OV-103 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Finnes det en router med 4 port 1Gb/s switch og 1Gb/s ut? Prisen er ikke viktig i første omgang. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Mulig det blir rimeligere med en lag 3 gigabit switch, men har ingen konkrete forslag. Cisco er vel veien å gå isåfall. Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Det er ingen slike soho routere såvidt jeg vet om. Men har nå merket meg at routingytelsen har passert 100 Mbps (totalt trafikk begge veier samtidig) på noen enheter, så det tar nok ikke så lang tid før det kommer gigabit porter til disse. Om prisen ikke spiller noen rolle kan du ta kontakt med cisco, nortel, 3com og lignende om de har en som passer dine behov Lenke til kommentar
woid Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 http://www.networkliquidators.com/specials.asp cisco og extreme networks har vel et par. men som privatperson blir det ganske dyrt, siden brukte går for rundt 800$. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Takker for svar hittil. Har fått mer info om hva den skal brukes til. Den skal stå mellom to store simulatorer (mange pc'er) og hindre at all trafikk slipper igjennom, bare 3 IP adresser skal slippe igjennom. Da er det sikkert noe annet enn en router som fungerer bedre (trenger heller ikke 4 porter tror jeg). Noen som har forslag til noe som møter de nye kravene? Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Takker for svar hittil. Har fått mer info om hva den skal brukes til. Den skal stå mellom to store simulatorer (mange pc'er) og hindre at all trafikk slipper igjennom, bare 3 IP adresser skal slippe igjennom. Da er det sikkert noe annet enn en router som fungerer bedre (trenger heller ikke 4 porter tror jeg). Noen som har forslag til noe som møter de nye kravene? Det du da trenger er en switch som støtter VLANs. Da kan du skille ut portene, slik at f.eks. bare 2 eller 3 av dem kan kobles mot hverandre, og ingen av de andre portene. Managed switcher på lag 2 og 3 kan gjøre dette, det er også mulig å filtrere på mac/ip adresser på de fleste slike. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Vil denne gjøre nytten? Eventuelt en billigere som gjør samme jobben (hvis den der gjør jobben da)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå