Gå til innhold

AMD system...

P-in-P

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et AMD 64 bit system med KV8-MAX3 kort og en AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz med TwinMos 3200 dual pack (1024MB)

Første gangen jeg startet opp gikk det fint, kom ikke lenger en BIOS riktignok grunnet feil minne, men nå når jeg prøver å starte opp begynner det bare å pipe og et par sekunder senere slår den seg av, av seg selv! Ingenting kommer på skjermen eller noen ting!

Jeg prøver å starte opp uten HDDer, CD-ROM, mus og tastatur, men allikevel begynner det å pipe! Selv om det bare skjermkortet og CPUn som står i skal en vel likevel komme til BIOS?

Noen som kan si meg hvorfor den piper?

Edit 1: Den begynner å pipe likt med at tallet på HKet kommer frem, 83, men det kan umulig være CPU temp hvis det er det som er vitsen med den siden CPUn ikke har tid til å bli så varm så fort!

Edit 2: Bruker Thermaltake Venus Silent Boost K8

A1838 Socket 754/940 Opteron/Athlon64 med en billig kjølepasta jeg fant på Komplett.no!

Edit 3: Det hjelper heller ikke å ta ut CPU, men da vises det et helt annet tall i det minste - 3

Edit 4: Jeg har funnet ut hva det displayet er til; Det er et POST code Display som sjekker om det er feil rundt om på oppsettet og hvis deter det vil det gi beskjed tilbake om hva i form av et siffer! I mitt tilfelle som er 83 så står det: Save all data in stack back to CMOS! Blir det, det samme som å flashe CMOS?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert litt på villspor dette. Men hvis du fikk flashet bios og har forsøkt å jumper-resette cmos.

Har du forsøkt å kjøre en memtest util fra en bootdiskett? Kjenner ikke til den spesifike status koden, så dette er et slag i luften fra min side...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...