Gå til innhold

Bit datt av skjermkortet


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Satt her akkurat og testa pcen for første gang etter montering av vannavkjøling på CPU, chipset og GPU :)

Meeeeeen, etter en liten stund kom det masse artifacts og til slutt ble alt svart.. Så jeg skrudde av pcen og så på kjøleren var ok. Alt så greit ut men jeg demonterte og monterte den på nytt for sikkerhets skyld.. Deretter tok det ca 10 min før jeg fikk artifacts, og så ble alt svart igjen.. Jeg tok ut skjermkortet og så en bit datt ned på gulvet... :ermm: En metallbit.. Kunne bare bety en ting, den kommer fra pcen! :cry:

 

Jeg så på skjermkortet og så etter et sted hvor denne kunne passe, og jeg fant ut at den skulle ha vært ca midt på kortet og ca 1 cm fra selve "agp-port-festet".

 

Dette var forresten et nyinnkjøpt PowerColor 9800PRO skjermkort.... :cry:

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

Siden jeg har montert vannavkjølings blokka har jeg vel ingen garanti..?

Hvis ikke får jeg bare juge litt for å få den på garantien! Må jo ha skjermkortet til TG!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fytti børsa så elendig bilder! Jeg har vært borti det samme og da var det en liten motstand som hadde detti av. Jeg vil tro det er det samme her, selv om det ikke er noen tall på den? Det er nok bare å si at kortet plutselig sluttet å virke og levere det tilbake. Kanskje sette på orginalkjøler også. :yes:

 

Edit: Så kan du vel eventuelt si at du fant en bit i kabinettet senere, og at den kan stamme fra skjermkortet. Dette er jo helt sant, men det gjør det vel lettere å få nytt kort, som du har krav på (mener jeg da).

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Jeg har også mista "en bit" av skjermkortet mitt,et MSI ti4200 128 8x... :blush:

Etter å ha demontert vifta og ribba,for å goope det om,fant jeg en bitteliten "bit",

som lå igjen på bordet.... :cry:

Sjekka kortet nøye,men kunne ikke se hvor det hadde vært,er forøvrig hundrevis

av slike "biter" i forskjellige størelser

Fikk litt panikk,men monterte kortet sammen igjen,satte det i pc'n og

starta(mens jeg bet negler og kaldsvetta)

Gikk helt greit,kjører det nå på 250/513@297/594 :D

 

Men så til spørsmålet,hva var det som datt av?

Har ikke kamera,men fant et bilde som jeg redigerte litt

noen som kan si meg hva disse "bitene" er?

fiesta_skjermk.jpg

Og gjerne hvorfor mitt kort fungerer greit uten...?

 

Edit:bildet er henta fra Overklokking.no's artikkel "Prosjekt GeForce 4"

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Har sendt inn forespørsel nå... *håpe på at det går*

 

Sa bare at skjermen plutselig ble svart under oppstart.. Nesten riktig da :p Nevnte ikke noe om biten, later som om jeg ikke har lagt merke til denne.

Får se om jeg får nytt kort innen TG da. Kjøpte jo kortet pga TG, for jeg hadde fint klart meg med mitt GF4 Ti4200 kortet mitt til CS spilling o.l. her hjemme.

Lenke til kommentar

Fiesta: "Bitene" er resistorer (elektriske motstander), som brukes for å regulere spenningen i mange forskjellige sammenheng.

Det at kortet ditt fortsatt virker, betyr bare at den kretsen som nå mangler spenning eller spenningsregulering, antakelig er mindre viktig for kortets funksjon.

 

Btw; Har med hell loddet fast en slik komponent for en av brukerne på forumet, og kortet fungerer helt fint. Så er du riktig fingernem og har det riktige utstyret, så kan du jo prøve!

Lenke til kommentar
Fiesta: "Bitene" er resistorer (elektriske motstander), som brukes for å regulere spenningen i mange forskjellige sammenheng.

Det at kortet ditt fortsatt virker, betyr bare at den kretsen som nå mangler spenning eller spenningsregulering, antakelig er mindre viktig for kortets funksjon.

 

Btw; Har med hell loddet fast en slik komponent for en av brukerne på forumet, og kortet fungerer helt fint. Så er du riktig fingernem og har det riktige utstyret, så kan du jo prøve!

Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk mail tilbake fra norek:

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB fra ordrenr.:XXXXXXX Er testet ok etter Flashing av bios på kort. Garanti bortfaller når Kortet blir modet fra PRO til XT!! Gebyr på løper

 

 

Oooooooooops..... :blush:

Jaja, sånn går det når man flasher... Hadde helt glemt at jeg hadde gjort det jeg!! :no:

 

Jaja, nei til flashing!!!! :cry:

 

 

Edit:

 

Faktura/oppkravsbeløp:  NOK  378,00
Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Fikk mail tilbake fra norek:

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB fra ordrenr.:XXXXXXX Er testet ok etter Flashing av bios på kort. Garanti bortfaller når Kortet blir modet fra PRO til XT!! Gebyr på løper

 

 

Oooooooooops..... :blush:

Jaja, sånn går det når man flasher... Hadde helt glemt at jeg hadde gjort det jeg!! :no:

 

Jaja, nei til flashing!!!! :cry:

 

 

Edit:

 

Faktura/oppkravsbeløp:  NOK  378,00

Skikkelig driti ut da! Men du har i alle fall et skjermkort å bruke. Bare synd at du tapte så mye penger på det. :thumbdown: Føler med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...