Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1Gb/s router?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen slike soho routere såvidt jeg vet om. Men har nå merket meg at routingytelsen har passert 100 Mbps (totalt trafikk begge veier samtidig) på noen enheter, så det tar nok ikke så lang tid før det kommer gigabit porter til disse.

Om prisen ikke spiller noen rolle kan du ta kontakt med cisco, nortel, 3com og lignende om de har en som passer dine behov :)

Lenke til kommentar

Takker for svar hittil. Har fått mer info om hva den skal brukes til. Den skal stå mellom to store simulatorer (mange pc'er) og hindre at all trafikk slipper igjennom, bare 3 IP adresser skal slippe igjennom. Da er det sikkert noe annet enn en router som fungerer bedre (trenger heller ikke 4 porter tror jeg). Noen som har forslag til noe som møter de nye kravene?

Lenke til kommentar
Takker for svar hittil. Har fått mer info om hva den skal brukes til. Den skal stå mellom to store simulatorer (mange pc'er) og hindre at all trafikk slipper igjennom, bare 3 IP adresser skal slippe igjennom. Da er det sikkert noe annet enn en router som fungerer bedre (trenger heller ikke 4 porter tror jeg). Noen som har forslag til noe som møter de nye kravene?

Det du da trenger er en switch som støtter VLANs. Da kan du skille ut portene, slik at f.eks. bare 2 eller 3 av dem kan kobles mot hverandre, og ingen av de andre portene. Managed switcher på lag 2 og 3 kan gjøre dette, det er også mulig å filtrere på mac/ip adresser på de fleste slike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...