Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Apollo 17 var angivelig på månen i 22 timer (1320 minutter) og tokk 1986 bilder. Hvordan greide de det, når de samtidig måtte løftet rundt på måne biler og gjøre annet måne arbeid ? Tåpeligste argumentet jeg har hørt fra deg hittil. Jeg tok 450 bilder alene med kameraet mitt på en fest for to uker siden, dvs. i løpet av ca. 5 timer. Kan du nå vennligst vedkjenne deg de korreksjonene du har blitt tilført i løpet av denne tråden nå? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Bilene ble utplassert med kran, derfor er det ingen hjulspor bare fotspor på disse studio bildene som angivelig er tatt på månen. Jeg tror jeg missforstod deg første gang jeg svarte på dette. Jeg er ikke sikker på hvordan månebilene ble utplassert på månen, eller om de var under landingsfartøyet eller noe slikt, men hvis de ble plassert ut, var det kanskje med en kran. Er det mulig at de ble utplassert der de står, og derfor ikke har noen hjulspor, fordi den ikke har kjørt enda? PS: Dette bildet beviser at Saturn V-rakettene aldri eksisterte. Som du kan se, er det bare modeller i menneskestørelse. Oppskytningene er forfalsket fra ende til annen, i studio og vha. CGI-effekter som offentligheten ikke så før flere år senere. Poenget med dette, er at jeg skal vise hvor dumt argumentet ditt er med disse bildene. Du poster helt tilfeldige bilder av månebilene på månen, uten noe tidsstempling, i hvilken sammenheng bildene ble tatt, hvor de ble tatt etc. Da blir det bare tåpelig, siden vi får alt for lite informasjon. At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Det ble tatt tusenvis av bilder... Det har du helt rett i Apollo 17 var angivelig på månen i 22 timer (1320 minutter) og tokk 1986 bilder. Hvordan greide de det, når de samtidig måtte løftet rundt på måne biler og gjøre annet måne arbeid ? Det var tre EVA-er som hver varte i ca. 7,5 timer hver. Altså, ikke mer enn en full arbeidsdag. Joda, det er sikkert slitsomt, men de var jo også topptrent. Og selv om det var forfalsket, vil jeg tro det er tungt å jobbe i mange dager for å få perfekte filmer i seler, samt redigering osv. etterpå. At de selv løftet og bar bilene rundt i sanden, for så å umidelbart ta bilder av dem ? Hvor dum tror du jeg er ? :!: Jeg vet ikke om jeg vil kalle deg dum, men kunnskapsløs og ignorant er i hvertfall passelig. Slurving og foto-montasje er årsaken til det vi ser. Slurving som bare du klarer å legge merke til. Ja, to lignende steiner, det motbeviser alt annet! Motangrep: Finnes det yetier på Mars? Du sier at "alle" sider sier de er bekymret. Jeg utfordrer deg til å finne en eneste kilde som påstår at det er dødelig å oppholde seg utenfor Van Allen-beltene, selv i kortere tidsrom. Og du har enda ikke svart meg på hvorfor stråling er farlig, og hvordan den dreper. Venter fortsatt på svar på dette. Et par oppfølgerspørsmål du må svare på for at den påstanden i det heletatt skal ha noe som helst validitet 1. Ingen oppskytninger er forfalsket Altså, det var mulig, eneste grunnen til at det ikke var bemannede ferder, var fordi det var farlig? I så fall må du svare på hvordan de visste det var farlig, og hvorfor det ikke er mulig å skjerme mot denne magiske strålingen som ikke kan bli skjermet med vanlige metoder? 2. Ubemannede ferder Kilde på denne påstanden. Vil også nevne det som kimmern123 sier, altså at bildene fra Apollo 15 (som så vidt jeg vet også inkluderer mennesker i bildet) passet perfekt med topografimålinger senere (som ikke var tilgjengelig under oppdragene da bildene ble tatt (eller forfalsket). Det var heller ingen sonder eller lignende som landet i nærheten. 3. Farlig for mennesker Ja, det var ikke helt trygt, Apollo 1 og Apollo 13 var to eksempler på dette. Men strålingen var utgjorde ikke noen særlig risiko, annet enn mulige utbrudd fra solen i riktig retning. Det skjedde jo en gang, men heldigvis mellom to oppdrag, så ingen ble skadet da. 4. Film triks5. Studio Hehe, beklager. Pendelen kunne vi for det første se at var umulig å forfalske. Eneste alternativ hadde vært tråder som begrenset svingehastigheten, eller kjøre videoen saktere/fortere enn det den var filmet i. Dette er allerede fastslått at det ikke ble gjort pga. det er umulig å få det til å se naturlig ut, og ikke iscenesatt. I tillegg er det umulig (var det det minste på den tiden) å forfalske så mye på så kort tid. Det er også umulig å forfalske så bra. Da snakker jeg om vektløsheten over så lang tid, og selve månelandingene. 6. Ubemannet rakett Men de timelange samtalene da? Var de tatt opp på forhånd? Siden radiosignalene ble sendt fra disse påståtte tomme rakettene. 7. Overmot Forklar dypere. 8. ? Apollo 10 hadde alt som trengtes for å lande. Hadde bare NASA gitt dem mer drivstoff, kunne de landet, men for å forhindre at de gjorde det (formålet var så vidt jeg vet kartlegge mulige landingsplasser for Apollo 11), fylte de tanken bare så mye at de kunne lande, men ikke lette igjen. Det var altså for å forsikre seg mot at de skulle lande, mot ordre fra Houston. Så hva var poenget med det? 9. Ubemannet Over 100 kg gravd opp på ubemannede oppskytninger fra hemmelige oppskytningssteder, med skjulte ressurser og så videre, ikke sant? La oss mangedoble kostnadene fordi romfart kan være farlig for mennesker, ikke sant? 10.USA OG USSR fungerte uten problem Men nå snakker vi om gjerne flere titalls hemmelige oppskytninger, som allikevel må være av tilsvarende dimensjoner, og utføre langt mer avanserte oppgaver. 11. Jo det har de Men de har ikke klart å legge frem noe som helst konkret bevis. Og det har heller ikke du. Venter også på svar på dette. 9: Hvordan forklarer du månesteinene? Var dette noe de hadde satt på, altså hentet tidligere, fra ubemannede oppskytninger?10: Det må jo ha vært enormt mange ubemannede oppskytninger. Hvor ble disse skutt opp fra, hvem var med å utvikle og jobbe med dem? Helautomatiske systemer var ikke akkurat lett på 60-tallet, og med eller uten mennesker, krever det store raketter og enorme kostnader for å komme seg til månenvaliditet 9. Ubemannet 10.USA OG USSR fungerte uten problem Bare for å ta 9 og 10... Sovjet sendte faktisk tre ubemanna oppdrag til månen! Alle tre hadde tilsammen med seg 326 gram månestein tilbake! Apollo 11, 12, 14, 15, 16 og 17 hadde tilsammen 382 kilo månestein tilbake! Hvordan forklarer du dette? Kan du forklare hvofor amerikanerene fikk med så mye mer, samt skissere hvordan de robotene har fungert? Du har heller ikke svart på dette. Hvordan forklarer du at de fikk tilbake nesten 400 kg månestein, når det tidligere bare hadde blitt fraktet tilbake 326 gram?? Endret 12. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bilene ble utplassert med kran, derfor er det ingen hjulspor bare fotspor på disse studio bildene som angivelig er tatt på månen. Jeg tror jeg missforstod deg første gang jeg svarte på dette. Jeg er ikke sikker på hvordan månebilene ble utplassert på månen, eller om de var under landingsfartøyet eller noe slikt, men hvis de ble plassert ut, var det kanskje med en kran. Er det mulig at de ble utplassert der de står, og derfor ikke har noen hjulspor, fordi den ikke har kjørt enda? Du poster helt tilfeldige bilder av månebilene på månen, uten noe tidsstempling, i hvilken sammenheng bildene ble tatt, hvor de ble tatt etc. Da blir det bare tåpelig, siden vi får alt for lite informasjon. Blir det letter for deg nå ? Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Krana og bilene er fortsatt på jorden. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Du har allerede blitt servert en plausibel forklaring på dette her. Hvis du har et snev av intellektuell ærlighet i behold, vil du nå svare på de momentene vi har bragt frem. Jeg foreslo at du kunne begynne med å forklare hvorfor lysstrålene i fotoene er parallelle (som jeg nevnte tidligere) - dette er umulig med studiobelysning. Ser frem til svaret ditt. Endret 12. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bilene ble utplassert med kran, derfor er det ingen hjulspor bare fotspor på disse studio bildene som angivelig er tatt på månen. Jeg tror jeg missforstod deg første gang jeg svarte på dette. Jeg er ikke sikker på hvordan månebilene ble utplassert på månen, eller om de var under landingsfartøyet eller noe slikt, men hvis de ble plassert ut, var det kanskje med en kran. Er det mulig at de ble utplassert der de står, og derfor ikke har noen hjulspor, fordi den ikke har kjørt enda? Du poster helt tilfeldige bilder av månebilene på månen, uten noe tidsstempling, i hvilken sammenheng bildene ble tatt, hvor de ble tatt etc. Da blir det bare tåpelig, siden vi får alt for lite informasjon. Blir det letter for deg nå ? Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Krana og bilene er fortsatt på jorden. Svar på resten av innlegget mitt du. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg kjenner igjen dette reaksjonsmønsteret fra tråder med konspirasjonsteoretikere på andre fora, Zeke - det dukker opp når noen har investert så mye følelser i et standpunkt (slik Ove38 åpenbart har) at de rett og slett ikke er i stand til å vurdere det objektivt, men snarere går inn i en fornektelsesprosess. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bilene ble utplassert med kran, derfor er det ingen hjulspor bare fotspor på disse studio bildene som angivelig er tatt på månen. Jeg tror jeg missforstod deg første gang jeg svarte på dette. Jeg er ikke sikker på hvordan månebilene ble utplassert på månen, eller om de var under landingsfartøyet eller noe slikt, men hvis de ble plassert ut, var det kanskje med en kran. Er det mulig at de ble utplassert der de står, og derfor ikke har noen hjulspor, fordi den ikke har kjørt enda? Du poster helt tilfeldige bilder av månebilene på månen, uten noe tidsstempling, i hvilken sammenheng bildene ble tatt, hvor de ble tatt etc. Da blir det bare tåpelig, siden vi får alt for lite informasjon. Blir det letter for deg nå ? Bilde nr 1: AS17-137-20979HR Bilde nr 2: AS15-85-11470HR Bilde nr 3: AS15-88-11901HR Bilde nr 4: AS17-143-21932HR Bilde nr 5: AS15-88-11902HR Krana og bilene er fortsatt på jorden. Svar på resten av innlegget mitt du. Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. Nei, da vi allerede har forklart i detalj hvorfor det var fullstendig umulig at ubemannede ferder kunne ha bringt tilbake nesten 400 kg månestein tilbake til Jorden. Noen gram her og der, og kanskje så mye som én kilo eller to hadde nok gått, men aldri i verden at det hadde vært mulig med så mye det er snakk om. Endret 12. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 [...]Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. [...] Og beviset på det er "Ove38 sier det"? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. At du gjentar det, gjør det ikke noe sannere. Jeg foreslår at ingen svarer på flere av momentene dine før du har adressert våre. Begynn med å forklare hvordan studiolamper lager parallelle lysstråler. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg kjenner igjen dette reaksjonsmønsteret fra tråder med konspirasjonsteoretikere på andre fora, Zeke - det dukker opp når noen har investert så mye følelser i et standpunkt (slik Ove38 åpenbart har) at de rett og slett ikke er i stand til å vurdere det objektivt, men snarere går inn i en fornektelsesprosess. Dette er ikke en psykologi time, Distressor Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Har du tenkt å gjøre som jeg foreslo i posten over, eller vil du fortsette med unnvikelsestaktikkene dine? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg kjenner igjen dette reaksjonsmønsteret fra tråder med konspirasjonsteoretikere på andre fora, Zeke - det dukker opp når noen har investert så mye følelser i et standpunkt (slik Ove38 åpenbart har) at de rett og slett ikke er i stand til å vurdere det objektivt, men snarere går inn i en fornektelsesprosess. Dette er ikke en psykologi time, Distressor Det skrives "psykologitime". Svar heller på argumentene som kommer frem du, Ove. Endret 12. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Bah, drit i å få han til å svare og svar heller på argumentene hans. Han kommer ikke med noe uansett Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. Nei, da vi allerede har forklart i detalj hvorfor det var fullstendig umulig at ubemannede ferder kunne ha bringt tilbake nesten 400 kg månestein tilbake til Jorden. Noen gram her og der, og kanskje så mye som én kilo eller to hadde nok gått, men aldri i verden at det hadde vært mulig med så mye det er snakk om. Dette kilo-tallet ditt er også bare noe NASA sier. H.P. Arnolds som selv 100% tror på Apollo eventyret. Sier han har en venn i USA som sier det er mulig å fremstille månestener på jorden. http://www.youtube.com/watch?v=ULIjJ8P6Ob0 Jeg sier som sagt at det er "ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen" Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Svar på motargumentene du har fått før du drar opp annet vrøvl, er du snill. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) H.P. Arnolds som selv 100% tror på Apollo eventyret. Sier han har en venn i USA som sier det er mulig å fremstille månestener på jorden. En du har hørt om sier han har en venn som sier det er mulig å fremstille månestener? Fin lenke av andrehåndsberetninger det der. Hele hoax'en er jo straks mer komplisert enn det ville være å faktisk dra til månen. Har du tenkt til å adressere de punktene du har fått presentert? Endret 12. juni 2009 av Distressor Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Det har kun vært ubemannede ferder til månen. Det er alle disse ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen. Alle måne bilder med astronauter i, er laget i studio på jorden. Nei, da vi allerede har forklart i detalj hvorfor det var fullstendig umulig at ubemannede ferder kunne ha bringt tilbake nesten 400 kg månestein tilbake til Jorden. Noen gram her og der, og kanskje så mye som én kilo eller to hadde nok gått, men aldri i verden at det hadde vært mulig med så mye det er snakk om. Dette kilo-tallet ditt er også bare noe NASA sier. H.P. Arnolds som selv 100% tror på Apollo eventyret. Sier han har en venn i USA som sier det er mulig å fremstille månestener på jorden. Nei, det er det ikke. Og selv om det var fabrikert, så kan vi fortsatt addere sammen alle steinprøvene som er sendt ut til andre nasjoner, deriblant Sovjet. Og selv da vil vi nok ende opp på 150-200 kilo, minst. Og da gjelder samme argumentet igjen, altså at det var umulig for automatiserte roboter på den tiden å grave ut så mye og sende tilbake til Jorden. Jeg sier som sagt at det er "ubemannede ferdene som står for all transport av ting til og fra månen" Og jeg sier det er feil Jeg har forøvrig rett her, men gidder ikke forklare hvorfor. Du liker tydeligvis ikke begrunnelse av påstander, så jeg skal spare deg for det her. Men jeg har fortsatt rett, det vet jeg, og det er fastslått. PS: Du sier at "alle" sider sier de er bekymret. Jeg utfordrer deg til å finne en eneste kilde som påstår at det er dødelig å oppholde seg utenfor Van Allen-beltene, selv i kortere tidsrom. Og du har enda ikke svart meg på hvorfor stråling er farlig, og hvordan den dreper. Jeg venter fortsatt på svar på dette, en påstand du har slengt ut et titalls ganger. Endret 12. juni 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Grave ut ? Stein kan plukkes på månen. Endret 12. juni 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg