lord_n Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Skal lese ut en dato fra en tabell, når jeg skriver denne ut er den feks 7 apr 2003 så vil jeg finne ut hvor mange dager det er siden. Hvordan gjør man dette enklest mulig. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 det gjør du lettest i mysql, mysql har en drøss med datofunskjoner: http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html eks slik: "select dato,to_days(Now())-to_days(dato) as dager_siden from tabell" Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg benytter mssql og trodde da det skulle fungere med sølgende: 40 $sql="SELECT * FROM reklamasjon WHERE TO_DAYS($dagens()) - TO_DAYS(mdato) <= 14"; 41 41 42 $mssql_result=mssql_query($sql); 43 $num_rows=mssql_num_rows($mssql_result); men får bare denne feilmeldingne når jeg kjører siden Warning: mssql_query(): message: Line 1: Incorrect syntax near '('. (severity 15) in C:\www\Apache2\htdocs\Reklamasjonssystem\Behandle\index_hoyre_topp(2).php on line 42 Warning: mssql_query(): Query failed in C:\www\Apache2\htdocs\Reklamasjonssystem\Behandle\index_hoyre_topp(2).php on line 42 Warning: mssql_num_rows(): supplied argument is not a valid MS SQL-result resource in C:\www\Apache2\htdocs\Reklamasjonssystem\Behandle\index_hoyre_topp(2).php on line 43 Glemte Reklamasjoner Warning: mssql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MS SQL-result resource in C:\www\Apache2\htdocs\Reklamasjonssystem\Behandle\index_hoyre_topp(2).php on line 52 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Problemet er "...WHERE TO_DAYS($dagens()) - TO_DAYS..." Hva er dagens? Er det tiden nå du er på jakt etter, så kan du bruke NOW() Ellers må du ta bort () Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå