Gå til innhold

Landet vi virkelig på månen?

uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har lite å si. Det er enda vanskeligere å plukke store steiner for en robot, enn å grave i et mykt materiale.

PS:

Du sier at "alle" sider sier de er bekymret. Jeg utfordrer deg til å finne en eneste kilde som påstår at det er dødelig å oppholde seg utenfor Van Allen-beltene, selv i kortere tidsrom.

Og du har enda ikke svart meg på hvorfor stråling er farlig, og hvordan den dreper.

Jeg venter fortsatt på svar på dette, en påstand du har slengt ut et titalls ganger.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Haha, den gif-en viser vel noe som ligner på Mars Rover, altså noe som er ca. 30 år nyere. Og den kom heller ikke tilbake med marssteiner så vidt jeg vet. Hvis den gjorde det, var dette i størelsesorden gram.

Så argumentet står fortsatt, altså det er umulig å frakte så mye månestein tilbake til Jorden over så kort tid, uten bemannede ferder.

PS:

Du sier at "alle" sider sier de er bekymret. Jeg utfordrer deg til å finne en eneste kilde som påstår at det er dødelig å oppholde seg utenfor Van Allen-beltene, selv i kortere tidsrom.

Og du har enda ikke svart meg på hvorfor stråling er farlig, og hvordan den dreper.

Jeg venter fortsatt på svar på dette, en påstand du har slengt ut et titalls ganger.

Lenke til kommentar
Haha, den gif-en viser vel noe som ligner på Mars Rover, altså noe som er ca. 30 år nyere. Og den kom heller ikke tilbake med marssteiner så vidt jeg vet. Hvis den gjorde det, var dette i størelsesorden gram.

Så argumentet står fortsatt, altså det er umulig å frakte så mye månestein tilbake til Jorden over så kort tid, uten bemannede ferder.

Ligner på den 40 år gamle måne roboten Lunokhod. Ingen mennesker har vært på månen. Alle ekte månestener er hentet av ubemannede ferder.

69q9sn.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

"Fordi jeg sier det" er ikke noe godt argument. I tillegg har du ennå en ganske lang backlogg når det gjelder å svare på innvendinger. Du har ennå ikke klart å svare på hvordan man har klart å gjenskape parallelle lysstråler i et studio - det er nemlig ikke mulig. Lysstråler blir parallelle når lyskilden er ekstremt langt borte.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Ligner på den 40 år gamle måne roboten Lunokhod. Ingen mennesker har vært på månen. Alle ekte månestener er hentet av ubemannede ferder.

69q9sn.jpg

Kan den kjøre på månen, kan mennesker gjøre det. Lunokhod er ingenting i forhold til dagens Mars Rovere, og ikke den engang klarer å plukke med seg like mye stein. Vil det foresten ikke være lettere å returnere om det er en bemannet ferd?

Lenke til kommentar
Kan den kjøre på månen, kan mennesker gjøre det. Lunokhod er ingenting i forhold til dagens Mars Rovere, og ikke den engang klarer å plukke med seg like mye stein. Vil det foresten ikke være lettere å returnere om det er en bemannet ferd?

Både USA og USSR hadde steinplukkere på månen, som ble styrt av mennesker på jorden. Ingen mennesker var på månen, alt ble styrt fra jorden. Hvor mye stein dagens moderne steinplukkere greier å plukke opp er ikke godt å si.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
De steinene er bare 13,78% av størrelsen Zeke snakket om. Altså er de ikke store.

De store måne steinene på bilde over er laget på jorden.

Haha dette begynner å bli latterlig. Kun få sider tilbake sa du ganske bastant at ALLE steinprøver fra månen var hentet med ubemannede ferder, noe vi har dokumentert er HELT UMULIG, da ingen bærerakett som ble brukt på NASAs ubemannede ferder kunne ha sendt opp så mye nyttelast til månen, mens nå er det plutselig at alle store steiner er laget på jorden?

Det er også helt umulig å fremstille månestein på jorden. Simulerte steiner, ja kanskje, men du vil aldri kunne få samme strålingskarakteristikkene som ekte stein fra månen vil gi.

Lenke til kommentar

69q9sn.jpg

For det første, Lunokhod var sovjetisk, med andre ord kunne NASA aldri hatt noe med den å gjøre.

Denne gif-animasjonen viser en prototyp av Mars-roveren Sojourner, som landet på Mars i 1997. Denne roveren var bitteliten, og hadde en vekt på knappe 10 kg.

Her er et bilde som viser modeller av Sojourner, en MER-rover (Spirit og Opportunity), og neste rover, kalt Mars Science Laboratory, eller Curiosity.

Mars_Science_Laboratory_mockup_comparison_.jpg

Lenke til kommentar

Haha dette begynner å bli latterlig. Kun få sider tilbake sa du ganske bastant at ALLE steinprøver fra månen var hentet med ubemannede ferder, noe vi har dokumentert er HELT UMULIG, da ingen bærerakett som ble brukt på NASAs ubemannede ferder kunne ha sendt opp så mye nyttelast til månen, mens nå er det plutselig at alle store steiner er laget på jorden?

Det er også helt umulig å fremstille månestein på jorden. Simulerte steiner, ja kanskje, men du vil aldri kunne få samme strålingskarakteristikkene som ekte stein fra månen vil gi.

De store NASA måne steinene på bilde over er 100% sikkert laget på jorden.

Se selv, http://www.nasa.gov/centers/johnson/images...n_s81-33961.jpg

Ja, alle ekte steiner som er hentet fra månen er hentet av ubemannede ferder.

Ikke alle Apollo ferder var bemanned. Ingen Apollo ferder til månen var bemanned.

Douglas Arnolds (Photographic Technology Division Houston) som selv 100% tror på Apollo eventyret. Sier han har en venn i USA som sier det er mulig å fremstille månestener på jorden. Hør selv, http://www.youtube.com/watch?v=ULIjJ8P6Ob0

rupled.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

De store NASA måne steinene på bilde over er 100% sikkert laget på jorden.

Se selv, http://www.nasa.gov/centers/johnson/images...n_s81-33961.jpg

Ja, alle ekte steiner som er hentet fra månen er hentet av ubemannede ferder.

Ikke alle Apollo ferder var bemanned. Ingen Apollo ferder til månen var bemanned.

Douglas Arnolds (Photographic Technology Division Houston) som selv 100% tror på Apollo eventyret. Sier han har en venn i USA som sier det er mulig å fremstille månestener på jorden.

http://www.youtube.com/watch?v=ULIjJ8P6Ob0

Du vet du hva, det eneste du gjør er å gjenta "argumenter" som allerede er motbevist, og samtidig nekter du å svare på argumenter vi kommer med, som vi faktisk kan bevise.

To Apollo-ferder var ubemannede, dette var Apollo 4, 5, og 6. Apollo 4 og 6 var kun oppskytingstester av Saturn V-raketten, og hadde kun med seg kommando og service-seksjonen, da månelanderen ikke var ferdig konstruert enda. Apollo 5 var en ubemannet test av månelanderen i lav jordbane. Oppskytingen av denne ble gjort med en Saturn 1B-rakett og kunne derfor ikke reist til månen.

For guds skyld START Å SVAR PÅ ARGUMENTENE VÅRE OG VIS AT DU INNEHAR ET LITE SNEV AV INTELLIGENS!!!

Månestein KAN IKKE dannes på jorden, da du aldri vil kunne danne samme strålingskarakteristikker som ekte månestein! Jeg gir blanke i om du kjenner noen som kjenner noen som mener de kan fremstille månestein. Uten at dette er testet opp mot ekte månestein er det eneste han har oppnådd å lage stein som ligner litt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så utrolig vanskelig å tro på dette. Det er jo sendt satelitter og sonder til alle mulig plasser i solsystemet. Men ser man på youtube så tror jo konspirasjonsteoretikerne at nesten ALT som har med rommet å gjøre, er fake. Søk på Mars Orbiter eller noe lignende. 100vis av kommtarer ala "fake!".

Se filmen hos Youtube

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Du vet du hva, det eneste du gjør er å gjenta "argumenter" som allerede er motbevist, og samtidig nekter du å svare på argumenter vi kommer med, som vi faktisk kan bevise.

Ingen ting av det jeg har vist er motbevist. Hva kan du bevise ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...