Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvilke vannkjølings komponenter har DU

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få hjelp her med å få anbefaling av vannkjølings deler, men det misslyktes. Tror ikke det er så mange som har vannkjøling som det man får inntrykk av her.

Bare rabble ned hva dere har av kjøleutstyr, og hvilke tempraturer dere får på komponentene som kjøles.

Har kikket på Mist settet de selger på microplex, hvis noen vet noe om det så hadde det vært fint med synspunkter på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kaldt i huset ditt eller??

18grader er ekstremt lavt vis du ikke har raddisen utenfor vinduet. Å komme under 30 er bra...

Har selv AC cpu/gpu/nb med evo240 og eheim 1046pumpe

Ligg på 33/38 ved xp2500+@xp3200+ og 42/48 xp2500+@2,4ghz 1,95v

har til tider 28/32 ved xp2500+@xp3200+ ved kaldt rom

Endret av meanbean
Lenke til kommentar
Eheim 1048

AC Evo 360

DD RBX

AC Aquatube

50 Load og 40 Idle. Kjører passivt, altså uten vifter. Ca 24 grader i rommet.

meget spesiellt. 50 grader load med passiv løsning altså? det er ikke det at det er noe å skvette i taket over, men karen under deg har høyere loade med aktiv løsning. han har dessuten bedre kjøleblokk enn deg. er det vannpumpa som er så forbanna bra , eller har du en skikkelig ****** stor radiator??

Lenke til kommentar
tempen ligger nå på 18 i følge bios tempen. radiatorn henger ikke ut av vinduet nei. og rom temp på 20.

temp.jpg

Er det ingen ting her du stusser på? :p

Man kan aldri få normal vannkjøling til å bli kaldere enn den ambiente temperaturen. (Med normal menes her at radiator er innendørs, og en ikke benytter seg av peltier)

Har du Asus hovedkort eller? I så fall kan du sikkert legge på en ca 10-15 grader for å få noe som ligner sannheten.

[EDIT: skrivefeil og uklart språk]

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar

Stemmer nok det med kort fra ASUS.

Var å nytta NB-kjøler på et ASUS A7N8X DL. (bios 1007)

Termistoren viste 45, dioda viste 55, og et eksternt meter jeg monterte viste 52.

Min maskin får snart en WhiteWater.

Men nå:

DD Maze2 (fungerer veldig bra med bittesmå pumper)

BlackIceEx2 m/2XPapst på snaue 7V

EheimCompact 600

(Måtte bruke et litt større syltetøyglass til tank enn med MicroJet'n ;-) )

Romtemp: 22

Vann: ca 27

CPU: 39 (målt med LianLi-meter)

Load: 44 (her blir Maze2 litt for snau)

XP2100+ @ 2300MHz, 1,8V

Lenke til kommentar

lilfire: tror neppe du har den tempen, legg på 15-20 grader så tipper jeg du har rett!

Mitt oppsett:

Pro Core radiator

DD Gpu & NB blokk

Whitewater CPU blokk

Hydor L20 II pumpe

Kuriyama slanger & europris vanntank!

Fikk radiator & cpu blokka idag så det står til testing ;)

Lenke til kommentar
meget spesiellt. 50 grader load med passiv løsning altså? det er ikke det at det er noe å skvette i taket over, men karen under deg har høyere loade med aktiv løsning. han har dessuten bedre kjøleblokk enn deg. er det vannpumpa som er så forbanna bra , eller har du en skikkelig ****** stor radiator?? 

han har en ganske stor radiator ja, evo360...

Lenke til kommentar
Eheim 1048

AC Evo 360

DD RBX

AC Aquatube

50 Load og 40 Idle. Kjører passivt, altså uten vifter. Ca 24 grader i rommet.

Hei. Forskjellig blokk? Vi har jo akkurat samme...?

Uansett, den tempen er målt med eksternt termometer, så viser riktig. Får vel legge til:

[email protected] ghz

1.85 vCore

Hvis jeg kjører med 2 stk 120 mm vifter (slike 38mm høyde saker) på 12 volt, som ikke lager forskrekkelig med lyd, så har jeg en Load temp på 37-38 grader, 40 grader load med viftene på 5volt. Det er fremdeles plass til en vifte. Jeg kjører passivt fordi det ikke har noen gevinst for meg å kjøre med vifter, da jeg fremdeles har finfin temp og systemet er 100% stabilt (3 døgn med Prime95 stresstesting).

Fornøyd jeg

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...