Gå til innhold

iPod leveringstid


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kontaktet både Apple og søkt i forumet uten noen klare svar.

 

Uansett, jeg vurderer å kjøpe en iPod fra Apple Store, og i den anledning lurer jeg på frakttiden. Jeg er selvfølgelig interesert i minst mulig leveringstid, men etter hva jeg forstår, varierer denne tiden fra 1 til 4 uker.

 

Det jeg lurer på er derfor hvordan sendingen av varer fra Kina til Norge foregår. Sender f.eks. TNT en stor pakke når et gitt antall iPoder er bestillt, for så å splitte denne når den er ankommet Gardermoen, sendes pakken uavhengig av antall bestillinger til gitte tidspunkt, eller sendes hver spiller enkeltvis til mottaker i Norge?

 

Svar mottas med takk. Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg gikk det 9 dager fra jeg bestilte min 40GB iPod på www.apple.no til jeg hadde pakken på døren.

Etter 3 dager ble pakken sendt fra Taiwan, via Luxemburg eller Nederland til Norge.

Det var ikke jeg som tok imot pakken, så jeg er slettes ikke sikker på hvilket fraktselskap som kjørte den ut...

Lenke til kommentar

Bedrifter som TNT har konstante flygninger og varer du bestiller vil sendes med neste last (hvis det er plass da). Transporten vil alltid dra fordi den skal hente ting der det lander også (skytteltrafikk mellom 2 eller flere punkter)

 

Jeg vil tippe rundt en uke (arbeidsdager that is)

 

Pakkenummeret er vel det samme under hele transporten , grunnet diverse webbutikker/bedrifter gjerne benytter seg av samme transportbedrift gjennom avtaler.

 

Bare husk å velg flytransport, og ikke båt transport når du bestiller . Via sjø tar det fort ei måned eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...