Gå til innhold

Hvilke vannkjølings komponenter har DU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WaterChill CPU Cooler Antarctica blokk

 

Black Ice Pro Radiator

 

120 mm Low Noise Sunon Fan

 

700 l/t Hydor seltz pumpe

 

WaterChill Plexiglas tank

 

Nettopp ferdig med innkjøringen av vannkjølings systemet og sitter nå endelig opp med PCen igjen.

 

Ifølge Asus PC Probe 2 måleren ligger tempen min på 18-20 grader idle. Er nok neppe riktige temper dette, men får en temp måler i morgen. Kan poste nye resultater da.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Abit NF7-S V2 @ 226 FSB 1.7V

XP2500+ 226x10 1.75V

Corsair TwinX 512MB 3200LL @ 226DC cl2-2-2-11 2.9V

Powercolor 9800pro @ 445/364.5

2x WD 120GB Raid0

2x `cuda 80GB Raid0

ST lab PCI raid kontroller

Pinnacle PCTV pro

 

Kjøling:

Danger Den Maze4 AMD,

Danger Den Z-Chip,

Magnum GPU,

2xBlack Ice Extreme Chrome (den ene er i bestilling),

NC Floppy Reservoir,

Aquabee UP500,

6xTitan Alu 80mm,

2xTitan Alu 120mm,

Sunbeam Rheobus V2,

RaidMax Aluminium Tower

 

Temp ligger nå etter rens av systemet på ca 34c ved full load når jeg kjører viftene på maks. Dette er tildeligere idle temp, jeg er glad jeg kjørte 7% eddit gjennom systemet mitt i 15minutter nå ja :green:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Går det i 3/8" slanger hele veien her, eller har noen også 1/2" ? Om dere orker, så sleng gjerne inn en edit med slangestr. på innleggene deres 

Ja, det lurte jeg også litt på. Skal ikke 1/2" slanger være bedre siden de er større?

forsåvidt.. men siden de aller fleste blokker kommer med 3/8 nippler tror jeg ikke det skulle ha så mye å si..

 

jeg har 3/8 i mesteparten av systemet bortsett fra innsug til pumpa og nipplene til radiatorene der det passet best med 1/2... prøvde med 3/8, men blei en smule trangt :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vannkjøling HEEEEELT ennå... men de delene jeg har og som er under bestillingsfasen er:

 

Einheim 1048 (600 L/t)

AC Cuplex (den slo Cuplex evo i kjøleevne)

Ac Aquatube (aluminium)

Ac Twinplex (chipsett)

HW-labs Black ice extreme pro (ved seinere oppgradering vil jeg kjøpe en til)

2 Sånne for så å kle hardiskene inn i støydempingsmatter.

Mist 120mm vifte med grønne LEDs

 

(alt er med 3/8" slanger utenom radiatoren)

 

Jeg går også å tenker på å kjøpe kobberrør for å vannkjøle PSUen min.

 

data speccs:

 

AMD Xp 2800+

Abit NF7-s vol.2

1x WD-caviar 60GB 7200rpm

1x SG 120GB 7200rpm

Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimateedition (passiv kjøling)

Mist 350w PSU m/viftestyring og blå LEDs

 

Gleder megtil jeg får delene :thumbs:

Lenke til kommentar

Hjemmelaget vannkjøling

Jeg har ikke mye anbefaling av type kjøpt utstyr da mitt er hjemmelaget. Det er ikke nødvendig med et mekanisk verksted. Noe erfaring med mekking hjelper. En skrustikke og en borremaskin er det viktigste utstyret. En "drehmel" til tohundre bols hos Clas Ohlson er grei til kanalene i CPU-kjøleren. De andre blokkene holder det å kryssborre. Blokkene er laget av 20mm tykk ALU-plate. Borrer 9mm hull som plugges med 10mm rustfri skrue der det oppstår et overflødig hull pga. kryssbororringen. I inn- og utløpet gjenger jeg med 1/8 rørgjenger og monterer en 10mm rørbit av kobber (for vannkran) som har fått tilsvarende gjenger utvendig. Røret må files spisst i enden for å få entring med gjengesnittet. CPU-blokken lages ved å borre mange små og dype hull i et sikksakkmønster (ala AC Cuplex) som files til kanaler med "drehmelen". Et tynnere alulokk skrues på og tettes med papirpakning og et pakningslim. I lokket monteres et par rørstumper som treffer start og slutt på sikksakk-kanalen. Var heldig og fant en radiator på 46 x 46cm i bosset på jobben. Ikke ulik den største til Microplex. Med en maskin på systemet ligger tempen under 40 ved BurnIn Test. Uten viftene i gang. Har fire 80mm Papstvifter (12dB) som er festet i gummiringer under radiatoren. De kan være gode å ha til sommeren. Men etter at det kom en maskin til på systemet (med felles pumpe og radiator) får viftene gå hele tiden.

Temp en maskin idle: vann 26, CPU 31,5. To maskiner idle: vann 31, CPUer 36,5. Dette med viftene på og en romtemp på 21 grader. Pumpen er en Fluval 103 (bøttepumpe) og slangene Eheim 9/12. Borret huller i toppen av PSU (uten innmaten i) og i toppen av kabinettet for å få bedre passiv kjøling av PSU og kabinett. "Hette" av tynnplate skjuler nå hullene. Det utvikles noe varme i de andre komponentene i PSU enn transistorene. MosFET-transistoren på hovedkortet blir meget varm når det ikke er luftstrøm i kabinettet. En liten kjøleribbe er montert på denne. Alle andre varme komponenter inkl. HD, er vannkjølt.

Det ble langt dette, men da unngår jeg vel å supplere så mye ;)

PS: Seagate Barracuda anbefales, lydløs... Har 120GB/8MB utgaven. :thumbup:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar
WaterChill CPU Cooler Antarctica blokk

 

Black Ice Pro Radiator

 

120 mm Low Noise Sunon Fan

 

700 l/t Hydor seltz pumpe

 

WaterChill Plexiglas tank

 

Nettopp ferdig med innkjøringen av vannkjølings systemet og sitter nå endelig opp med PCen igjen.

 

Ifølge Asus PC Probe 2 måleren ligger tempen min på 18-20 grader idle. Er nok neppe riktige temper dette, men får en temp måler i morgen. Kan poste nye resultater da.

Fått ny måler, som viser følgende:

 

26-28°C idle

36-40°C load

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Mist tsunami:

Cpu-kjøler

NB-kjøler

Gpu-kjøler

2xhd AC-kjølere

Evo 120

Evo 360

aquastream pumpe.

Vannet går som følger:

Pumpe->evo 120->2xhd-kjølere->evo360->cpu->NB->gpu->pumpe

Cpu:

idle: N/A

Load: 35-46 alt ettersom om viftene er på full guffe og hva tempen på rommet er

HD: 26-40 alt ettersom om viftene er på full guffe og hva tempen på rommet er

Se Profil for specs

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg vannkjøling selv og gleder meg til å begynne å sette igang med byggingen! Til annledingen kjøpte jeg ny pc, så når blir det gang :roll:

 

Her er delene: (Skal legge opp bilder når jeg får installert alt)

AC vannblokk, CPU, "cuplex"

AC vannblokk, GPU (ATI), "twinplex"

AC vannblokk, chipset, "twinplex"

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe

AC radiator, "airplex EVO 240"

Slangenippel, messing, 3/8"BSPx3/8"ID

Slangenippel, messing, 1/4"BSPx3/8"ID

Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD

2 stk. Titan vifte, alum., 134m³/time, 30dB(A)

2 stk. Grill, 120mm, Standard, Chrome

Round water resevoir

Endret av pdiddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...