Gå til innhold

Intel Celeron!

Anbefalte innlegg

Hmm har tenkt å kjøpe meg en barebone maskin som jeg skal ha linux på og slikt, pcen skal lage 0 støy. det blir sen seagate 80 gb. +en cpu som lager lite varme. Tenkte derfor på en celeron 2.6 ghz, hvilken kjøler kan jeg evt bruke uten vifte på ? Trur ikke maskina kommer til å bli noe spessielt stressa.

(ikke nevn AMD i denne tråden plz. skal ikke ha AMD) :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm har tenkt å kjøpe meg en barebone maskin som jeg skal ha linux på og slikt, pcen skal lage 0 støy.

Skal/må du ha Barebone, så må du nok gå for de nye fra shuttle"ZEN" med ekstern PSU som ikke lager støy i hele tatt, også er de enda litt mindre.

Samsung hardisk har litt mindre støy enn Seagate som er stillegående fra før.

Lenke til kommentar

Altså, min pc ligger på 54 Grader hvis jeg skrur av vifta mi, da ligger den på 0rpm. Og ja den idler.

Celeron + god stepping + idle = bra, jeg vil tro at det skal gå bra ihvertfall. Celeron er vel også litt vanskelig å underklokke, jeg får ihvertfall ikke stilt mindre fsb enn 100 på hovedkortet mitt (400).

Hvis pc'n ikke skal holde på med krevende ting så kan de muligens gå fint uten vifte :)

edit: litt mye komma og en liten skrivefeil

Endret av LoS
Lenke til kommentar

hallo!

har holdt llitt på med Celeron (ikke spør hvorfor:p)....!

Det skal gå helt fint med en "ren" kjøleribbe, du trenger heler ikke og "under-cloke" den som forslått over. Du trenger heler ikke og sette et monster av en kjøleribbe på..!

Jeg prøvde rett og slett og sette på en standard CPU-kjøler og la være og koble-til vifta.

Den ble ikke spesilet varm, ca 60C men såpass skal den tåle. Du kan jo sellfølgelig bruke 2-300,- kr på en litt modifisert kjøle-ribbe slik at du er på den sikre siden.

Lykke til :thumbs:

Endret av Zvinx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...