Distressor Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Astronom William Wheaton har en nøye utredning om stråledosene astronautene mottok fra VA-beltene -> http://www.wwheaton.com/waw/mad/mad19.html Astronom, skeptiker og president i James Randi Educational Foundation, dr. Phil Plait, har også ett og annet å si om strålingen. Solar Flares er bunk, som Zeke allerede har tatt for seg. Det står mer om det her -> http://www.braeunig.us/space/hoax.htm "Solar flares were a NASA concern as well, but the radiation doses claimed by the hoax advocates are again greatly exaggerated and unsubstantiated. Although low-intensity solar flares are common, they posed no real threat to the astronauts. High-intensity solar flares could have endangered the astronauts' health, but these large eruptions are infrequent. Furthermore, there are statistical methods for determining the likelihood of a major flare during a given time interval. If NASA found an unacceptably high probability for a solar flare event during a scheduled flight, the mission would have been postponed. No large solar flares occurred during the Apollo missions and typical radiation doses received by the astronauts was very low." Ove38, når skal du adressere parallelle lysstråler? Ble det litt for teknisk for deg? Endret 13. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Det er selvsagt mer stråling i verdensrommet enn under den beskyttende jordatmosfæren, men det betyr ikke at dette hinderet er umulig å overkomme. Les og gråt -> http://www.clavius.org/envsun.html Dette er den samme kilden som sa astronautene løftet og bar månebiler rund i sanden på månen. Som forklaring på hvorfor disse bildene ikke viser hjulspor. Fulstendig useriøs kilde, sorry ! Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Eg er ingen måne ekspert her men, går det ikkje an at bilane blei løfta ut og så satt på bakken akkurat der som du viser på bildene? Siden gravitasjonen er mykje lettare der enn her? Løfta ut fem ganger ? Bildene er tatt på jorden. Endret 13. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Fem ganger ? 6 ganger. Tyngdeakselerasjon på jorden = 9,81 m/s² Tyngdeakselerasjon på månen = 1,62 m/s² (9,81 m/s²) / (1.62 m/s²) = 6,05 Roveren veide rundt 200 kilogram på jorden, og således cirka 33 kilogram på månen (200 kg * 6,05). Ikke vet jeg hvor mye du tar i markløft, men selv den værste pingle har lite problemer med å ta 33 kg alene. Siden du fortsatt mener at bildene er tatt på jorden, regner jeg med at du snart kommer med en forklaring på hvorfor "filmsettet" er badet i parallelle lysstråler. Det er nemlig umulig med studiobelysning, som jeg nå har sagt utrolig mange ganger. Endret 13. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
MPC Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Det er selvsagt mer stråling i verdensrommet enn under den beskyttende jordatmosfæren, men det betyr ikke at dette hinderet er umulig å overkomme. Les og gråt -> http://www.clavius.org/envsun.html Dette er den samme kilden som sa astronautene løftet og bar månebiler rund i sanden på månen. Som forklaring på hvorfor disse bildene ikke viser hjulspor. Fulstendig useriøs kilde, sorry ! Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Eg er ingen måne ekspert her men, går det ikkje an at bilane blei løfta ut og så satt på bakken akkurat der som du viser på bildene? Siden gravitasjonen er mykje lettare der enn her? Fem ganger ? Det står at heile greia veide 210 kilo: http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/apollo_lrv.html så det betyr at 210/5 = 42 kilo. 42 Kilo er jo lett å løfte når man er fleire som hjelper til? Edit: Eg bøyer meg for Distressor sine tal Tenker eg skal begynne å edite alt eg seier med å adde: Bildene er tatt på månen Endret 13. juni 2009 av MPC Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Ove, svar på mitt siste innlegg på forrige side. Og nei, ikke fem ganger. Men alle bildene har naturlige forklaringer. Tenk deg en kombinasjon av alle årsakene det kan være. Sporet er tråkket vekk, sporet ligger i skyggen, bilen er løftet ned, bilen er flyttet av astronautene, de har spunnet med hjulene (dette ville fjernet det aller meste av sporene. Se på filmer av bilene i aksjon, de spant veldig mye), eller andre årsaker. Og Ove, enda noe du glemte å svare på: Den totale mengden ekte månesteinener på jorden er tildels funnet på Antarktis tildels hentet av ubemannede ferder til månen. Som sagt, nei. Dette måtte i så fall bety minst 100 kg fra hvert sted, og selv 100 kg var umulig å hente fra månen, og 100 kg fra Antarktis er svært lite sannsynlig. I tillegg ville forskere over hele verden med en gang oppdaget at det var snakk om månemeteoritter. Bare bumper dette innlegget jeg, så Ove skal få svare på det og. Du kan ikke bare ignorere det, fordi du ikke har noe som helst motargument mot det. Hva har "pararelle lysstråler" med trådens tema å gjøre ? Herrejemini, må jeg virkelig ta det for deg en gang til? Ok, jeg skal forsøke. Bilder astronautene tar av sin egen skygge har ofte en glorieeffekt rundt skyggen av hodet til astronauten. Henger du med så langt? Ok. Konspirasjonsteoretikerne prøver innimellom å bruke disse bildene som bevis på at det befinner seg en lyskaster bak hodet til astronauten. Sannheten er en helt annen: grunnen til at det blir lysere mot sentrum av fotografiet, er fordi objektene dekker sin egen skygge mer og mer sett langs den optiske aksen. Denne effekten, koblet med det 100% jevne lyset vi ser helt ut mot horisonten, er ugjenkallelig bevis på at stedet er belyst med parallelle lysstråler. Du kan prøve dette selv en dag når solen står lavt på himmelen - ta bilde av din egen skygge i en kornåker eller på et grustak. Parallelle lysstråler er umulig å gjenskape med studiobelysning - det er kun lyskilder som er ekstremt langt borte som gir parallelle lysstråler. Ergo er det solen som lyser opp i bildene, det eksisterer ingen annen plausibel forklaring. Hvis du fortsatt sliter med å forstå dette, kan jeg tegne en prinsippskisse. Endret 13. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette er den samme kilden som sa astronautene løftet og bar månebiler rund i sanden på månen. Som forklaring på hvorfor disse bildene ikke viser hjulspor. Fulstendig useriøs kilde, sorry ! Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Eg er ingen måne ekspert her men, går det ikkje an at bilane blei løfta ut og så satt på bakken akkurat der som du viser på bildene? Siden gravitasjonen er mykje lettare der enn her? Løfta ut fem ganger ? Bildene er tatt på jorden. .. nei, ikke fem ganger. Men alle bildene har naturlige forklaringer. Tenk deg en kombinasjon av alle årsakene det kan være. Sporet er tråkket vekk, sporet ligger i skyggen, bilen er løftet ned, bilen er flyttet av astronautene, de har spunnet med hjulene (dette ville fjernet det aller meste av sporene. Se på filmer av bilene i aksjon, de spant veldig mye), eller andre årsaker. Det blir nok "andre årsaker" Disse bildene er et resultat av slurving under studio opptaket som fant sted i Nevada for 40 år siden. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette er den samme kilden som sa astronautene løftet og bar månebiler rund i sanden på månen. Som forklaring på hvorfor disse bildene ikke viser hjulspor. Fulstendig useriøs kilde, sorry ! Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Eg er ingen måne ekspert her men, går det ikkje an at bilane blei løfta ut og så satt på bakken akkurat der som du viser på bildene? Siden gravitasjonen er mykje lettare der enn her? Løfta ut fem ganger ? Bildene er tatt på jorden. .. nei, ikke fem ganger. Men alle bildene har naturlige forklaringer. Tenk deg en kombinasjon av alle årsakene det kan være. Sporet er tråkket vekk, sporet ligger i skyggen, bilen er løftet ned, bilen er flyttet av astronautene, de har spunnet med hjulene (dette ville fjernet det aller meste av sporene. Se på filmer av bilene i aksjon, de spant veldig mye), eller andre årsaker. Det blir nok "andre årsaker" Disse bildene er et resultat av slurving under studio opptaket som fant sted i Nevada for 40 år siden. Bevis? Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Den totale mengden ekte månesteinener på jorden er tildels funnet på Antarktis tildels hentet av ubemannede ferder til månen. Som sagt, nei. Dette måtte i så fall bety minst 100 kg fra hvert sted, og selv 100 kg var umulig å hente fra månen, og 100 kg fra Antarktis er svært lite sannsynlig. I tillegg ville forskere over hele verden med en gang oppdaget at det var snakk om månemeteoritter. Det er ikke så mange kilo ekte månesteinener på jorden som NASA sier. Forskere fikk bare biter. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Den totale mengden ekte månesteinener på jorden er tildels funnet på Antarktis tildels hentet av ubemannede ferder til månen. Som sagt, nei. Dette måtte i så fall bety minst 100 kg fra hvert sted, og selv 100 kg var umulig å hente fra månen, og 100 kg fra Antarktis er svært lite sannsynlig. I tillegg ville forskere over hele verden med en gang oppdaget at det var snakk om månemeteoritter. Det er ikke så mange kilo ekte månesteinener på jorden som NASA sier. Forskere fikk bare biter. Bevis? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Den totale mengden ekte månesteinener på jorden er tildels funnet på Antarktis tildels hentet av ubemannede ferder til månen. Som sagt, nei. Dette måtte i så fall bety minst 100 kg fra hvert sted, og selv 100 kg var umulig å hente fra månen, og 100 kg fra Antarktis er svært lite sannsynlig. I tillegg ville forskere over hele verden med en gang oppdaget at det var snakk om månemeteoritter. Det er ikke så mange kilo ekte månesteinener på jorden som NASA sier. Forskere fikk bare biter. Jo, det er det. Og selv om det ikke var, så adderer det de har gitt ut til andre nasjoner seg til (fortsatt) langt mer enn det som hadde vært fysisk mulig vha. ubemannede ferder. Og skal du egentlig gi en forklaring på argumentet til Distressor, om paralelle lysstråler? Eller skal du bare fortsette å ignorere det fordi du vet at det faktisk beviser at vi har vært på månen? Endret 13. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Bevis? Tråden har 40 sider med bevis. Les og lær hvordan NASA lurte verden. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Den totale mengden ekte månesteinener på jorden er tildels funnet på Antarktis tildels hentet av ubemannede ferder til månen. Som sagt, nei. Dette måtte i så fall bety minst 100 kg fra hvert sted, og selv 100 kg var umulig å hente fra månen, og 100 kg fra Antarktis er svært lite sannsynlig. I tillegg ville forskere over hele verden med en gang oppdaget at det var snakk om månemeteoritter. Det er ikke så mange kilo ekte månesteinener på jorden som NASA sier. Forskere fikk bare biter. Jo, det er det. Og selv om det ikke var, så adderer det de har gitt ut til andre nasjoner seg til (fortsatt) langt mer enn det som hadde vært fysisk mulig vha. ubemannede ferder. Nei det gjør det ikke. Hvor mye tror du Norge fikk ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jo, det gjør det. Hvor mye tror du hele verden totalt har fått? Bevis? Tråden har 40 sider med bevis. Les og lær hvordan NASA lurte verden. Bevis på at NASA bare har delt ut totalt under 3-4 kilo? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Bevis? Tråden har 40 sider med bevis. Les og lær hvordan NASA lurte verden. Og alle bevisene beviser at det har skjedd Så derfor spør eg om dine bevis Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 De steinene er bare 13,78% av størrelsen Zeke snakket om. Altså er de ikke store. De store måne steinene på bilde over er laget på jorden. Neil Armstrong har gått på månen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Bevis? Tråden har 40 sider med bevis. Les og lær hvordan NASA lurte verden. Tråden har 40 sider med bevis for månelandingen. Det eneste du bidrar med er påstander uten kildehenvisninger. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Neil Armstrong har gått på månen. Det har han aldrig sagt. Endret 13. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Bevis? Tråden har 40 sider med bevis. Les og lær hvordan NASA lurte verden. Eneste jeg ser er beviser på, er at de som tror på konspirasjonsteoriene, med deg i spissen er hjernevaska. Du har ikke klart å komme opp med et eneste bevis, kun dine egne personlige teorier som er meget lette og tilbakevise med litt middels kunnskap. Eneste du har lurt er deg selv! Anbefaler deg forresten å ta en titt på Mythbusters, de har devotert en hel episode til å bevise at konspirasjonsteoretikere som deg tar feil. Endret 13. juni 2009 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hva vil du frem til? Mener du at Neil Armstrong aldri har sagt at han har spasert på månen? Har han nektet for det? Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Neil Armstrong har gått på månen. Det har han aldrig sagt. Hva vil du frem til? Mener du at Neil Armstrong aldri har sagt at han har spasert på månen? Kan ikke du finne ut av det, Zeke Mens jeg i all "cover-up"en prøver å finne ut nøyaktig hvor de spilte inn måne scenene. Nevada ? Endret 13. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg