Gå til innhold

northwood 1.6 varme

tHaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har abit sd7-533 hovedkort, 256mb pc2100 RAM, og northwood [email protected].

Kjøp helst pc2700 RAM. da slipper du å klokke ned ram'en for å få 2.4ghz. tror du taper en god del ytelse der...

jeg angrer i hvert fall på at jeg ikke kjøpte det

buss kjører på 150mhz

ram kjører på 112,5x2mhz (225mhz)

agp kjører på 75mhz

pci kjører på 37,5mhz

Lenke til kommentar

Hørest litt varmt ut med 62 grader, selv om det skal tåles. Det jeg ville sjekka, er om kabinett-tempen var grei og evt satt inn ei ekstra vifte hvis den var høy. Men jeg ville nok ikke bekymret meg hvis ikke cpu går på 100% kontinuerlig. Men jeg mener å ha leste i test av Abit SD-7 med slik cpu som du har og samme overklokking, og der kom tempen opp i 54 grader. Det kan tyde på at du har høyere kjernespenning enn i artikkelen, eller kanskje høyere kabinett-temp. Test-cpu`en ble kjørt med original kjøler.

Lenke til kommentar

hei..Jeg skal bestille meg Abit SD7 og P4 1.6a Northwood. Jeg skal bruke boxed vifte,Det jeg lurer på er om jeg greier meg med pc2100 ram? Jeg vil helst prøve å unngå å klokke opp agp,pci og slikt pga da er det større fare for at dette går i stykker..stemmer det?Er det noe mer dere kan anbefale..? ang merke på ram osv

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-24 23:44, Prog_Kick skrev:

hei..Jeg skal bestille meg Abit SD7 og P4 1.6a Northwood. Jeg skal bruke boxed vifte,Det jeg lurer på er om jeg greier meg med pc2100 ram? Jeg vil helst prøve å unngå å klokke opp agp,pci og slikt pga da er det større fare for at dette går i stykker..stemmer det?Er det noe mer dere kan anbefale..? ang merke på ram osv

Dette hovedkortet har masse dividere så du skal ikke bekymre deg for at du må kjøre agppci særlig ut av spec.

Vil så absolutt anbefale PC2700 til dette kortet. Synes faktisk det er litt tull å vurdere lavere enn dette.

Skal du virkelig overklokke og samtidig ha virkelig bra ram så ville jeg anbefalt å tatt en tur inn på quad.no eller stealth.no, der finner du high-end minne moduler.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-22 18:13, tHaZ skrev:

volt er på 1.8

hvor varm kan egentlig denne prosessoren være før jeg bør begynne å tenke på å sette ned farten litt?

ligger på 62C ved full load..

Er ikke sikker på hva du legger i "full load" men hvis det er snakk om f.eks. cpu stability test så er ikke temperaturen avskrekkende høy.

En skal slite godt for å oppnå slike belastninger under daglig bruk og ditto så kommer du godt under 60 grader.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 00:01, Prog_Kick skrev:

Vil det ikke fungere bra nok med en PC2700 minne modul fra komplett??

Klart det vil fungere, og minnebrikkene er rimelig greie de.

Hadde da vurdert å ta en telefon til dem for å forhøre meg om kortet har hynix eller winbond minnechips på. Tester har vist ekstreme forkjeller på de to, og har vel enda tilgode å se hynix tape av de to.

Grunnen til at jeg anbefalte quad.no med sine Corsair brikker er at disse (high-end) utgavene er spesielle brikker som samtlige er testet for å passere visse minstekrav. Dette gjør de til et ønskevalg blandt mange overklokkere. Så hvis du skulle handle hos f.eks. quad så ikke kjøp standard brikka men den som er litt lenger nede på sida (husker ikke hva typebetegnelsen er da jeg ikke kommer inn på den sida akkurat nå)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt med PC2700 DDR-RAM fra komplett De er 2,5 CL og har Samsung Minne Moduler..Mener å ha hørt at Samsung sine Moduler skal være ganske bra eller?

:grin: har oxå kjøpt meg Thermaltake Memory cooling kit..(mest for synsmessige grunner :grin:

Intel P4 1.8 GHZ "Northwood" Uåpnet og uklokket.(Foreløpig)

Ati Radeon 8500LE 275/275

Abit SD7-533 Ventes i posten :grin:

WD 60 gb 5400 rpm

17" Samtron

Chieftech Server Tower Sølv

6663 poeng i 3dmark 2001

[ Denne Melding var redigert av: Prog_Kick på 2002-03-31 23:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

-----------

nei, det vil nok ikke det. for komplott suger på linje med en orkan i barnehage uansett... hold deg unna komplott

Lenke til kommentar

Quote:

normal skrev (2002-04-01 00:18):

Quote:

-----------

nei, det vil nok ikke det. for komplott suger på linje med en orkan i barnehage uansett... hold deg unna komplott

Jeg har pc2700 fra komplett og de klarer 161mhz og jeg er sikker på at de greier mer (Kjører de på de mest aggresive timingene) Jeg må fålåst opp min CPU for og se hva de kan ,men jeg har ikke råd til de delene jeg trenger :sad:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...