en klarer å kommunisere med mobil fra pc, men ikke fra mobil til pc.

Komunisere på hvilken måte da?

Sebdte akkurat ett bilde fra telefonen til PC'n, trengte ikke taste noen koder da det er gjort tidligere.

Er ingen ekspert, men har tenkt å bruke mobilen til dial-up access mot web +fax og ellers det som måtte fungere :)

Ser det finnes både bluetooth Audio-gateway og Headset funksjoner, nice når man skal se DVD hotellrommet :)

Lenke til kommentar

Har en IBM T41, og denne har innebygd bluetooth. Har koblet til logitech bluetooth tastatur og mus, uten å bruke den medfølgende bluetoothhuben. Ergo, man kan ha flere enheter koblet til. Hvordan jeg gjorde det... Installerte ikke noe software fra logitech. Bare søkte opp enheten fra pcen.

Lenke til kommentar
Har en IBM T41, og denne har innebygd bluetooth. Har koblet til logitech bluetooth tastatur og mus, uten å bruke den medfølgende bluetoothhuben. Ergo, man kan ha flere enheter koblet til. Hvordan jeg gjorde det... Installerte ikke noe software fra logitech. Bare søkte opp enheten fra pcen.

Hvordan blir det da med de andre knappene? Får du konfigurert tommelknappene og skrollinga osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...