Gå til innhold

(nb:bilder) Kabelrydding... Mitt forslag

Anbefalte innlegg

Her er mitt forslag til rydding av kabler inni burken:

Jeg kjøpte slike fra elfa.se:

1.jpg

Monterte dem slik:

2.jpg

Koblet dem inn i maskinen slik:

3.jpg

Fra siden:

4.jpg

Ferdig:

5.jpg

What do you think??

-s

Endret av soundwall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er det å legge all belastning på ett ledningsett?

Spør fordi jeg lurer, ikke for å leke bedreviter. (Har ikke så veldig oversikt over hvorfor man monterer såpass mange kabler på en vanlig PSU....)

-KJ

Lenke til kommentar
Men hvordan er det å legge all belastning på ett ledningsett?

Spør fordi jeg lurer, ikke for å leke bedreviter. (Har ikke så veldig oversikt over hvorfor man monterer såpass mange kabler på en vanlig PSU....)

-KJ

Det tror jeg faktisk går bra. En disk trekker ca 0,5A på både 12v og 5v railen, så kablene bør tåle dette greit.

Btw; soundwall: De diskene dine må da bli fryyktelig varme, så tett som de står?

Lenke til kommentar

jevel:

psu'n min har 1 kabel med 4 plugger på og 3 kabeler med 3 plugger hver på, fra før.

Jeg bruker ingen av dem etter omkablingen min, så det skal ikke være noe problem.

skrue:

varme disker:

vel.. jeg har ikke noe å sammenligne med, men de ligger på 40-45 grader alt etter bruk. vet som sagt ikke om det er varmere enn ellers, men syns det høres greit ut.

jeg har hatt opptil 8 disker i denne maskinen som stod like tett uten problemer ;)

-s

Lenke til kommentar

jeg merket en gang på en leding med to molex knapper koblet til hardisken + to vifter, led ting(ikke sikker på hva er) og et neon lys at datan klikket når jeg skrudde på neon lyset.. regnet med at hardisken fikk for lite strøm, men er det slik?

Btw, er det "farlig" å koble et neon lys til en 3 pins kontakt på hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...