bassej Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg fikk plutselig problemer med å starte den ene maskinen min(abit kd7-e).Resatte bios,plukket ut alt av pci kort og prøvde,men fortsatt ingen fremgang.Testa med to forskjellige grafikkort også.Det piper ikke.Kommer ikke til bios engang.Vifter snurrer og går,men ingen reaksjon ellers....Har cpu gått til hell?Har en cpu til,men er redd for å ødelegge denne,hvis hovedkortet er fucked....har prøvd å slå på både med og uten cpu.Oppfører seg helt likt....Lover ikke helt godt dette?Det jeg ble nyskjerrig på:Hvor mange komponenter trenger man for å komme inn i bios på et fungerende kort? Lenke til kommentar
@lf Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 det minste er vel prosessor, ram og skjermkort.. Du skal ikke trenge harddisk cd rom etc for å komme inn i bios... btw. sekker på at cmos jumpern står rett?? Lenke til kommentar
bassej Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 jumpere står riktig,dobbeltsjekka. det var da som jeg trodde vedrørende minimum med komponenter.... noen som har noen tips? Lenke til kommentar
bassej Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 ligger en prosessor på posten(øko-duron),tør jeg teste denne i dette hovedkortet? har IKKE god råd! Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Prøv med en annen PSU. Hadde et lignende problem som løste seg ved å bytte PSU Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Prøv å ta ut og inn minnebrikkene, bytt plass. prøv med 1 om gangen osv. har hatt samme problemet, d hjalp her. Lenke til kommentar
bassej Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 sorry,glemte å si jeg hadde testet med annen psu,og med andre ram-brikker.... nå har den begynt å slå seg av etter ca, 10 sek.... tar jeg sjansen med cpu`n? Lenke til kommentar
bassej Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 da var det værre? Lenke til kommentar
bassej Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 prøvde med duron også.like dødt. sender inn hovedkortet...... Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Høres ut som det enten er en kortslutning ett eller annet sted, eller så er hovedkortet dødt. triste greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå