magne30 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm har tenkt å kjøpe meg en barebone maskin som jeg skal ha linux på og slikt, pcen skal lage 0 støy. det blir sen seagate 80 gb. +en cpu som lager lite varme. Tenkte derfor på en celeron 2.6 ghz, hvilken kjøler kan jeg evt bruke uten vifte på ? Trur ikke maskina kommer til å bli noe spessielt stressa. (ikke nevn AMD i denne tråden plz. skal ikke ha AMD) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Du kan da underklokke og kjøre uten vifte på ribba Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 etter det jeg vet så lager ikke denne cpuen noe varme. Noen som har kjennskaper til dette, tempraturer, kjølere etc. Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) vet du hvordan boxed kjølern yter vifte? edit: har en sp94 som jeg låner bort fordi den egentlig sucka :Dmulig at den klarer seg uten vifte.. Endret 9. mars 2004 av magne30 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Vell....hadde en gammal celeron 533 mhz...klarte nå å kjøre den uten vifte.....en stund...sikkert derfor den røyk crap anyways! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 min Celeron 2.0 ligger på 45C med Boxed kjøler.. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hmm har tenkt å kjøpe meg en barebone maskin som jeg skal ha linux på og slikt, pcen skal lage 0 støy. Skal/må du ha Barebone, så må du nok gå for de nye fra shuttle"ZEN" med ekstern PSU som ikke lager støy i hele tatt, også er de enda litt mindre. Samsung hardisk har litt mindre støy enn Seagate som er stillegående fra før. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Skal ikke nevne AMD, men Celeron suger så til de grader http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1927 Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 den skal jo ikke brukes til slike ting da.. blir mest fikling med linux.. og da holder den til de grader Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Altså, min pc ligger på 54 Grader hvis jeg skrur av vifta mi, da ligger den på 0rpm. Og ja den idler. Celeron + god stepping + idle = bra, jeg vil tro at det skal gå bra ihvertfall. Celeron er vel også litt vanskelig å underklokke, jeg får ihvertfall ikke stilt mindre fsb enn 100 på hovedkortet mitt (400). Hvis pc'n ikke skal holde på med krevende ting så kan de muligens gå fint uten vifte edit: litt mye komma og en liten skrivefeil Endret 9. mars 2004 av LoS Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Er vel kanskje kjekt med en cpu uten multiplyerlås hvis man skal underlocke? Endret 9. mars 2004 av b0nna Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) da drar man ut pinne 401 ... (kødda) går sikkert ann men cpuen lager nok ikke så mye @ idle Endret 9. mars 2004 av magne30 Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) hallo! har holdt llitt på med Celeron (ikke spør hvorfor:p)....! Det skal gå helt fint med en "ren" kjøleribbe, du trenger heler ikke og "under-cloke" den som forslått over. Du trenger heler ikke og sette et monster av en kjøleribbe på..! Jeg prøvde rett og slett og sette på en standard CPU-kjøler og la være og koble-til vifta. Den ble ikke spesilet varm, ca 60C men såpass skal den tåle. Du kan jo sellfølgelig bruke 2-300,- kr på en litt modifisert kjøle-ribbe slik at du er på den sikre siden. Lykke til Endret 9. mars 2004 av Zvinx Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Den ble ikke spesilet varm, ca 60C men såpass skal den tåle. Og hva var romtemperaturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå