Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med router

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en router fra Jensen til min telenor linje, men når alt er koblet sammen får jeg ikke internett til å fungere. :thumbdown:

har prøvd følgende ting:

1. ringt telenor og Jensen samt å dra til butikken jeg kjøpte den fra. fikk den til å fungere i butikken, men ikke hjemme. ingen på hverken jensen eller telenor skjønte hva som var feil.

2. når jeg skal konfigurere routeren på maskinen at den er conected, men det fungerer fortsatt ikke.

3. nå kommer det rare. alle ledningene er riktige i form av kryssede og ikke kryssede ledninger. alle lysene på modemet og routeren lyser for at det er koblet riktig. men fortsatt ikke noe kontakt med internett.

4.koblet maskinen rett på modemet for å sjekke om det er noe galt med nettverks kortet og da fungerer internett helt flott.

noen som har noen forslag er litt gal :scared: nå har brukt for mange timer på så lite :cry: .

hva er forskjellen på en router og en hub? hva er best?

takker så meget for alle svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kjøpt meg en router fra Jensen til min telenor linje, men når alt er koblet sammen får jeg ikke internett til å fungere.

Satt den opp med PPPoE og husket @online.no i brukernavnet?

Du kommer inn på den fra maskinen?

Lenke til kommentar

Hei .

Jeg har hatt nøyaktig samme problem som deg.

Jeg koblet vekk router og da funket alt flott , men når router skulle koble opp ble det ingen forbindelse. Alle nettverkskomponenter var ok.

Det er 2 ting som du bør sjekke :

1. Mac addresse til ditt nic , må muligens kopieres til router.

2. Du kan ikke ha andre dhcp servere på samme subnett.

Dersom du har hatt lokalt nettverk tidligere feks: 192.168.1.1 som gateway , og du nå bruker 192.168.1.254 , er det mulig at din pc har overtatt som dhcp server for ditt subnett ved fraver av routeren? Dersom du har aktivert deling av internett tilkobling på en maskin , så har du også aktiver routing på denne .

Skift addresse på routeren til 10.0.0.1 , og sett denne som gateway for internett-tilkobling. Sjekk også at du har deaktivert deling av filer og skrivere på denne tilkoblingen , og at du kun kjører tcp/ip og qos-pakkeplanlegger protokoller for internetttrafikk på denne.

Det er bare å prøve om og om og om og om og om og om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...