Rikky Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg trenger en strømkabel (utstyrskabel heter det kanskje?), av samme type man bruker til PC/monitor osv. Lengde ca 8-10 meter. Har ikke funnet dette noe sted, og må vel kanskje lage en sånn selv. Hva trenger jeg, og hvor finner jeg plugger/kabel? Elfa? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 du finner sikkert på elfa.. ledning har de garantert der, plugger har de sikkert også.. det kan jo lønne seg å sjekke websiden deres.. http://www.elfa.se/no/ Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Har sett litt hos Elfa, men jeg må innrømme at jeg ikke ble særlig klokere... Lenke til kommentar
Pyro_smurf Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Kikket innom Elfa de har tre alternativer på 5M 3×1,0 mm2 5 m Grå 43-314-92 59,30 48,70 38,70 5 m Svart 43-314-35 59,30 48,70 38,70 5 m Orange 43-314-50 59,30 48,70 38,70 Eller apparatkontakt nr 43-204-04 og en nettledning i ønsket lengde. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Overklokking.no sin elfa guide kan kanskje hjelpe deg. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Fant den apparatkontakten, men hva slags nettledning trenger jeg? Var jo flere typer, og jeg har null peiling på dette Så trenger jeg en kontakt til å putte i veggen også... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 tipper du trenger en jordet en.. altså en med tre mindre inni... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 du tar: en vanlig kabel du bruker til monitor/pc, kapper den i to. går på clas og kjøper deg 10m med kabel (med 3 ledere +, - og jord) kobler sammen med enten å lodde litt eller med sukker biter sånn ville jeg ha gjort det iallfall lykke til -diablito- Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det du også kan gjøre når det opereres med 220V ac er: Få noen som har peiling på det til å gjøre det. Ser du ikke en gang vet hvilket støpsel du skal ha. Ikke noe vondt ment, men kun til ditt eget beste! Mvh KFB Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 du tar: en vanlig kabel du bruker til monitor/pc, kapper den i to. går på clas og kjøper deg 10m med kabel (med 3 ledere +, - og jord) kobler sammen med enten å lodde litt eller med sukker biter Kabelen vil være synlig, så jeg tror ikke jeg går for en sukkerbitløsning Det du også kan gjøre når det opereres med 220V ac er: Få noen som har peiling på det til å gjøre det. Ser du ikke en gang vet hvilket støpsel du skal ha.Ikke noe vondt ment, men kun til ditt eget beste! Jepp, kan godt få noen som har peiling til å skru sammen kabelen, men bare jeg hadde fått bestillingslisten klar hadde det vært en fin begynnelse Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Kan sikkert sette den sammen for deg, er utdannet elektriker, men det er ikke vanskelig.. Jord i midten som er gulgrønn (skal selvølgelig kobles i begge ender), og de to andre er det bare å koble til på hver sin side i begge ender.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Tusen takk traskas, da har jeg det jeg trenger! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det du også kan gjøre når det opereres med 220V ac er: Få noen som har peiling på det til å gjøre det. Ser du ikke en gang vet hvilket støpsel du skal ha.Ikke noe vondt ment, men kun til ditt eget beste! Mvh KFB Han er vel kansje ikke så dum å ha ene enden i veggen mens han monterer da Det værste som kansje om han kobler feil, er at en sikring går (og hvis han er skikkelig uheldig et skikkelig støt, men det er veldig usansynlig). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg har ikke kjøpt delene enda, så hvis noen kunne være så snille å sette opp en handleliste fra Elfa hadde det være hyggelig.. TTT Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Kabel Plugg til pc Stikkontakt Edit: Mulig det ikke er nødvendig med 1.5 kvadrat kabel, men den fungerer fint. Endret 18. desember 2004 av SilverCRX Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er endel ting som kan være verdt å nevne her. Det er ikke helt ufarlig å lage en skjøteledning hvis man har absolutt ludo peiling på hva man gjør. - Ikke få kutt på isolasjonen (hverken den indre eller den ytre) - Ikke avisolér mer enn nødvendig (10mm holder) av lederne - Den ytre isolasjonen skal være i klem der du skrur selve ledningen fast i pluggen (med det mener jeg at du ikke skal se de tre ledningene stikke ut av pluggen) - Ikke la kobbertråder stikke ut noen steder. Alle trådene skal ligge inntil hverandre tvinnet. - Ikke plugg i ledningen før du er ferdig Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 du tar: en vanlig kabel du bruker til monitor/pc, kapper den i to. går på clas og kjøper deg 10m med kabel (med 3 ledere +, - og jord) kobler sammen med enten å lodde litt eller med sukker biter sånn ville jeg ha gjort det iallfall lykke til -diablito- Trygt! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) men... går det galt ryker sikringen, har du automat sikring må du gå noen meter og trykke på knappen og gå helt tilbake igjen. Det er jo ingen som står og holder over lederene når de tester den da, så det går nok bra. EDIT: ikke til deg uk2k altså Endret 18. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hehe, snakk om å gjere det meir vanskeleg enn nødvendig da. 2 stykk slike fikser biffen 90 kroner pluss frakt = 200 kroner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå