Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?


uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant noe greier jeg skreiv for et par år sida:

USA er verdens rikeste land og hadde ABSOLUTT penger til å reise til månen. Alle underlige saker dere ser på månebildene har alle en forklaring, og hvis dere hadde spurt en ingenør som jobber i NASA så ville han ha kunne svar på alle spørsmålene deres. Millioner av mennesker så Saturn V raketten (apollo 11), ta av - og den kom ikke tilbake før den skulle. Alt dette ble filmet.

Vet dere hvordan amerikanerene har tenkt å reise til Mars? Joda, de skal reise til månen og lette fra månen på grunn av lavere tyngdekraft som hjelper dem til å komme fortere til Mars. Fra jorden bruker man rundt et år tilsammen, frem og tilbake

 

PS: Jeg var på ferie i Florida og New York i sommer. Jeg var også på Kennedy Space Center, og jeg så Saturn V raketten, Lunar Rover, Månelandings-modulen og det de satt inni under månelandinga. De viste filmer osv og det er KOMPLETT umulig å fake noe slikt på 60-TALLET. Jeg så rommet der bakkekontrollen var på 60-tallet som nå bare er laget for at besøkere skal kunne se det, og vi fikk se hvordan alt virket osv.  De viste også hvordan Mars-ferden skal foregå med høyoppløste 3D-filmer. Jeg så månestener og de er helt ulikt noe som finnes på jorden  Dra til NASA selv - det er bevis nok.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å håndtere sånne diskusjoner.

"Det finnes bilder hvor styre-rakettene ikke brukes i det heletatt og bilder av skygger som går helt feil vei enn det de skal. Det finnes bilder av at flagget flagrer og det skal da ikke gå ann!

Når astronautene går så flyr nesten ikke sanda i det hele tatt. Hvis du tar der hvor de går i "fastmotion" så vil du se at da løper de akkurat som på jorda."

Fyren som skriver er jo helt idiot! Men jeg prøver å holde vedkommendes intellektuelt uvesentlig, og konsentrere meg om det han faktisk sier. Budskapet er viktig, ikke budbringeren.

Jeg antar personen som skriver på den siden er treg i toppen, eller bare veldig ung, kanskje rundt 13år, eller begge deler. (Jeg mislykket med å konsentrere meg om budskaet).

Det jeg syntes er skremmende er at det er så mange som begynner å tro mennesket ikke har landet på månen, en kokosnøtt er det folk tenker med.

Hvorfor flagrer flagget? USA gidder ikke å reise til månen og plante ett flagg som henger slapt ned og ingen ser tydelig - de er jo ikke idioter.. På bildet ser du på toppen av flagget en pinne som stikker ut, du ser den på bildet (er skribenten blind?), tyngdekraften er omlag 1/3 eller 1/6 av jordens, det er tyngdekraft der - selvsagt flagrer flagget.

"Her ser du et fotspor på støvet. Det skal ikke være mulig."

Fyren kan ikke mene dette seriøst.. Faktisk tror jeg ikke noe på hele siden er skrevet med ett snev av alvor i tankene.

"Her er skipet som de landet på månen med. Det er umulig å teste den på jorda. Men dette bildet er tatt på jorda."

Hva vet han om hva som er umulig? For alt vi vet henger farkosten i en wire.

Bevisene imot månelandinga er latterlige alle sammen, langt langt ute på viddene.

Edit, Gidder ikke drive korrektur, og denne tråden hører hjemme i søppel  :thumbdown:

1884557[/snapback]

 

he he må bare føye til en liten ting her, når det gjelder idioti :p

Hvem brukte x antall millioner på å utvikle en kule penn som ville virke i verdensrommet, jo det var amerikanerene det gitt.. Russerene brukte blyant :thumbup: billig, og svikter iallefall ikke der oppe he he he..

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å håndtere sånne diskusjoner.

"Det finnes bilder hvor styre-rakettene ikke brukes i det heletatt og bilder av skygger som går helt feil vei enn det de skal. Det finnes bilder av at flagget flagrer og det skal da ikke gå ann!

Når astronautene går så flyr nesten ikke sanda i det hele tatt. Hvis du tar der hvor de går i "fastmotion" så vil du se at da løper de akkurat som på jorda."

Fyren som skriver er jo helt idiot! Men jeg prøver å holde vedkommendes intellektuelt uvesentlig, og konsentrere meg om det han faktisk sier. Budskapet er viktig, ikke budbringeren.

Jeg antar personen som skriver på den siden er treg i toppen, eller bare veldig ung, kanskje rundt 13år, eller begge deler. (Jeg mislykket med å konsentrere meg om budskaet).

Det jeg syntes er skremmende er at det er så mange som begynner å tro mennesket ikke har landet på månen, en kokosnøtt er det folk tenker med.

Hvorfor flagrer flagget? USA gidder ikke å reise til månen og plante ett flagg som henger slapt ned og ingen ser tydelig - de er jo ikke idioter.. På bildet ser du på toppen av flagget en pinne som stikker ut, du ser den på bildet (er skribenten blind?), tyngdekraften er omlag 1/3 eller 1/6 av jordens, det er tyngdekraft der - selvsagt flagrer flagget.

"Her ser du et fotspor på støvet. Det skal ikke være mulig."

Fyren kan ikke mene dette seriøst.. Faktisk tror jeg ikke noe på hele siden er skrevet med ett snev av alvor i tankene.

"Her er skipet som de landet på månen med. Det er umulig å teste den på jorda. Men dette bildet er tatt på jorda."

Hva vet han om hva som er umulig? For alt vi vet henger farkosten i en wire.

Bevisene imot månelandinga er latterlige alle sammen, langt langt ute på viddene.

Edit, Gidder ikke drive korrektur, og denne tråden hører hjemme i søppel  :thumbdown:

1884557[/snapback]

 

he he må bare føye til en liten ting her, når det gjelder idioti :p

Hvem brukte x antall millioner på å utvikle en kule penn som ville virke i verdensrommet, jo det var amerikanerene det gitt.. Russerene brukte blyant :thumbup: billig, og svikter iallefall ikke der oppe he he he..

7418092[/snapback]

Nei, det gjorde de ikke.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, om det gikk så greit å lande på månen i 69, burde vi ikke snart hatt en base der?

7418962[/snapback]

Min teori er at på den tiden så var folk mer villige til å utforske og tok flere sjanser. Det var jo i gamle dager at så mye skjedde. Idag tar ting en god del lengre tid å få til, og mye at det er preget pga. sikkerhet o.l.

 

Etter 1972 tok roboter, romsonder o.l. over utforskingen av månen.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, om det gikk så greit å lande på månen i 69, burde vi ikke snart hatt en base der?

7418962[/snapback]

Min teori er at på den tiden så var folk mer villige til å utforske og tok flere sjanser. Det var jo i gamle dager at så mye skjedde. Idag tar ting en god del lengre tid å få til, og mye at det er preget pga. sikkerhet o.l.

 

Etter 1972 tok roboter, romsonder o.l. over utforskingen av månen.

7421708[/snapback]

 

Nasa leser mine poster, helt sikkert, konspirasjon, de overvåker alt som skjer på nett! Evt ikke. Uansett, Aftenposten kan nå medele at Nasa vil lage base på månen innen 2024. På tide sier jeg.

 

http://www.aftenposten.no/viten/article1557207.ece

Lenke til kommentar
Det er opplest & vedtatt at mennesker landet på månen.

 

Men det er dog en smule forunderlig at, hvis man greide den bragden i 1968 (med datakraft tilsvarende en lommekalkulator), hvorfor sliter man IDAG med å landsette små ubemannede farkoster der oppe?  :hmm:

7426727[/snapback]

Man landet jo ikke bare én gang, men tolv (?). Og sliter man egentlig veldig med å lande ubemannede fartøy der, eller bare prøver man ikke så veldig hardt på det akkurat for øyeblikket? :p

Lenke til kommentar
Man landet jo ikke bare én gang, men tolv (?). Og sliter man egentlig veldig med å lande ubemannede fartøy der, eller bare prøver man ikke så veldig hardt på det akkurat for øyeblikket?  :p

Skal ikke påberope meg å være 110% insatt i romfart, men det har vel vært landsatt både vellykkede OG mislykkede ubemannede farkoster for vitenskaplige undersøkelser. At man greide i '68 å sette astronautene silkemykt ned OG fikk de opp igjen også! står liksom i litt grell konstrast til de små duppedittene som har gått i stykker de senere åra. :)

 

I 1968 hadde vi ikke engang farge-tv.

Lenke til kommentar

Disse duppedittene er utrolig mye mer kompliserte nå enn de var før. Det er fler ting som kan gå galt. Det er faktisk en av de store svakhetene nå tildags. Til gjengjeld er det adskillig billigere enn før.

 

NASA planlegger å bruke mer enn 104 milliarder dollar på å vende tilbake til månen innen 2018, da for å etablere fast base. Noe som også er langt mer komplisert enn å sende noen dit og tilbake. At det fungerte i det hele tatt er et lite mirakel.

Lenke til kommentar
Man landet jo ikke bare én gang, men tolv (?). Og sliter man egentlig veldig med å lande ubemannede fartøy der, eller bare prøver man ikke så veldig hardt på det akkurat for øyeblikket?  :p

Skal ikke påberope meg å være 110% insatt i romfart, men det har vel vært landsatt både vellykkede OG mislykkede ubemannede farkoster for vitenskaplige undersøkelser. At man greide i '68 å sette astronautene silkemykt ned OG fikk de opp igjen også! står liksom i litt grell konstrast til de små duppedittene som har gått i stykker de senere åra. :)

 

I 1968 hadde vi ikke engang farge-tv.

7427197[/snapback]

Var nok ikke helt silkemykt tror jeg. Og så vidt jeg vet så har de fokusert mer på Mars den siste tiden, enn månen?

 

Uansett, så landet man 6 ganger bemannet på månen og ikke tolv slik du sier killeng. Hadde Apollo 13 landet hadde det vært 7.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...