bowelripper Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Vifta på mitt 3D Blaster RIVA TNT2 Ultra skjermkort har stoppet, og derfor kjøpte jeg en ny til 49,-,type CoolerMaster (er ikke sikker på hva modellen heter). Denne skal da klistres på brikken, så vidt jeg har forstått, men først må jeg fjerne den som allerede sitter der (kjøleribba). Hvordan gjør jeg det? Det virker som den er rimelig godt limt fast. Takk, B.R. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Vanligvis er vifta skrudd fast i kjøleribba med noen skruer, men hvis den er limt så bruk skrujern, tang, avbiter, kniv, osv. Bare vær litt forsiktig, så skal det nok gå bra. Om du skulle ødelegge noe er det jo ikke det helt store tapet heller. De billigste Geforce-skjermkortene du får i butikken nå (5-700kr), er til og med kraftigere enn det gamle. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Du har rett i at vifta er skrudd fast til kjøleribba, og denne kan lett skrues av. Men, må jeg ikke også fjerne selve kjøleribba? Denne er jo limt til brikken. Den vifta jeg kjøpte er nemlig litt for liten for kjøleribba som allerede er på skjermkortet. Men den nye vifta er også skrudd fast til en mindre kjøleribbe, slik at den kan klistres direkte på brikken. Men da må jeg som sagt fjerne kjøleribba som allerede sitter der, noe som ser vanskelig ut. Jeg har tenkt tanken å kjøpe et nytt kort ja, men hvis jeg først skal kjøpe et nytt så kan jeg like så godt gjøre en ordentlig investering, noe jeg ikke har råd til akkurat nå... B.R. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Kjørte mitt tnt2 kort uten vifte i 1/2 år, funket fint d... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 for å ta bort kjøleribba tar du en barberkniv og fjerner den med Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Zeks: Fyren hadde et TNT ULTRA, de er det absolutt ikke anbefalt å kjøre uten vifte, de blir nemlig mye varmere enn standard TNT.... Cobos Lenke til kommentar
stor_gutt_87 Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Se på denne http://www.overklokking.no/skjermkort/gefo...ce3/index2.html gjør det samme bare med kjøleribba Lenke til kommentar
Ulfern Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 tips: legg kortet i frysern et kvarters tid, og så prøv å lirke av kjøleribba med et skrujern. Så lar du kortet ligge LENGE i romtemp. før du setter det inn i maskina igjen. Det var noe lim på mitt gamle mx-400 somikke var en "pad". Da gikk det veldig greit med frysermetoden. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 Takker for svar! Jeg fikk fjernet kjøleribba selv, ved hjelp av et lite "inngrep" med en lommekniv. Den satt ikke så godt som jeg trodde. Det satt igjen litt lim på brikken, men jeg tok meg ikke bryet med å prøve å fjerne det. B.R. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå