F1_4 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hei! Etter å ha returnert 3 stk hovedkort for AMD til MPX står Intel system for døren. (Nr. 1 hadde defekt NIC etter lyn og sånt, Nr.2 og 3 var dødt fra første gang jeg slo på maskinen. Asus A7N8X, A7N8X-E og Abit AN7 for dem som lurer). For ikke å glemme - jeg har montert 50 maskiner de siste par årene Jeg har fått avtalt at jeg skulle levere inn mitt Abit AN7, AMD Athlon XP2500+ og Volcano 11+ Xaser Edition og etter retur skulle jeg få tilbake Asus P4P800 Deluxe/GD og en Intel Pentium 4 2,6gHz 800mHz fsb Boxed prosessor. Betaler mellomlegget - som vanlig Det jeg lurer på er om systemet vil fungere med mine 2. stk TwinMOS 512mb CL2.5 DDR-400 ram? Hvor langt tror dere jeg når med overklokking? Spør om dere lurer på noe Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Du når så langt at cpu stopper Men skal fsb følge sammen rammens "fsb" får du vel klokka en 100-200mhz vel Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du montert 50 pc'er så vet du at ingen komponenter er like, ingen montering er lik osv.... Derfor kan ingen på forhånd si hvor mye du kan klokke. Du får teste og se. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg har vansker med å tro på at en fyr har montert 50 maskiner og ikke vet svaret på det spørsmålet. Men ok, trur du må ha raskere ram for å klokke ett intel system. Det *går* å klokke med den rammen ja. Jeg har den selv og er meget fornøyd. Jeg har sett tester hvor folk klokker den til 425Mhz noe som er ganske greit, spør du meg. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Å montere PCer har ikke så mye med overklokking å gjøre. Har selv bygd en god del PCer, men har aldri prøvd å overklokke etter at jeg sved av en prosessor. Det blir fort VELDIG dyrt å feile, og å sitte uten PC (eller med den dårligere PC nr.2) er kjipt. Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg har vansker med å tro på at en fyr har montert 50 maskiner og ikke vet svaret på det spørsmålet. Men ok, trur du må ha raskere ram for å klokke ett intel system. Det *går* å klokke med den rammen ja. Jeg har den selv og er meget fornøyd. Jeg har sett tester hvor folk klokker den til 425Mhz noe som er ganske greit, spør du meg. Vel.. Det er ikke akkurat nye maskiner jeg har montert akkurat, men jeg kan vel heller si at jeg har solid erfaring med montering. Den tekniske siden av overklokking kan jeg jo ikke si at jeg har like mye peiling på, i allefall ikke på Intel-siden. Har hatt 2. stk AMD-systemer selv, men det er Intel etter problemene med AMD den siste tiden. Har hørt at noen skviser ut ca 230mhz av den ram-en jeg har - jeg vet ikke Håper det beste Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg ville utvilsomt gått for minne fra Corsair. Dette er stabilt minne som enten går på standard-hastighet med svært aggressive timings, eller som tåler høy FSB, alt etter hva du kjøper. Asus P4P800 er et meget godt valg. Har dette hk selv med Corsair low latency minne, og jeg er svært fornøyd. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ikke værst å få retur etter lynnedslag Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) ru-barma Er det Twinmos m/Winbond, eller annen type Twinmos. Mitt P4P800 DeLuxe hovedkort har fungert 100% stabilt, og da mener jeg stabilt, med 16 timers oppetid pr dag fra ca 15.07.2003. Regner med ca 5 - 6 krasj, alle med årsak enten i skjermdriver eller sær programvare. 2*256 Twinmos m/winbond DDR-400 rambrikker. P4 2,6 800 FSB. Alt klokka til 450 Mhz (2*225). Orginal kjøler, temp ca 27 - 29 C idle, og 45 - 48 load (spill/videoredigering). Laveste viftehastighet på CPU. Ikke altfor aggressive timings på minne. Sitter ved en annen PC nå så timing kan jeg ikke sjekke. Mener jeg husker jeg klarte 460 (2*230) på minnet før det ble ustabilt. Over det måtte jeg sette ned hastigheten på minnet. Men jeg har ikke forsøkt å øke spenningen på minnet. Endret 9. mars 2004 av Bolson Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Systemet vil fungere fint med det minnet. Hvis minnet stopper ved 230MHz (kan aldri tro det klarer mer hvertfall) så stiller du CPU:MEM ratio til 5:4 så er hvertfall ikke minnet noe hinder for overklokking. Tipper du ender opp mellom 3.2 og 3.5GHz (det er det vanlige). Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Tusen takk for kjappe og seriøse svar! :: Retur på kort etter lynnedslag? MPX er greie dem :: Grunnen til at jeg har TwinMOS er fordi jeg beholder RAM fra AMD-systemet, og at jeg ikke har råd til Corsair. :: Satte meg som mål å nå 3gHz - jeg får vel kjøpe PC3700 ram en dag jeg har penger. :: Det er TwinMOS uten Winbond. Ene brikken har TwinMOS på ram og den andre har Mtec (kjøpt med 1mnd mellomrom) :: Med 5:4, hvordan blir ytelse i forhold til 1:1? Gleder meg til neste uke Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 vist du skal kjøpe ram etter vært bør du ha corsair xms serien Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Memory Bus Properties Bus Type DDR SDRAM Bus Width 64-bit Real Clock 201 MHz (DDR) Effective Clock 403 MHz Bandwidth 3222 MB/s her er mitt minne. pc2700 cl 2.5 twimos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå